مجهزترین مرکز آموزشی

دوره آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری

  0
 10151

از سال تاسیس در این آموزشگاه تاکنون حدود 8000 کارآموز آموزش دیده و وارد بازارکار شده اند که ضریب به 70% از آنها وارد بازارکار مشغول به فعالیت می باشند. سفیر قرن هدف خود را ارتقاء صنعت الکترونیک و سیستم های حفاظتی و امنیتی (دوربین های مداربسته، درب های اتوماتیک، هوشمند سازی ساختمان، نصب پکیج دیواری، تعمیر پکیج دیواری، برق صنعتی و ساختمان، آموزش نصب و تعمیرات تخصصی آیفون تصویری، تلفن های سانترال، دزدگیر اماکن و اعلام حریق، کولرگازی و پکیج دیواری و...) در سطح کشور تعیین نموده و دراین راستا نظم - کوشش وصداقت راسرلوحه کار خود قرارداده و دستیابی به بالاترین کیفیت را مشخصه اصلی فعالیت آموزشگاه و نیل به تعالی می داند. دوره نصب پکیج دیواری با بهره‌گیری از اساتید توانمند کشور یکی از این دوره‌هاست که در ادامه جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد.

آنچه در ادامه این مطلب می خوانید:

هزینه دوره آموزش نصب پکیج دیواری و تعمیرات آن

دوره آموزش نصب پکیج دیواری ابتدا و نیمه هر ماه برگزار می‌شود و طول مدت این دوره یک ماه است. در صورت شرکت در دوره آموزش تعمیر پکیج دیواری به صورت عمومی، شهریه به مبلغ ۱ میلیون تومان می‌پردازید. پیشنهاد می‌کنیم برای بازدهی بیشتر در دوره‌های نیمه خصوصی یا خصوصی شرکت کنید. شهریه این دوره‌ها به ترتیب ۱.۸۰۰ میلیون و ۲.۵۰۰ میلیون تومان است. اطلاعات بیشتر در مورد کلاس آموزش تعمیر پکیج دیواری و آموزش نصب پکیج در ادامه آورده شده است. 

تاریخ شروع دوره طول دوره  شهریه عمومی شهریه کلاس نیمه خصوصی شهریه کلاس خصوصی
اول و 15 هر ماه  1 ماه 1/000/000 تومان 1/800/000تومان  2/500/000 تومان

برای اطلاع از هزینه  دوره آموزش تعمیرات آیفون تصویری با ما تماس بگیرید.

سرفصل‌های آموزش نصب و تعمیر پکیج شوفاژ دیواری

در ابتدا، به طور کامل با مزایای پکیج دیواری آشنا خواهید شد. سپس مزایای پکیج نسبت به سیستم‌های گرمایشی دیگر را خواهید فهمید؛ در نتیجه ضرورت استفاده از آن در خانه‌های امروزی را یاد می‌گیرید. با انواع پکیج‌ها و عملکرد آن‌ها آشنا می‌شوید. در نهایت نحوه تعمیر پکیج، مباحث دوره را تکمیل می‌کند. در این دوره طریقه نصب و عیب‌یابی و تعمیر پکیج به صورت کامل به شما آموزش داده می‌شود. به طور کلی در این دوره مرحله به مرحله با نحوه نصب پکیج دیواری، نحوه لوله‌کشی، سر هم کردن قطعات آن و طریقه عیب‌یابی و برطرف کردن آن‌ها را آموزش می‌بینید. تمام آموزش‌های مؤسسه به صورت کاربردی و برای ورود به بازار کار است.سرفصل های این دوره از آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری در ادامه آمده که می توانید آنها را مشاهده کنید.

آموزش نصب و تعمیر پکیج دیواری

آشنایی با پکیج شوفاژ دیواری

  • تعریف پکیج
  • مزایای پکیج نسبت به سیستم های گرمایشی دیگر
  • معرفی پکیج ها از نظر شکل ظاهری و طریقه عملکرد آنها
  • آشنایی با فضای نصب پکیج دیواری گازی
  • اصول عملکرد پکیج از لحظه ورود آب سرد شهری تا خروج آب گرم غیر مستقیم بهداشتی و چگونگی گرم شدن آب در مدار گرمایش
  • آموزش طریقه نصب صحیح و راه اندازی
  • عیب یابی و رفع عیب پکیج شوفاژ دیواری

معرفی دوره سفیر قرن :  دوره آموزش نصب دوربین مدار بسته

قطعات تشکیل دهنده پکیج شوفاژ دیواری و طریقه عملکرد 

  • کلاهک تعدیل
  • محفظه احتراق
  • فن ، دنتوری فن و پرش فن
  • سنسور دود
  • منبع انبساط
  • مبدل حرارتی
  • کلید حد
  • مجموعه مشعل یا برنر
  • الکترود جرقه زن و حسگر شعله
  • شیر کنترل گاز
  •  مبدل ثانویه
  • شیرسه راهه
  • پمپ میرکلاکتور
  • مدار بای پس
  • شیر اطمینان
  • کلید حداقل فشار آب
  • فشارسنج عقربه ای
  •  سنسور فشار آب
  • NTC ها
  • فلوسوئیچ و فلوستر
  • ایرونت یا هواگیر اتوماتیک
  • شیر پر کن
  • برد
  • ترموستات اتاقی
  • شیر تخلیه مواد آب گرمایش

آموزش تعمیر پکیج دیواری

دوره پیشنهادی سفیر قرن:  دوره آموزش سانترال

آموزش نصب پکیج دیواری

سال‌ها از زمانی که برای گرم ماندن در روزهای سرد سال زیر کرسی جمع می‌شدیم، می‌گذرد. سال‌های گرم شدن با بخاری‌های نفتی نیز به پایان رسیده‌است و امروزه سیستم‌های گرمایی جدید جایگزین روش‌های قدیمی شده‌اند. پکیج‌های دیواری سیستم‌های نسبتا جدیدی هستند که محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده‌اند. بسیاری از ساختمان‌های نوساز از این سیستم برای تامین گرمای مورد نیاز استفاده می‌کنند.

در نظر داشته باشید که قرار است یکی از کارهای فنی حساس را انجام دهید. می‌گوییم حساس چرا که اگر پکیج به درستی نصب نشود، ممکن است آسیب جدی ببیند و دردسرساز شود. به خاطر داشته باشید که تمام مراحل نصب از جمله نصب شابلون بر روی دیوار، نصب شلنگ پکیج، نصب دودکش، نصب گاز پکیج و… همگی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به دقت انجام شود. سیستم‌های تاسیساتی و گرمایشی به دلیل استفاده از آب ‌داغ در فشار بالا لازم است با دقت و مهارت کافی نصب شوند. قبل از لوله‌کشی به طور دقیق نقشه ساختمان را بررسی کنید تا بتوانید بهترین مسیر لوله‌کشی را انتخاب کنید. آشنایی با مراحل نصب این پکیج‌ها برای اطمینان از عملکرد صحیح و ایمنشان ضروری است. 

مرحله‌ی اول: آشنایی با پکیج

اولین مرحله، آشنایی با پکیج و نحوه‌ی عملکرد آن است. وقتی آب سرد وارد مخزن می‌شود، سنسورهایش شروع به فعالیت می‌کنند. با تشخیص این سنسورها مشعل‌هایی که درون پکیج تعبیه شده جرقه می‌زنند و روشن می‌شوند. با روشن شدن این مشعل، مبدل حرارتی آب را گرم می‌کند و آب گرم وارد لوله‌ها می‌‌شود. برای اینکه آب مدت زمان طولانی گرمایش را حفظ کند از مسیر مارپیچ عبور می‌کند. در این مسیر مارپیچ یک مبدل قرار دارد که دما را تا مدت طولانی گرم نگه می‌دارد. درنهایت واحد کنترل کیفیت پکیج مسئولیت کنترل دمای آب را بر عهده دارد تا اگر از دمای مطلوب کم‌تر شد، دوباره آن را گرم کند و به دمای مورد نظر برساند. 

مرحله‌ی دوم: انتخاب پکیج مناسب

برای انتخاب پکیج دیواری مناسب به ظرفیت آن توجه کنید. ظرفیت پکیج با توجه به متراژ ساختمان مورد نظر انتخاب می‌شود. برای منازل مسکونی با متراژ حدود120 متر از پکیج با ظرفیت 24000 کیلو کالری استفاده می‌شود. منزل با متراژ حدود 180 به پکیج 28000 کیلوکالری نیاز دارد و به همین ترتیب با افزایش متراژ بنا ظرفیت مورد نیاز پکیج نیز افزایش پیدا می‌کند. برای انتخاب پکیج مناسب به راهنمای شرکت‌های تولیدکننده پکیج نیز توجه کنید. پکیج‌ها در انواع فن‌دار و بدون فن ساخته می‌شوند که با توجه به محل نصب می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

قصد شرکت در  دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان را دارید ؟ با کارشناسان سفیر قرن تماس بگیرید

مرحله‌ی سوم: محل نصب مناسب

طبق مبحث 17 مقررات ملی ساختمان، حداقل متراژ مورد نیاز برای نصب پکیج 64 متر مربع است، یعنی در منازل و ادارات با متراژ کم‌تر از 64 متر مجوز نصب پکیج وجود ندارد. محل نصب پکیج آشپزخانه، تراس یا هر قسمتی از منزل باشد باید دودکش مناسب برای آن درنظر گرفت. بهترین نوع دودکش، مدل دوجداره است که می‌تواند رطوبت داخل خانه را نیز حفظ کند. دستگاه نباید در مجاورت مواد قابل اشتعال قرار گیرد. دستشویی، حمام و بالای اجاق گاز آشپزخانه محل مناسبی برای نصب پکیج دیواری نیست.

مرحله‌ی چهارم: نصب پکیج دیواری

پس از انتخاب مکان مناسب، پکیج را برای نصب آماده کنید. ابتدا مطمئن شوید که لوله کشی آب و گاز به درستی انجام شده‌است. در غیر این‌صورت ابتدا باید لوله‌کشی مناسب توسط نیروی تاسیسات انجام شود. قبل از نصب از باز بودن مسیر لوله‌ها و دودکش اطمینان حاصل کنید، سپس پکیج را از جعبه خارج و قطعات درونش را آماده کنید. در یک جعبه‌ی پکیج استاندارد شابلون نصب، پیچ و رول‌پلاک، دسته شیر پرکن و حلقه‌های دودکش نیز قرار دارند. 

ابتدا با شابلون محل نصب پکیج روی دیوار که 40 سانتی‌متر زیر سوراخ دودکش است، مشخص و با دریل و مته سوراخ می‌شود. به وسیله‌ی رول پلاک و پیچ، قلاب و بست آویز روی دیوار قرار می‌گیرند تا بتوان پکیج را رویشان نصب کرد. سپس دستگاه اصلی روی دیوار قرار می‌گیرد. مرحله‌ی بعد اتصال شیرها و لوله‌ها به پکیج است. لوله‌های ورود و خروج آب و گاز طبق توضیحات به دستگاه نصب می‌شوند و در مسیر برگشت آب شوفاژ یک صافی قرار داده می‌شود. آخرین مرحله نصب دودکش مناسب است که توسط حلقه‌های دودکش به پکیج متصل می‌شوند. حتما قبل از نصب، مسیر دودکش را با ایجاد کمی دود تست کنید.

مرحله‌‌ی پنجم: روشن کردن و هواگیری دستگاه

پس از این‌که لوله‌ها به طرز صحیح به پکیج متصل شدند، می‌توان پکیج را روشن کرد. پکیج را به برق وصل کنید تا شروع به کار کند. آب سرد ورودی به دستگاه را باز کنید تا آب وارد دستگاه شود. به این مرحله آب‌گیری پکیج گفته می‌شود. اجازه بدهید فشار شوفاژ در مسیر لوله‌های مارپیچ به 1.5 بار برسد؛ اگر از این مقدار بیش‌تر شد،  شیر آب را ببندید. مرحله‌ بعد هواگیری رادیاتورها است که با باز کردن شیر اتوماتیک انجام می‌شود.

دوره پیشنهادی سفیر قرن:  دوره آموزش icdl

مرحله‌ی ششم: راه ‌اندازی شیر گاز و استفاده از پکیج

در مرحله‌ی آخر شیر گاز را باز کنید تا با ورود گاز به سیستم پکیج، اشتعال اولیه و گرم شدن آب آغاز شود. با ورود آب و گرم شدن آن می‌توانید دمای پکیج را روی دمای مورد نظر خود تنظیم کنید و از دمای مطبوع آن لذت ببرید. در دوره نصب پکیج دیواری و تعمیر آن تمامی این مراحل به صورت عملی و با تجهیزات کامل آموزش داده خواهد شد.

نکاتی که برای عملکرد بهتر پکیج باید به آن توجه کنید:

پکیج‌ها باید سالی یک ‌بار توسط تعمیرکار بررسی و در صورت نیاز سرویس شوند. (توجه داشته باشید که تعمیر پکیج دیواری باید زیر نظر یک متخصص آموزش دیده انجام شود.) در صورتی که به موقع سرویس و رسوب گیری نشوند، سریع‌تر فرسوده می‌شوند. نوع آب منطقه تاثیر بسزایی در عملکرد این دستگاه دارد. اگر میزان سختی آب بیش‌تر از 250 باشد، استفاده از فیلترهای سختی‌گیر الزامی است.

آموزش تصویری نصب پکیج دیواری

بازار کار، آینده شغلی و درآمد نصب پکیج دیواری 

با توجه به مزایایی که پکیج‌ها نسبت به وسایل گرمایشی دیگر دارند، این روزها تقاضا برای استفاده از آن افزایش پیدا کرده است. به طوری که در ساختمان‌های امروزی اغلب از پکیج استفاده می‌کنند. درنتیجه تقاضا برای نصب یا تعمیر آن نیز بالا رفته است. در صورتی که شما موفق به دریافت مدرک نصب پکیج دیواری شوید و در این زمینه تخصص کافی را داشته باشید، می‌توانید به استخدام شرکت‌هایی که در حوزه بازار کار نصب پکیج دیواری فعالیت می‌کنند، درآیید. همچنین می‌توانید به صورت خویش‌فرما، به عنوان نصاب یا تعمیرکار پکیج دیواری فعالیت داشته باشید. درآمد نصب و تعمیر پکیج دیواری به تخصص و مهارت شما بستگی دارد. اما در صورتی که به استخدام شرکت‌های تولیدکننده یا تعمیر پکیج درآمدید، درآمد نصب پکیج دیواری مبلغی ثابت است.

همچنین شما می‌توانید فروشگاه یا شرکت تعمیرات پکیج خود را راه‌اندازی کنید که در این مورد به سرمایه اولیه نیاز دارید. سرمایه‌ای به اندازه رهن یا اجاره یک مغازه و خرید لوازم و قطعات پکیج دیواری لازم دارید تا کار خود را آغاز کنید. در این مورد نیز درآمد نصب پکیج بسته به موقعیت و شناخت فروشگاه شما، میزان نیاز منطقه و.. متفاوت است. به طور متوسط می‌توان گفت فعالیت در این حوزه درآمدی بین ۷ تا ۱۵ میلیون دارد.

مرکز آموزش تخصصی پکیج دیواری سفیر قرن علاوه بر آموزش نصب پکیج دیواری، دوره دیگر تاسیسات یعنی دوره نصب و تعمیر کولر گازی را نیز برگزار می کند. برای آشنایی با این دوره و سر فصل های آن با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آدرس : میدان انقلاب - خیابان 16 آذر - نبش کوچه رهنما - پلاک 24 - طبقه دوم -آموزشگاه سفیر قرن

تلفن : ۶۶۹۰۹۰۷۵-۶۶۹۰۹۰۷۶- ۰۹۱۲۳۰۸۴۶۳۲

ایمیل : info@safiregharn.com

اشتراک :

طول مدت برگزاری دوره، یک ماه است که در ابتدا و نیمه هر ماه برگزار می‌شود.

مؤسسه سفیر قرن این امکان را برای هنرجویان فراهم کرده است تا در صورت درخواست نیروی فنی ماهر توسط شرکت‌ها و مؤسسات مختلف، مؤسسه از میان هنرجویانی که مدرک پکیج دیواری را دریافت کرده و دوره را گذراندند، هنرجویان را معرفی به کار می‌کند.

بله، مؤسسه سفیر قرن این امکان را برای هنرجویان علاقه‌مند فراهم کرده است تا با پرداخت قسطی شهریه، دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

با توجه به اینکه این دوره به صورت تئوری و عملی آموزش داده می‌شود، کلاس آنلاین بازدهی لازم را در این زمینه ندارد؛ درنتیجه این دوره به صورت حضوری برگزار می‌شود. موقعیت قرارگیری مؤسسه در مرکز شهر نیز دسترسی آن را با مترو، اتوبوس و تاکسی راحت کرده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha