مجهزترین مرکز آموزشی

دوره آموزش برق ساختمان

  0
 10483

آموزشگاه برق ساختمان سفیر قرن

مجتمع آموزشی سفیر قرن فعالیت آموزشی خود را از سال 1384 بصورت کاملا حرفه ای در زمینه سیستم های حفاظتی و نظارتی با مدیریت جناب آقای محسن الله دادی آغاز کرده وتوانسته با بهره گیری از اساتید و کادری مجرب در این زمینه بالاترین رتبه و امتیاز را در سازمان فنی و حرفه ای و سازمان وزارت کار و امور اجتماعی کل کشور کسب کند. در ادامه می توانید در مورد کلاس آموزش برق ساختمان در سفیر قرن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

یکی از پرکاربرد ترین و پر درآمد ترین شغل ها که هرگز اشباع نمی شود برق کشی ساختمان است، چنانچه قصد دارید شغلی برای خود ایجاد کنید آموزش برق ساختمان درجه 1 و درجه 2 را به دو صورت تئوری و عملی توسط کارشناسان مجرب ما آموزش ببینید و به راحتی دارای شغلی محبوب و پرکاربرد شوید. شما با گذراندن این دوره آموزشی می توانید کارهای برق کشی یک ساختمان و تعمیرات مربوطه و دیگر تجهیزات برقی وابسته را انجام دهید.

با گذراندن این دوره در آموزشگاه سفیر قرن توانمندی مورد نیاز برای انجام کارهای توزیع برق و طریقه ی برق کشی را بدست می آورید و همچنین به شناخت در رابطه با تجهیزات و وسایل مورد نیاز در برق کشی دست می یابید. طریقه ی برق کشی در منازل مسکونی، تجاری و کارگاه ها بسیار متفاوت می باشد که با توجه به برگزاری دوره ها بصورت عملی دقیقا با این تفاوت ها آشنا خواهید شد. پس از پایان کلاس علاوه بر بدست آوردن توانایی برق کشی ساختمان می توانید پیاده سازی تجهیزات و وسایل الکترونیک مثل: صفحه های توزیع، سوییچ، تجهیزات اتصال و انواع سوکت ها را بیاموزید. 

آنچه در ادامه خواهید خواند:


توجه: برگزاری دوره آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاه سفیر قرن


هزینه و قیمت دوره آموزش برق ساختمان در تهران 

برای شرکت در دوره برق ساختمان شما دو دوره پیش رو دارید؛ دوره برق ساختمان درجه یک و درجه دو. این دوره‌ها به مدت 20 ساعت و به دو صورت خصوصی و نیمه‌خصوصی برگزار می‌شود. در صورتی که قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید و وارد بازار کار شوید، هزینه‌ای که بابت دوره می‌پردازید، صرفاً نوعی سرمایه‌گذاری بر روی تخصص‌تان است. اگر آشنایی کامل با مباحث دوره برقکشی ساختمان دارید و صرفاً مدرک برق ساختمان برای ارائه به جایی می‌خواهید، می‌توانید با پرداخت مبلغی مدرک دوره برق ساختمان را از آموزشگاه دریافت کنید.

هزینه ها و قیمت دوره آموزش برق ساختمان در تهران بنا به طول دوره و مباحث ارائه شده تعیین می‌شود.

نام دوره تاریخ شروع دوره طول دوره شهریه کلاس عمومی شهریه کلاس نیمه خصوصی شهریه دوره خصوصی
برق ساختمان درجه 1 یکم هر ماه 20 ساعت 1/500/000 تومان 2/000/000 تومان 3/000/000 تومان
برق ساختمان درجه 2 یکم هر ماه 20 ساعت 1/500/000 تومان 2/000/000 تومان 3/000/000 تومان

آدرس : میدان انقلاب - خیابان 16 آذر - نبش کوچه رهنما - پلاک 24 - طبقه دوم -آموزشگاه سفیر قرن

ایمیل : info@safiregharn.com

دوره آموزش برق ساختمان درجه 1

توجه: کامل ترین آموزش هوشمند سازی ساختمان BMS در آموزشگاه سفیر قرن. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

سرفصل‌های آموزش برق ساختمان درجه 1 (مبانی برق ساختمان)

دوره برق ساختمان درجه 1 پیش‌نیاز و مکمل دوره برق ساختمان درجه 2 است که در مؤسسه سفیر قرن برگزار می‌شود. برای اجرای موفقیت‌آمیز یک پروژه ساختمان شما نیاز به یادگیری هر دو دوره دارید. در دوره آموزشی برق ساختمان درجه 1 با مبانی برق ساختمان، جریان متناوب و مستقیم، سیستم تک فاز و سه فاز، آشنایی با آیفون تصویری و انواع مدارات را می‌آموزید. در دوره آموزش برقکشی ساختمان با بهره‌گیری از تجارب و تخصص اساتید برجسته سفیر قرن، به صورت کاملاً تخصصی و کاربردی مباحث را خواهید آموخت.

  • آشنایی با مبانی برق ساختمان ( ولتاژ ، جریان ، توان ، مقاومت )
  • جریان متناوب و مستقیم ( چگونگی تولید و انتقال و توزیع )
  • آشنایی با سیستم تک فاز و سه فاز
  • آشنایی با خطوط توزیع شهری و انواع سیستم های برق
  • آشنایی با لوازم اندازه گیری و نحوه اتصال آنها ( ولت متر ، آمپر متر و … )
  • حفاظت الکتریکی و ایمنی در برق
  • آشنایی و کار با کلید RCD ( محافظ جان ) و نحوه عملکرد
  • آشنایی و کار با سیستم ارت و نحوه عملکرد ( چگونگی حفر چاه ، تعداد و چگونگی محاسبه مقاومت )
  • آشنایی و کار با سیستم ارت و رعد گیر
  • معرفی تجهیزات و لوازم
  • اصول نقشه خوانی و علائم اختصاری
  • نحوه جانمایی کلید ها و پریز ها و جعبه فیوز و آیفون و غیره
  • اصول کنده کاری و نصب قوطی کلید و لوله گذاری
  • نحوه نصب جعبه فیوز و طریقه سیم کشی
  • اجزای عملی و آشنایی با نحوه عملکرد کلیه مدارات استفاده شده در ساختمان ( تک پل ، دو پل ، زنگ اخبار و …. )
  • اجزای عملی و آشنایی با نحوه عملکرد تایمر راه پله
  • آشنایی و کار با آیفون تصویری صوتی ( نحوه عیب یابی )
  • آشنایی با لامپ های گازی و LED و نحوه عملکرد سیم کشی

سایر دوره های آموزشی سفیر قرن: دوره آموزش الکترونیک

سرفصل‌های آموزش برق ساختمان درجه 2

از آن جایی که آموزش برق ساختمان یکی از پرکاربردترین رشته‌ها در صنعت برق است، بازار کار برق ساختمان نیز هنوز به حضور افراد متخصص در این حوزه نیاز دارد. با شرکت در دوره های آموزش برق ساختمان درجه 2 سفیر قرن می توانید سیم کشی ساختمان را به صورت عالی یاد بگیرید. در دوره آموزش برق ساختمان درجه 2، هوشمندسازی ساختمان و طراحی تابلو برقی را خواهید آموخت. همچنین در این دوره، ضمن آشنایی با طریقه سیم‌کشی، کلیه استانداردهای لازم را برای اجرای برق ساختمان در یک پروژه فرا خواهید گرفت. به‌علاوه نقشه کشی و نقشه خوانی در برق ساختمان، آموزش نصب انواع کلید یک پل، دو پل، انواع پریز و سایر تجهیزات روشنایی ساختمان، آموزش نصب آیفون صوتی و تصویری، نصب قوطی کلید، نحوه صحیح لوله‌گذاری، سیم‌بندی انواع کلید و پریز و … را به ‌صورت عملی می‌آموزید.

کلاس آموزش برق ساختمان درجه 2

تفاوت دوره های برق ساختمان درجه 1 و2

در دوره برق ساختمان درجه 1 مباحث مقدماتی برق ساختمان آموزش داده می شود این مباحث شامل کلیه ی سر فصل هایی که در بالا ذکر شده می باشد و به صورت تئوری تدریس می شود، البته بعد از تمام شدن کلاس های تئوری به شکل عملی نیز ارائه داده می شود. در دوره برق ساختمان درجه 2، نحوه ی سیم کشی در ساختمان آموزش داده می شود. در این دوره ها آموزش نقشه کشی و نقشه خوانی در سیم کشی، آموزش چگونگی نصب کردن کلید های یک پل، دو پل، تمامی مدل های پریز و دیگر تجهیزات برقی ساختمان همینطور چگونگی نصب آیفون صوتی، تصویری و ... به شکل عملی انجام می گیرد.

مدرس دوره برق ساختمان درجه 1 و 2

مدرسان دوره های ما دارای سطح تحصیلات عالیه در رشته برق هستند، همچنین مدرسان این دوره در نصب تجهیزات امنیتی و برقکاری ساختمان در بازار مشغول به کار می باشند و تسلط کافی به کلیه مطالب ارائه شده در کلاس دارند، این نکته زمانی برای شما مشخص می شود که در هنگام تدریس متوجه توانمندی بالای مدرس با توجه به تدریس بدون کتاب می شوید.

دوره برق صنعتی درجه 1 در آموزشگاه سفیر قرن

مهارت های کارآموز پس از پایان دوره برق ساختمان

مهارت هایی که یک کارآموز بعد از اتمام کلاس ها کسب خواهد کرد عبارتند از:

  • طراحی برق کشی ساختمان: قبل از هر اقدامی باید طراحی برق کشی متناسب با متراژ و مکان های ساختمان طراحی شود.
  • قادر به تشخیص دادن مشکلات برق کشی: این مهارت به برق کار در جهت راهکار ها و نکته های مثبت و منفی کار به برق کار بسیار کمک می کند.
  • توانایی درک درست از اصول و مراحل نقشه کشی: برق کار جهت انجام کار بهتر و صحیح باید به تمام جزئیات و تکنیک های مربوط به برق کشی کاملا مسلط باشد.
  • گرفتن مهارت هایی در خصوص کسب و کار برق کشی: برق کارهایی که تصمیم کار به شکل مستقل دارند، این مهارت ها کمک بسیار مناسبی برای آن ها خواهد بود.
  • هماهنگ کردن چشم ها و دست ها هنگام کار: یک برق کار ماهر باید بتواند هنگام انجام کار از دست ها و چشم خود به شکل هماهنگ استفاده نماید.
  • گرفتن اطمینان از کار فرما: برق کار باید با ثابت کردن مهارت های خود در این زمینه اطمینان کار فرما را به خود جلب کند.
  • قدرت تشخیص دادن رنگ ها: یک برق کار خوب باید توانایی تشخیص رنگ را داشته باشد، زیرا اکثر سیم های مورد استفاده در برق کشی دارای رنگ های مختلفی هستند.
  • داشتن مهارت در ارائه خدمات به مشتری: یک برق کار برای گرفتن کارهای بزرگ و پیشرفت در کار خود، باید بتواند ارتباطی مناسب با مشتری خود برقرار نماید.
  • توانایی مدیریت زمان حین انجام کار و زمان تحویل پروژه: با در نظر گرفتن حساسیت در کارهای برق کشی و امکان وجود خطر، یک برق کار باید قادر به مدیریت زمان باشد.

بازار کار، فرصت های شغلی و درآمد شغل برق ساختمان به چه صورت است؟ 

طبق آمار و باتوجه به اینکه روزانه بیش از چندین هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود، صنعت برق‌کشی در ساختمان یکی از اساسی‌ترین حوزه‌های پرکاربرد رشته برق است. از طرفی، علاوه‌ بر سیم‌کشی ساختمان، تجهیزات جانبی که در واحدهای مسکونی، اداری و تجاری مانند درب اتوماتیک، آیفون تصویری، دوربین مداربسته، اعلام حریق، نصب دزدگیر، آنتن برقی، برق اضطراری و… استفاده می‌شود، همگی در حال به روز شدن هستند. به همین دلیل بازار کار و فرصت شغلی رشته برق ساختمان رو به افزایش است. در صورتی که قصد دارید بعد از گذراندن دوره آموزش برق ساختمان وارد بازار کار این رشته شوید، در نظر داشته باشید که می‌توانید در سمت‌های زیر فعالیت کنید. از جمله:

  • می‌توانید به عنوان برقکار ساختمان در ساختمان‌های اداری، شرکت‌ها، کارخانه‌ها یا بیمارستان‌ها مشغول به کار شوید.

  • به عنوان سرویس‌کار، نصب و فروشنده دوربین‌های مداربسته یا سایر تجهیزات جانبی موردنیاز ساختمان فعالیت کنید.

  • فعالیت طراحی، نصب، سیم‌کشی، فروش سیستم‌های اعلام حریق، درب‌های اتوماتیک و لوازم برق اضطراری را به عهده بگیرید. 

  • یک مغازه الکتریکی زده و مشغول به کار شوید یا به عنوان یک برقکار سیار فعالیت کنید. همچنین می‌توانید به نصب و تولید تابلوهای برق ساختمان اقدام کنید. 

در صورتی که قصد دارید به عنوان برقکار در ساختمان، شرکت‌ها، ادارات و کارخانجات فعالیت کنید، حداقل میزان حقوق شما بر اساس رضایت کارفرما، دو الی سه برابر میزان پایه وزارت کار است. اگر بخواهید به صورت مستقل برای خودتان کار کنید، محلی که مغازه شما قرار گرفته، میزان رفت‌وآمد، مجهز بودن تجهیزات مغازه، در دسترس بودن سایر تجهیزات و مغازه شما و بسیاری از عوامل دیگر در میزان درآمد شما مؤثر است. 

به طور مثال تصور کنید اگر شما در روز 7 مشتری داشته باشید و از هرکدام به طور میانگین 50 هزار تومان حق‌الزحمه بگیرید، درآمد ناخالص شما در روز حدود 300 تومان و در ماه نزدیک 9 میلیون تومان خواهد بود که پس از حذف هزینه استهلاک، اجاره مغازه و تجهیزات، حدود  6 میلیون برایتان باقی می‌ماند. بنابراین درآمد این رشته بسته به مهارت، تخصص و مشتری‌مداری شما متفاوت است.

برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان بعد از دریافت مدرک برق ساختمان در نظر داشته باشید که نیاز به سرمایه‌گذاری ملکی و سرمایه‌گذاری تجهیزاتی دارید. در سرمایه‌گذاری ملکی در شهرهای کوچک حداقل از 15 میلیون تومان آغاز شده و در شهرهای بزرگی مثل تهران تا 100 میلیون تومان به بالا برای رهن نیاز دارید. برای خرید تجهیزات نیز متوسط بین 25 الی 80 میلیون، برای شروع کار در نظر بگیرید. البته می‌توانید بسیاری از وسایل را با چک مدت‌دار خریداری کنید. 

مرکز آموزش تخصصی سفیر قرن علاوه بر کلاس آموزش برق ساختمان، دوره دیگر سیستم های حفاظتی و نظارتی یعنی دوره آموزش نصب دوربین مداربسته را نیز بر گزار می کند. برای آشنایی با این دوره و سر فصل های آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

تلفن : ۶۶۹۰۹۰۷۵ - ۶۶۹۰۹۰۷۶ - 09124456426

اشتراک :

اصول سیم کشی ساختمان در آموزش مقدماتی برق ساختمان درجه یک و به صورت تئوری با استفاده از نرم افزار اتوکد به کار آموزان این دوره آموزش داده خواهد شد.

چنانچه کار آموز دوره های آموزش برق ساختمان یک و دو را در مجتمع فنی سفیر قرن گذرانده و آزمون پایانی را به خوبی انجام داده باشد، گواهی نامه معتبر و بین المللی فنی حرفه ای به او اعطا خواهد شد.

این دوره مناسب کسانی می باشد که به برق و الکترونیک علاقمند و از مهارت ها و شرایط مناسب از لحاظ جامعه و خانواده برخوردار هستند. چنانچه به انجام کارهای برقی و الکترونیک علاقمند نیستید این کار برای شما سخت خواهد بود. اما در صورت علاقه به این رشته می توانید به راحتی آموزش های مربوطه را از آموزشگاه سفیر قرن که بهترین کارشناسان برق ساختمان را جهت آموزش به کارآموزان انتخاب کرده را یاد گرفته و بعد از گذراندن تمام دوره ها به سادگی و بدون هیچ مشکلی کارهای برق کشی یک ساختمان را انجام دهید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha