مجهزترین مرکز آموزشی

دوره آموزش برق صنعتی

  4
 28236

برق صنعتی را می‌توان یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین رشته های مربوط به حیطه برق دانست و به همین منظور در آموزشگاه سفیر قرن دوره آموزش برق صنعتی درجه 1 و 2 برای علاقه مندان و دانش پژوهان ارائه می‌شود. امروزه با پیشرفت در زمینه فناوری و صنعت و جایگزین شدن سیستم های جدید در اکثر صنایع موجب شده تا با کمبود متخصص در زمینه کنترل، طراحی و توسعه و مرمت و باز سازی تاسیسات الکتریکی روبرو باشیم. به همین منظور آموزشگاه سفیر قرن در تلاش است تا با آموزش برق صنعتی به زبان ساده متخصصان فنی را تعلیم داده و وارد بازار کار کند. همچنین اگر به یادگیری نصب تجهیزات خانه علاقه مند هستید می توانید در دوره آموزش تعمیرات کولر گازی شرکت کنید.

دوره آموزش برق صنعتی حرفه ای سفیر قرن

در صورتی که در رشته برق، درس خواندید یا قصد دارید در اماکن صنعتی، تأسیسات برق یا شرکت تجهیزات برق صنعتی فعالیت کنید، نیاز به گذراندن دوره آموزش برق صنعتی حرفه‌ای دارید. با شرکت در این دوره، می‌توانید تسلط کافی به مطالب مربوط به این حوزه دست پیدا کنید و در کار خود، متخصص شوید. بازار کار این حوزه یکی از پردرآمدترین بازار کارهای حال حاضر است. 

در سفیر قرن که یکی از بهترین آموزشگاه برق صنعتی در تهران است، شما می‌توانید با بهره‌مندی از اساتید توانمند و حرفه‌ای در این زمینه، علم خود را در زمینه تجهیزات برق صنعتی به روز کنید. دوره به ‌صورت کاربردی برای شما عزیزان طراحی شده تا شما را برای ورود به بازار کار حرفه‌ای این حوزه آماده کند. دوره آموزش برق صنعتی را می توان جزو یکی از آموزش هایی در نظر گرفت که برگزاری آن طی سال های متوالی با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است. حضور در کلاس های این دوره بیشتر به افرادی توصیه می شود که تا حدودی با این رشته از پیش تجربه و آشنایی داشته باشند.

آنچه در ادامه خواهید خواند: 

هزینه دوره برق صنعتی تخصصی در تهران

دوره آموزش برق صنعتی در آموزشگاه سفیر قرن می تواند به شکل خصوصی، نیمه خصوصی و کلاس های آموزش عمومی برگزار گردد که هر کدام به نوعی تعیین کننده هزینه مورد نیاز در این زمینه می باشند. آشنایی با قطعات برق صنعتی ممکن است تا اندازه ای بر میزان هزینه ها اضافه کند اما دانش پژوهان را تا حد بیشتری با این رشته آشنا خواهد کرد و نهایتا می تواند موجب شود تا با اعتماد بنفس بیشتر و توانایی های دوچندان پا به این عرصه بگذارند. بطور کلی هزینه دوره برق صنعتی به شرح ذیل می باشد.

کارآموزانی که می خواهند دیپلم آموزش و پرورش را دریافت کنند علاوه بر گذراندن دوره های عملی باید تعدادی واحد تئوری نیز بگذرانند که بتوانند آنها را تطبیق داده و دیپلم رشته برق را از آموزش و پرورش دریافت کنند، اما اگر کارآموزان فقط نیاز به گذراندن دوره و دریافت مدرک فنی حرفه ای برق صنعتی برای ورود به بازار داشته باشند، می توانند در دوره عملی 60 ساعته شرکت کنند و با هزینه کمتری نیاز خود را مرتفع کنند. 

رشته مدت دوره شهریه دوره عمومی شهریه دوره نیمه خصوصی شهریه دوره خصوصی هدف از شرکت در دوره
برق صنعتی تئوری+عملی 30 ساعت 2/500/000 تومان 3/500/000 تومان 4/500/000 تومان کاراموزان متقاضی دیپلم
برق صنعتی ویژه بازار کار عملی - 60 ساعت 3/000/000 تومان 4/000/000 تومان 5/000/000 تومان کارآموزان متقاضی ورود به بازار کار

دوره آموزش برق صنعتی

دیگر دوره های مجموعه سفیر قرن دوره آموزش نصب آنتن مرکزی

سرفصل های آموزش برق صنعتی درجه 1 و درجه 2

از حفاظت و ایمنی الکتریکی گرفته تا مقدمه و آشنایی با دستگاه‌های اندازه‌گیری و نحوه بستن فیوز و رله، ابزارشناسی و شناخت کابل و اتصالات، برای مثال انواع ترنسفورماتورها، شناخت و راه‌اندازی انواع موتورهای تک فاز و سه فاز، آشنایی با برنامه‌نویسی و راه‌اندازی و طراحی نقشه انواع مدار، و بسیاری از اطلاعات و آموزش‌های دیگر را طی بازه زمانی 53 ساعت خواهید آموخت.
تفاوتی نمی‌کند اگر دانشجوی رشته برق هستید یا قصد ورود به بازار کار را دارید، علاقه‌مندان طی دوره برق صنعتی سفیر قرن برای ورود به بازار کار آموزش خواهند دید.

ردیف عنوان ساعت آموزش
1 حفاظت وایمنی 3
2 ابزارشناسی ونحوه صحیح استفاده از ابزار 5
3 اصول مقدماتی الکتریسیته 5
4 آشنایی با دستگاههای اندازه گیری الکتریکی  2
5 شناخت کابل واتصالات کابلها 2
6 توانایی نقشه کشی مدارات الکتریکی ساختمان 3
7 شناخت انواع ترانسها 2
8 شناخت انواع موتورهای تکفاز وسه فاز 3
9 شناخت انواع کلیدهای ساده ومرکب (کنتاکتور) 2
10 طراحی انواع نقشه های مدارفرمان وقدرت 20
11 آشنایی با رله قابل برنامه پذیرlogo))    6 6
جمع کل ساعت 53

توضیح: ردیف های 1، 8، 9 و 10 جهت نیروهای بازار 

دوره برقکار صنعتی درجه 1 مناسب: 

  • دانشجویان گروهای برق شامل گرایشهای قدرت – کنترل ابزار دقیق – الکترونیک 
  • افرادی که علاقه مند به دریافت دیپلم در رشته برق میباشند. (توضیح بخشی از واحدهای درسی)
  • فعالان حوزه تاسیسات ساختمانی

دیگر آموزش های موسسه سفیرقرن آموزش نصب پکیج دیواری

دوره برق صنعتی سفیر قرن برای چه کسانی مناسب است؟

آموزش برق صنعتی فنی حرفه ای را نمی توان تنها مناسب افراد خاصی دانست بلکه برای تمامی افرادی که در گروه سنی جوان و نوجوان قرار دارند می تواند مناسب باشد و موجب پیشرفت و ترقی آنان در زمینه های کاری شود. در حالت کلی مشاغل فنی به خصوص برق صنعتی چه به صورت پایه و چه به شکل تخصصی آن مورد توجه مردان جوان بوده و افرادی که جویای کار هستند بیشتر از دیگران رو به سوی چنین گرایش هایی می آورند.

افرادی که از قبل در رشته برق صنعتی تجربه ای داشته باشند به نسبت دیگر افراد اصول کار را سریع تر فرا خواهند گرفت. بسیاری از دانش پژوهانی که در دبیرستان و دانشگاه ها به تحصیل در زمینه رشته های مهندسی پرداخته اند برای آموزش برق صنعتی به آموزشگاه ها مراجعه می کنند.

اما در حالت کلی می توان گفت که دوره آموزش برق صنعتی می تواند مناسب افراد زیر باشد:

  • افرادی که در زمینه برق صنعتی آشنایی هرچند اندکی را داشته باشند.
  • اشخاصی که قصد کسب تجارب بیشتری را در زمینه فنی دارند.
  • کسانی که می¬خواهند به بازار کار در زمینه برق صنعتی ورود کنند.
  • کسانی که می¬خواهند در زمینه تعمیر و بازسازی تاسیسات الکتریکی دانشی را به دست بیاورند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزش الکترونیک از پایه تا پیشرفته کلیک کنید.

مهارت های هنرجو پس از پایان کلاس آموزشی برق صنعتی 

بر اساس این که برگزاری دوره آموزشی برق صنعتی به دو صورت تئوری و عملی انجام خواهد شد دانش پژوهان با حضور در این دوره های آموزشی می توانند مهارت های مختلفی را در آموزشگاه برق صنعتی سفیر قرم بیاموزند که شامل موارد زیر می باشد:

  • تسلط بر مرمت و باز سازی تاسیسات الکتریکی، از جمله بخشی از برق ماشینهای صنعتی و کانالهای الکتریکی

  • امکان مدل سازی و ارزیابی مدارهای روشنایی و البته تاسیسات فرمان الکتریکی در مساحت بسته و محصور

  • امکان به کار بستن پروژههای تاسیساتی و راه اندازی تجهیزات ماشینی

  • امکان نظارت و حراست از کارگرهایی که در حوزه برق فعالیت می کنند 

آموزش برق صنعتی با مدرک فنی و حرفه ای

با مدرک برق صنعتی شما می‌توانید یکی از مشاغل تخصصی را در این رشته در بازار کار داشته باشید. البته شرط ورود به بازار کار، داشتن مدرک حرفه‌ای این حوزه است که طی آن مهارت‌های لازم برای نصب، طراحی و مونتاژ تابلوهای برق صنعتی را یاد گرفته باشید. بسیاری از افراد بعد از دریافت مدرک، مدتی را نزد یک برقکار صنعتی به‌ عنوان کارآموز فعالیت می‌کنند. اما در نظر داشته باشید آموزشی که شما در دوره برق صنعتی فنی حرفه‌ای مؤسسه سفیر قرن، می‌گذرانید، جزئیات و نکات ریز طراحی و مونتاژ را به شما خواهد گفت. در طی این دوره شما نزد اساتید باتجربه و متخصص در این زمینه، در مدت ‌زمان کوتاهی مباحث مربوط به این حوزه را خواهید آموخت. در پایان دوره نیز با دریافت مدرک برق صنعتی فنی حرفه ای می‌توانید به استخدام شرکت‌ها درآیید. در این مورد انتخاب یک آموزشگاه برق صنعتی خوب اهمیت زیادی دارید. 

آموزش برق صنعتی

پس از این که کارآموزان با پشت سر گذاشتن دوره آموزش برق صنعتی موفق به دریافت گواهی‌نامه سازمان فنی و حرفه‌ای شدند بر اساس این که دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای بین‌المللی است می‌توانند در تمامی کشورهایی که در سازمان جهانی کار عضو هستند با در نظر گرفتن ضوابط مربوط به قانون کار به فعالیت‌های مرتبط در این زمینه مشغول شوند.

گواهی‌نامه سازمان فنی و حرفه‌ای در 186 کشور اعتبار داشته و دانش پژوهان می‌توانند در صورت مهاجرت به هر کدام از این کشورها از این مدرک استفاده کنند. طرح‌های طبقه‌بندی شده مشاغل کارگاه‌های مشمول قانون کار شامل موارد زیر است:

  • گذراندن دوره آموزشی برق صنعتی درجه 1 که برابر 6 سال آزمایش کاری است.
  • گذراندن دوره آموزشی برق صنعتی درجه 2 که برابر 4 سال آزمایش کاری است.
  • گذراندن دوره آموزشی مراکز ضمن کار، تدریس بالا بردن مهارت فرد به میزان کمتر از 6 ماه و بسته به تناسب دوره آموزشی معادل حداکثر 3 سال آزمایش کاری است.
  • دانش پژوه بعد از این که دوره مهارت را به صورت کامل گذراند می تواند با دریافت گواهی نامه مهارت فنی برای دریافت مجوز کسب و کار در زمینه برق صنعتی اقدام کند.
  • کارآموز بعد از گرفتن مدرک برق صنعتی فنی و حرفه ای و دریافت جواز کسب و کار می تواند از وام های مربوط به اشتغال زایی استفاده کند.
  • فراگیر بعد از این که گواهینامه فنی و حرفه ای را از این سازمان دریافت کرد می تواند برای مهاجرت آن را ترجمه و بین المللی کند.

حداقل مدرک تحصیلی جهت شرکت در دوره برق صنعتی

دوره آموزش برق صنعتی با توجه به این که لزومی به پیش نیاز ندارد می تواند برای اکثر افراد مناسب باشد. همانطور که گفته شد رشته برق صنعتی به دلیل بازار کار خوبی که دارد مورد توجه افراد مختلفی قرار گرفته است. کسانی که تحصیلات پایه ای دارند در صورت داشتن علاقه به این رشته و استعداد فراگیری آن، در صورت رغبت می توانند در دوره های آموزش برق صنعتی شرکت کنند.
یادگیری چنین رشته هایی بیشتر برای اشخاصی که در این زمینه فعالیت می کنند یا رشته تحصیلی شان مطابق با این گرایش است، راحت تر خواهد بود اما در حالت کلی این دوره می تواند مناسب افرادی باشد که حداقل دارای مدرک پایان دوره متوسطه می باشند.

در صورتی که تمایل به یادگیری و آموزش تعمیرات موبایل دارید، می توانید در دوره های آموزشگاه سفیر قرن شرکت نمایید.

وضعیت بازار کار به عنوان یک برقکار صنعتی چگونه است؟

فردی که در بازار کار برق صنعتی فعالیت دارد، می‌تواند به‌ عنوان برقکار صنعتی به نصب دستگاه‌های کارخانه‌ای یا در اداره برق و نیروگاه‌ها مشغول به کار شود. در حال حاضر هنوز بازار کار این حوزه اشباع نشده و شما به‌ عنوان یک برق‌کار صنعتی می‌توانید در عیب‌یابی و سرویس دستگاه‌های کارخانه‌ای، تولید و مونتاژ تابلوهای برق صنعتی، تعمیر و سیم‌کشی و راه‌اندازی موتورهای الکتریکی، تابلوهای برق صنعتی و بسیاری از موارد دیگر مشغول به کار شوید. 

بازار کار این رشته تنها محدود به کارخانجات و نیروگاه‌های برق نیست بلکه در هر شرکت، فروشگاه، مراکز نظامی، بیمارستان، نیروی انتظامی و حتی خودتان به‌صورت برقکار صنعتی سیار می‌توانید مشغول به کار شوید. 

در صورتی که قصد داشته باشید خودتان مشغول به کار شده و در این زمینه فعالیت کنید، اگر بخواهید کارتان را با تأسیس و احداث مغازه آغاز کنید در نظر داشته باشید که نیاز به دو سرمایه‌گذاری دارید. یک سرمایه‌گذاری ملکی برای تهیه مکان مغازه و دیگری سرمایه‌گذاری تجهیزاتی برای تهیه تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز. 

سرمایه ملکی به طور کلی در شهرهای کوچک حدوداً با 12 میلیون تومان آغاز شده و در شهرهای بزرگی مثل تهران تا بالای 100 میلیون تومان نیز می‌رسد. البته قابلیت رهن، اجاره یا خرید مغازه برای این مبالغ متفاوت است و شما با توجه به شرایط خود می‌توانید ابتدا نسبت به اجاره ملک اقدام کنید. 

سرمایه‌ای که برای خرید تجهیزات و لوازم الکترونیکی نیاز دارید چیزی حدود 20 الی 70 میلیون تومان است که هرچقدر این سرمایه بیشتر باشد، مقدار درآمد شما نیز بیشتر خواهد بود. وسایلی همچون انواع کنتاکتور، تایمر، چراغ، سیگنال، انواع فیوز، انواع کلیدهای غلطکی، انواع لامپ و ... . البته می‌توانید با چک مدت‌دار نیز این اقلام را تأمین کرده و درآمد اولیه‌تان را به دست آورید.

درآمد پس از دوره برق صنعتی

درآمد برق صنعتی با توجه به رشد واحدهای صنعتی رو به افزایش است. از آن جایی که متخصصان حرفه‌ای در این زمینه، اندک است، بازار کار این شغل هنوز جای کار دارد. در نتیجه با دریافت مدرک برق کار حرفه ای می‌توانید از درآمد برق صنعتی استفاده کنید. 

میزان درآمد برقکار صنعتی به عوامل زیادی بستگی دارد. دانش و مهارت شما، کیفیت خدماتی که ارائه می‌دهید، سرعت و دقت و کیفیت عملکردتان، و مشتری‌مداری از جمله عواملی است که می‌تواند تعیین‌کننده درآمد شما باشد. به طور متوسط می‌توان گفت درآمد برق کار بین 5 تا 10 میلیون در ماه متغیر است. بسته به کیفیت کار و تجربه‌ای که در بازار کار برق صنعتی دارید، درآمد شما نیز در این حوزه متفاوت است. 

اگر به‌ عنوان یک برقکار صنعتی در شرکت‌ها یا ادارات مشغول به کار هستید، میزان درآمد شما بسته به میزان وزارت کار و طبق چهارچوب مصوبات شورای عالی تعیین می‌شود. اما در صورتی که به‌ صورت مستقل، خودتان کار می‌کنید، برای مثال در صورتی که مغازه‌ای دارید، درآمد شما با توجه به موقعیت مغازه، میزان رفت و آمد، میزان نیاز مردم در آن منطقه، مجهز بودن مغازه به تجهیزات مدرن، چیدمان مغازه، دوری و نزدیکی سایر مغازه‌های الکترونیکی به مغازه شما، و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت است.

آموزشگاه سفیر قرن علاوه بر دوره آموزش برق صنعتی، دوره های دیگر در حوزه آموزش الکترونیک مانند دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته، آموزش PLC و میکروکنترلر چیست؟ را نیز بر گزار می کند. برای آشنایی با این دوره ها و سر فصل های آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

تلفن : ۶۶۹۰۹۰۷۵ - ۶۶۹۰۹۰۷۶ - 09124456426

اشتراک :

دوره های آموزش برق صنعتی سفیر قرن نیاز به گذراندن دوره برق ساختمان درجه دو از ابتدا دارند. افرادی که دارای تحصیلات پایه ای هستند با تکیه بر علاقه و استعداد فردی خود می توانند در این دوره ها شرکت کنند و وارد بازار کار شوند.

دوره های آموزشی سفیر قرن به 2 دوره "آموزش برق صنعتی" و "آموزش برق صنعتی ویژه بازار کار" تقسیم می شوند. شهریه ی هر یک از این دوره ها بسته به عمومی، نیمه خصوصی یا خصوصی بودن دوره، از 2 میلیون و 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان متغییر است.

با توجه به نیاز فراوان بازار به متخصصان برق صنعتی، پس از گذراندن دوره و دریافت مدرک فنی حرفه ای خود به راحتی می توانید وارد بازار کار شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


دیدگاه کاربران
ندا
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 16 اسفند 1401

دوره در زمان خاصی برگزار میشه ؟

محسن
 ارسال شده در : شنبه 13 اسفند 1401

با سلام در مورد دوره برق صنعتی درجه 1 و 2 ، امکان اینکه فقط در آزمون شرکت کنم وجود دارد؟ فقط مدرک را می خواهم. از لحاظ فنی مشکلی ندارم. هزینه و نحوه ثبت نام در آزمون را نیز بفرمایید. ضمنا دوره ای که مدرک طراحی تابلوهای برق صنعتی با نرم افزار EPLAN اعطا کند در سازمان فنی و حرفه ای وجود دارد؟ هزینه و نحوه ثبت نام در این آزمون چگونه است؟ با سپاس

علی حسین نژاد
 ارسال شده در : یکشنبه 27 آذر 1401

دوره عالی بود. بسیار ممنونم

بهمن خانی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 31 فروردین 1400

مدت زمان اموزش دوره برق صنعتی درجه ۱و۲ چقدر است و امتحان آن آیا در خود سازمان فنی و حرفه ای برگزار میشود.