مجهزترین مرکز آموزشی

معرفی بهترین دوربین برای فیلمبرداری و عکاسی

  0
 3439

بهترین دوربین عکاسی، لزوماً گران‌ترین دوربین یا حرفه‌ای‌ترین و به‌روزترین نوع آن نیست. کارایی دوربین‌های عکاسی با یکدیگر متفاوت است. دوربینی که برای یک فرد مبتدی کارآمد است، به درد کسی که عکاسی حیات ‌وحش می‌کند نمی‌خورد. یا دوربینی که برای تهیه ولاگ مناسب است، به درد کسی که کار تبلیغاتی انجام می‌دهد نمی‌خورد. به همین دلیل است که گفته می‌شود دوربین عکاسی باید بسته به نیاز و هدفی که دنبال می‌کنید، انتخاب شود.

بهترین دوربین عکاسی تا 10 میلیون

بهترین دوربین عکاسی برای شروع

دوربین اولی که کار را با آن شروع می‌کنید، بسیار مهم است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای شروع کار سراغ دوربین‌های فوق حرفه‌ای نروید، چون شما را بیشتر سردرگم می‌کند. بهترین دوربین عکاسی برای شروع دوربین‌های  DSLR هستند. سطح مبتدی این دوربین‌ها به شما کمک می‌کند که با شاخصه‌های مختلف عکاسی مثل عکاسی پرتره، عکاسی طبیعت و... آشنا شوید و سبک خود را بیابید. دوربین‌های DSLR به دوربین‌هایی گفته می‌شود که لنز آن‌ها جدا می‌شود و شما این امکان را دارید که برای عکاسی‌های مختلف از لنزهای متفاوتی هم استفاده کنید.

  1. نکته اول درمورد اندازه سنسور دوربین‌هاست. هرچه سنسور دوربین بزرگ‌تر باشد، کیفیت آن هم به مراتب بیشتر خواهد بود. همچنین این موضوع روی قیمت نهایی دوربین تأثیرگذار خواهد بود. سنسورها به دو دسته فول فریم و  APS-C تقسیم می‌شوند. دسته دوم به نسبت دسته اول اندازه کوچک‌تری دارند به همین دلیل به عکاسان مبتدی توصیه می‌شود که برای شروع از این دوربین‌ها استفاده کنند، چون لنزهای سبک‌تری دارند و هرچه لنز سبک‌تر باشد قیمت تمام شده دوربین کمتر می‌شود.

  2. نکته دوم درمورد اندازه مگاپیکسل دوربین است. البته بحث درمورد مگاپیکسل دوربین کمی تخصصی است و بسیاری از فروشندگان سودجو از ناآگاهی شما در این زمینه سوء‌ استفاده می‌کنند. به همین دلیل بهتر است اطلاعاتی در زمینه مگاپیکسل داشته باشید. اگر قرار است عکس‌ها در اندازه‌های بزرگ چاپ شوند، بهتر است اندازه مگاپیکسل یا همان رزولوشن عکس بالاتر باشد ولی اگر برای ثبت عکس‌ها در بلاگ یا اینستاگرام‌تان به دنبال خرید دوربین عکاسی هستید، نیازی به پیکسل بالا ندارید. ضمن اینکه یادتان باشد مگاپیکسل بیشتر به معنا بهتر بودن دوربین و لنز نیست.

  3. نکته سوم اندازه فریم بر ثانیه است. تا به حال برای شما پیش آمده که بخواهید از یک سوژه در حال حرکت عکس بیندازید و تصویر نهایی تار باشد؟ در دوربین‌های عکاسی که قابلیت عکاسی بر اساس فریم بر ثانیه را دارند، می‌توانید در هر ثانیه به جای یک فریم، چند فریم عکس بیندازید؛ بنابراین مشکل تاری عکس را نخواهید داشت. توصیه می‌شود که اگر در حوزه عکاسی از کودکان، حیات‌وحش و ورزش فعالیت دارید، حتماً از دوربین‌هایی که فریم بالایی دارند استفاده کنید.

  4. نکته چهارمی که هنگام خرید دوربین عکاسی باید در نظر داشته باشید، تصویر نمایش است. البته این قابلیت برای کسانی که قصد عکاسی دارند خیلی اهمیتی ندارد. اما توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید دوربین عکاسی برای فیلم‌برداری را دارید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای سال 2021

بهترین دوربین برای شروع، لزوماً ارزان‌ترین یا گران‌ترین نوع آن نیست. البته که اگر کار عکاسی را به‌ تازگی شروع کرده‌اید، قیمت دوربین اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. دوربینی که برای شروع انتخاب می‌کنید، باید کاربری آسانی داشته باشد که همزمان با آن رشد کنید. بهترین دوربین برای شروع باید ترکیبی از دو حالت دستی و اتوماتیک باشد. در حالت تنظیم به صورت دستی شما می‌توانید مهارت‌هایی که نیاز دارید را فرا بگیرید و هم زمان به حالت اتوماتیک برگردید که کار برای شما ساده‌تر شود.

پیشنهاد دیگری که برای شروع به شما می‌شود این است که دوربینی تهیه کنید که قابلیت تعویض لنز به صورت دستی را دارد. دوربین‌های DSLR یا بدون آیینه نیز انتخابی است که اگر آن را در نظر داشته باشید بد نیست. در ادامه چند مدل دوربین خوب را برای شروع به شما معرفی می‌کنیم.

دوربین نیکون D3500

قدرت پردازش این دوربین به ‌گونه‌ای است که شما می‌توانید با استفاده از آن تا سرعت 5 فریم بر ثانیه را عکاسی کنید و حساسیت آن را تا ISO 25,600 بالا ببرید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که در نور بسیار کم هم به عکاسی و فیلم‌برداری بپردازید. این دوربین بدنه و وزن بسیار سبکی دارد و برای تازه ‌کارها بسیار مناسب است. فلاش این دوربین تا محدوده 7 متری را پوشش می‌دهد و به ‌صورت بازشو عمل می‌کند (برای آشنایی بیشتر با فلاش، مقاله "کاربرد فلاش در عکاسی" را مطالعه کنید). این ویژگی برای کاربر عمومی که به‌ صورت تخصصی و حرفه‌ای مشغول عکاسی نیست، بسیار مناسب است. از دیگر مشخصات این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین دوربین عکاسی

نوع: DSLR / سنسور: APS-C | مگاپیکسل: 24.2 مگاپیکسل | نصب لنز: Nikon F (DX) | صفحه‌نمایش: 3 اینچ، 921000 نقطه | حداکثر سرعت انفجار: 5 فریم در ثانیه | حداکثر وضوح فیلم: 1080p (Full HD) | سطح کاربر: مبتدی

دوربین Fujifilm-XT200

این دوربین یکی از انواع بهترین دوربین عکاسی حرفه ای با سنسور 24 مگا پیکسلی است. پردازشگر قوی این دوربین عکاسی در نورد کم را برای شما آسان می‌کند. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این دوربین قابلیت فوکوس و تشخیص چهره فوق‌العاده بالای آن است. صفحه ‌نمایش 3.5 اینچی آن قابلیت چرخش دارد و اگر قصد فیلم‌برداری با دوربین را دارید، این ویژگی کار را برای شما ساده‌تر می‌کند. سرعت این دوربین 8 فریم بر ثانیه است.


برای آشنایی با انواع فوکوس، مقاله "فوکوس در عکاسی" را بخوانید.


از دیگر مشخصات این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین دوربین عکاسی حرفه ای

نوع: بدون آینه | سنسور: APS-C | مگاپیکسل: 24.2 مگاپیکسل | پایه لنز: Fujifilm X | صفحه ‌نمایش: 3.5 اینچ صفحه‌ نمایش لمسی با زاویه متنوع، 2،760k نقطه | منظره یاب: EVF ، 2،360k نقطه | حداکثر سرعت عکس‌برداری مداوم: 8 فریم در ثانیه | حداکثر وضوح فیلم: 4K | سطح کاربر: مبتدی / متوسط

دوربین Canon EOS 250D

این دوربین از برند کانن یک دوربین حرفه‌ای DSLR با سنسور ۲۴٫۱ مگاپیکسلی است. پردازشگر به کار رفته در این دوربین بسیار سریع و قوی است و می‌تواند تا 5 فریم بر ثانیه عکاسی انجام دهد. همچنین در طراحی این دوربین از یک صفحه نمایشگر لمسی 3 اینچی استفاده شده که کار را برای کسانی که به عکاسی و فیلم‌برداری نامتعارف علاقه دارند، ساده کرده است. از دیگر امکانات جذاب این دوربین می‌توان به قابلیت اتصال به دستگاه‌های هوشمند مثل تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و... اشاره کرد. از دیگر مشخصات این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین دوربین عکاسی حرفه‌ای سال 2021

نوع: DSLR | سنسور: APS-C | نصب لنز: Canon EF-S | صفحه نمایش: 3 اینچ صفحه نمایش لمسی با زاویه متنوع، 1،040،000 نقطه | حداکثر سرعت انفجار: 5 فریم در ثانیه | حداکثر وضوح فیلم: 4K UHD در 25p

دوربین Canon EOS M50

این دوربین از برند کانن نیز جزو دسته‌های دوربین‌های بدون آینه است. رزولوشن این دوربین 24 مگاپیکسل است و برای شروع، نسبتاً دوربین خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. با توجه به پردازنده قوی این دوربین، سرعت 120 فریم بر ثانیه و رزولوشن تصاویر آن فول اچ‌دی است. از امکانات خوب این دوربین می‌توان به قابلیت انتقال ساده تصاویر به دیوایس‌های دیگر را نام برد. می‌توانید این دوربین را به وای‌فای، NFC و بلوتوث وصل کنید و تصاویر را در لحظه برای گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ خود ارسال کنید. از دیگر مشخصات این دوربین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین دوربین عکاسی برای شروع

نوع: بدون آینه | سنسور: APS-C | نصب لنز: Canon EF-M | صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی با زاویه متنوع 3in ، 1040k نقطه | حداکثر سرعت انفجار: 10 فریم در ثانیه | حداکثر وضوح فیلم: 4K UHD

بهترین دوربین عکاسی برای فیلمبرداری

هر فردی نیاز به بهترین دوربین فیلمبرداری دارد. از یک عکاس که کارش عکاسی و فیلم‌برداری است گرفته تا کسی که مشغول تولید محتوا است. شاید تلفن‌های هوشمند بخش زیادی از نیاز ما را برطرف کرده باشند، اما همچنان برای فیلمبرداری حرفه‌ای به دوربینی نیاز داریم که دارای ویژگی‌ها و کنترل‌های خاص برای تنظیمات مدنظر ما باشد.


شرایط دوره عکاسی سفیرقرن


در حال حاضر بهترین دوربین‌های موجود در بازار به شرح زیر هستند:

  • دوربین فوجی فیلم X-T3
  •  دوربین نیکون Z6
  •  سری‌های مختلف دوربین‌های پاناسونیک
  •  دوربین فول فریم سونی a7
  •  دوربین‌های کمپانی سیگما 
  •  دوربین‌های کمپانی المپوس.

بهترین دوربین فیلمبرداری

فراموش نکنید که هرکدام از این دوربین‌ها با توجه‌ به ویژگی‌هایی که دارند برای نوع خاصی از فیلمبرداری مناسب هستند. مثلا دوربین‌های المپوس برای فیلم‌برداری‌های ورزشی بسیار مناسب هستند. از ویژگی‌های مهم بهترین دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای نیز مجهز بودن آن به سیستم اتوفوکوس چشم است. از بین این مدل‌ها دوربین فول فریم سونی a7 دارای این ویژگی است. دوربین‌های پاناسونیک هم از آن دسته دوربین‌های سبک و قابل حملی هستند که اگر به‌عنوان یک فیلمبردار پرتحرک در طبیعت و خیابان مشغول فیلمبرداری و عکاسی هستید، انتخاب بسیار مناسبی برایتان خواهد بود.

جمع‌بندی

ممکن است شما هم روزها و ساعت‌ها وب‌سایت‌های مختلف را برای خرید بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری بالا و پایین کنید و باز هم به نتیجه‌ای در این مورد نرسید. ممکن است ساعت‌ها در بازار خرید دوربین حرفه‌ای وقت بگذرانید و با چندین فروشنده حرف بزنید و باز هم چیزی دست‌گیرتان نشود. توصیه ما به شما اول از همه پیدا کردن هدفتان از عکاسی و فیلمبرداری است. نکته بعدی که حتماً به ذهن خودتان هم رسیده است، قیمت آن‌ها است. بهتر است باتوجه به بودجه‌ای که برای این‌ کار اختصاص داده‌اید به آنالیز عملکرد انواع دوربین عکاسی و فیلم‌برداری و بررسی موارد جزیی‌شان بپردازید. بهترین دوربین عکاسی تا 10 میلیون تومان دوربین نیکون D610 است. اگر به دنبال کارگاه کاربردی برای آموزش هستید کارگاه آموزش فیلمبرداری سفیر قرن بهترین کیفیت را در زمینه آموزش عکاسی و فیلم برداری ارائه می دهد. حالا که یک دوربین حرفه ای دارید می توانید با استفاده از ٰآموزش عکاسی در طبیعت  و آموزش عکاسی پرتره آموزشگاه سفیر قرن عکس های بینظری بیندازید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha