مجهزترین مرکز آموزشی

بهترین محل نصب کولرگازی یا اسپیلت

  0
 667

آیا از گرمای هوا رنج می‌برید و تصمیم گرفته‌اید یک کولر گازی خریداری کنید؟ پیش از هر کاری، باید بهترین محل نصب کولر گازی یا اسپیلت را در خانه یا شرکت خود پیدا کنید. در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت چه نکاتی را باید در انتخاب محل نصب اسپیلیت در نظر بگیرید تا بتوانید از سرمای کولر گازی بدون مشکلاتی مانند عدم توزیع یکسان باد خنک لذت ببرید.

بهترین محل نصب کولرگازی

چگونه محلی مناسب برای نصب کولرگازی انتخاب کنیم؟

برای پیدا کردن مناسب‌ترین محل نصب کولر گازی، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

متراژ محل نصب اسپیلت

اسپیلت را نباید در هر اتاقی نصب کرد. اگر ظرفیت اسپیلت مورد نظر شما متناسب با متراژ محل نصب نباشد، عملکرد آن قابل قبول نخواهد بود. برای مثال، اگر اتاق بسیار بزرگ باشد، کولر گازی نمی‌تواند آن را خنک نگه دارد. اگر دمای کولر گازی را برای رفع این مشکل کاهش دهید، هزینه‌های انرژی افزایش و طول عمر دستگاه کاهش می‌یابد.


معرفی خدمات سفیر قرن: دوره آموزشی نصب و تعمیرات کولر گازی


عایق بندی محل نصب کولر گازی

برای اتصال لوله‌ها به کولر گازی ممکن است سوراخ‌هایی در محل نصب ایجاد شود. بهترین محل نصب کولر گازی جایی است که بتوانید سوراخ‌های آن محل و لوله‌های کولر گازی را عایق‌بندی کنید؛ اگر نتوانید این کار با مواد باکیفیت انجام دهید، به کولر گازی آسیب وارد خواهد شد و سرمای قابل توجهی از دست می‌رود.

آفتاب گیر بودن محل نصب کولرگازی

اگر آفتاب به‌صورت مستقیم به محل نصب کولرگازی بتابد، کندانسور درون کولر گازی با سرعت بیشتری فرسوده خواهد شد؛ بنابراین، مجبور خواهید شد زودتر از آنچه که فکر می‌کنید، برای خرید کولر گازی جدید اقدام کنید. بهتر است کولر گازی خود را در بالکن قرار دهید. اگر می‌خواهید آن را در پشت بام قرار دهید، حتما سایبانی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید بسازید.

ارتفاع مناسب اسپیلت

فاصله اسپیلت از کف اتاق باید 2 متر و 30 سانتی‌متر و از سقف اتاق باید 20 الی 40 سانتی‌متر باشد. اگر ارتفاع دیوارهای شما کوتاه‌تر از اندازه استاندارد است، اسپیلت را 30 سانتی‌متر پایین‌تر از سقف نصب کنید و فاصله بین اسپیلت و کف اتاق را اندازه‌گیری نکنید. البته بهتر است برای تعیین بهترین ارتفاع برای اسپیلت با یک کارشناس مشورت کنید؛ زیرا، ارتفاع مناسب اسپیلت به نوع دستگاه و برند نیز بستگی دارد.

بهترین جای اسپیلت

در نظر گرفتن اتصال لوله تخلیه آب کولر گازی در محل نصب

مطمئن شوید امکان اتصال لوله تخلیه آب به فاضلاب و شیب مناسب برای لوله در محل نصب کولر گازی وجود دارد. همچنین لوله تخلیه کولر گازی نباید مانع رفت‌وآمد ساکنین آپارتمان یا شرکت شود. لوله تخلیه را با گیره‌های مخصوص به دیوار متصل کنید تا جای کمتری بگیرد. به خاطر داشته باشید که باید لوله تخلیه آب کولر گازی را به‌صورت منظم تمیز کنید تا مسدود نشود؛ بنابراین، باید امکان تمیز کردن لوله تخلیه آب در محل نصب وجود داشته باشد.


معرفی خدمات سفیر قرن: لوله کشی توکار اسپیلت


آیا محل نصب کولرگازی تاثیری بر کارکرد آن دارد؟

هر چه به عوامل بیشتری در انتخاب محل نصب کولر گازی توجه کنید، بازدهی آن افزایش خواهد یافت و از سرمای آن لذت بیشتری خواهید برد. اگر محل مناسب کولرگازی را پیدا نکنید، با مشکلات زیر روبرو خواهید شد.

  • هوای سرد به شکل صحیح در اتاق توزیع نمی‌شود و ساکنین خانه تصور می‌کنند خودِ کولر گازی با مشکل روبرو شده است.
  • اگر کولر گازی نتواند اتاق را خنک کند، به‌صورت پیوسته کار می‎کند؛ بنابراین، انرژی به‌صورت قابل توجهی به هدر می‌رود و مجبور می‌شوید هزینه بیشتری پرداخت کنید.
  • به قطعات آن آسیب می‌رساند و مجبور می‌شوید آن را به تعمیرکار بسپارید.
  • اگر دستگاه به‌صورت پیوسته کار کند، طول عمر آن کاهش می‌یابد.

مطالعه بیشتر:  طریقه کارکرد کولر گازی


بهترین مکان نصب کندانسور

کندانسور وظیفه تأمین هوا برای ساخت باد خنک را به عهده دارد؛ بنابراین، بهترین جای کولرگازی فضای باز و سایه مانند پشت بام و بالکن است. اگر نور خورشید به‌صورت مستقیم به کندانسور می‌تابد، سایبانی برای آن بسازید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

هوای آزاد باید بتواند به‌آسانی از پشت و جلوی کندانسور عبور کند؛ بنابراین، سایبان نباید مانع گردش هوا شود. به خاطر داشته باشید که اگر محل نصب کولر گازی مناسب نباشد، سرعت فرسایش کندانسور افزایش خواهد یافت و در ساخت باد خنک با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

محل مناسب کولرگازی

همچنین در محل نصب کولر گازی باید فضای کافی برای ایستادن نصاب یا تعمیرکار باشد. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کندانسور صدا و گرمای زیادی را تولید می‌کند؛ بنابراین، کندانسور را در جایی نصب کنید که صدا و گرمای آن مزاحم ساکنین خانه شما و همسایه‌ها نشود.

بهترین محل برای نصب اسپیلت

اسپیلت وظیفه پرتاب باد به بخش‌های مختلف اتاق شما را به عهده دارد؛ بنابراین، محلی که اسپیلت بتواند باد را به همه بخش‌های اتاق پرتاب کند، بهترین جای اسپیلت محسوب می‌شود. مطمئن شوید قدرت پرتاب باد اسپیلت متناسب با مساحت اتاق شماست. اگر این موضوع را بررسی کرده‌اید و کولر گازی نمی‌تواند تمام بخش‌های اتاق را خنک کند، بهتر است از دو کولر گازی استفاده کنید.

نباید اسپیلت را به سقف بچسبانید یا در نزدیکی آن نصب کنید؛ زیرا، گرمای محیط در زیر سقف جمع می‌شود و می‌تواند مانع خنک شدن اتاق شما شود. بهتر است اسپیلت فاصله‌ای 30 الی 50 سانتی‌متری از سقف داشته باشد تا هوای خنک اسپیلت بتواند بیشترین تأثیر را روی اتاق شما بگذارد.

سخن آخر

حتما نکات مهم ذکرشده در این مقاله را برای پیدا کردن بهترین محل نصب کولر گازی در نظر بگیرید تا دستگاه بدون هیچ مشکلی برای سال‌های طولانی کار کند. اگر تجربه‌ای در نصب این دستگاه ندارید یا نمی‌توانید بهترین محل نصب آن را پیدا کنید، می‌توانید از یک نصاب باتجربه کمک بگیرید. البته اگر تمایلی به این کار ندارید و خودتان می‌خواهید نصب و تعمیر کولر گازی را یاد بگیرید، به آموزشگاه سفیر قرن مراجعه کنید.

با کمک دوره آموزشی ما با عوامل تأثیرگذار روی عملکرد دستگاه آشنا خواهید شد و خواهید توانست بهترین محل نصب کولر گازی را پیدا کنید. همچنین می‌توانید متخصص نصب و تعمیر کولر گازی شوید و درآمد قابل توجهی را از این کار به دست آورید. خوب است بدانید که ما در آموزشگاه سفیر قرن دوره‌های دیگری مانند آموزش نصب پکیج دیواری، آموزش نصب دوربین مداربسته و آموزش تعمیرات موبایل نیز برگزار می‌کنیم.
 

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha