پکیج دیواری مناسب برای خانه‌های کوچک


استفاده از پکیج‌های دیواری در منازل به‌جای آبگرمکن‌های قدیمی، بخاری و سیستم گرمایشی قدیمی، بسیار رونق گرفته است و باعث شده است انواع مختلفی از این سیستم‌ها برای خانه‌ها و مکان‌های مختلف طراحی شود. بزرگترین مزیت انواع پکیج‌ دیواری برای خانه های کوچک این است که برای نصب شوفاژ دیگر نیازی به موتورخانه نیست؛ زیرا موتورخانه نیاز به فضای بزرگ و اختصاصی دارد؛ ولی پکیج دیواری را در هر نقطه از خانه می‌توان نصب کرد.

انتخاب پکیج دیواری برای خانه های کوچک نیازمند دقت در معیارهایی چون کارایی انرژی و فضای نصب است. در این راهنما، بهترین مدل ها و نکات کلیدی برای بهینه سازی فضا را بررسی می کنیم.

پکیج دیواری برای خانه های کوچک

اهمیت انتخاب پکیج دیواری مناسب برای خانه های کوچک

چگونگی انتخاب پکیج دیواری برای خانه های کوچک اهمیت زیادی دارد؛ زیرا دستگاه باید بتواند بازدهی مناسبی را ارائه بدهد و از هدررفتن انرژی هم جلوگیری کند. اگر برای خانه های کوچک پکیج‌هایی با توان حرارتی بالا انتخاب کنیم، احتمال دارد میزان انرژی زیادی در خانه هدر برود و نتوان از آن استفاده بهینه داشت؛ به همین دلیل پکیج‌ها را با توان‌های حرارتی مختلف تولید می‌کنند تا باتوجه‌به متراژ منزل و کارایی مورد نظر، بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

از طرفی دیگر اگر بخواهیم از سیستم‌های گرمایشی دیگر مثل بخاری یا موتورخانه استفاده کنیم ممکن است فضای بسیار زیادی را اشغال کند که برای خانه های کوچک ممکن نیست؛ ولی پکیج‌های دیواری فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و می‌توان برای نصب پکیج دیواری در خانه های کوچک یک گوشه از خانه که فضای مناسبی دارد را انتخاب کرد، بدون اینکه فضای خاصی را اشغال کند.

اگر که از بخاری برای گرمایش خانه کمک میگیریم، برای هر اتاق باید یک بخاری جداگانه نصب کنیم که این خود نیاز به لوله‌کشی جداگانه و یک مکان مشخص برای بخاری دارد که ممکن است در برخی از خانه‌ها این امکان وجود نداشته باشد.



شرکت در دوره آموزش نصب کولر گازی آموزشگاه سفیر قرن برای ورود به بازار کار

معیارهای کلیدی در انتخاب پکیج دیواری برای خانه های کوچک

چندین معیار مهم و کلیدی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب پکیج دیواری برای خانه های کوچک حتماً به آن توجه کنیم؛ اگر در هنگام خرید به تمام این نکات دقت کنیم، می‌توانیم خرید بسیار خوبی داشته باشیم و بالاترین میزان بهره‌وری را از دستگاه دریافت کنیم. ما باید کاملا متناسب با فضای منزل و کارایی موردنظر، دستگاه مناسب خود را انتخاب کنیم. در ادامه چند مورد مهم که در هنگام خرید پکیج دیواری باید به آن توجه کنید را توضیح داده‌ایم.

اندازه و ابعاد دستگاه

در هنگام خرید پکیج باید حتماً به این موضوع توجه کنید که اندازه و ابعاد دستگاه با محلی که قصد دارید آن را نصب کنید، تناسب داشته باشد. برای خانه‌های کوچک که فضای زیادی ندارند توجه به این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. مهمتر از اندازه و ابعاد دستگاه ظرفیت پکیج است؛ حتماً توجه داشته باشید ظرفیت پکیج با متراژ و تعداد رادیاتورهای منزل شما هماهنگی داشته باشد تا بعدها دچار مشکل نشوید.

کارایی انرژی

هر دستگاهی یک بازه انرژی دارد که لازم است حتماً هنگام خرید به آن توجه شود. اگر قصد شما خرید پکیج دیواری برای خانه های کوچک باشد، باید دستگاه را باتوجه‌به متراژ منزل انتخاب کنید؛ زیرا دستگاه‌های قوی‌تر انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و در نتیجه کارایی آنها هم بیشتر است که ممکن است این مسئله برای خانه های کوچک خیلی مناسب نباشد و همچنین باعث هدررفتن انرژی هم شود. پس در هنگام خرید دقت کنید پکیج دیواری با کارایی انرژی بالا را خریداری کنید. همچنین بی‌توجهی به نکات اولیه نگهداری از پکیج و بی‌دقتی در آنها، می‌تواند به بالارفتن مصرف انرژی و در نتیجه آن بیشترشدن هزینه‌ها منجر شود.

ظرفیت حرارتی

ظرفیت حرارتی هم که یکی از نکات مهم در هنگام خرید پکیج دیواری برای خانه های کوچک است که اگر ظرفیت حرارتی یک دستگاه خیلی بالا باشد، مورد مناسبی برای خانه‌های کوچک نیست. به‌عنوان‌مثال در خانه‌های بزرگ که لوله‌کشی‌های آب طولانی دارد و ممکن است چندین سرویس بهداشتی داشته باشند و همه آنها هم به آب گرم نیاز دارند، پکیج دیواری با ظرفیت حرارتی بیشتری نیاز است؛ ولی در خانه‌ای که لوله‌کشی‌های آب کوتاه هستند و 2  الی 5 رادیاتور برای گرم‌کردن فضای خانه به کار می‌رود، نیازی به این دستگاه‌های با ظرفیت حرارتی بالا نیست.

انتخاب پکیج دیواری برای خانه های کوچک

میزان سر و صدا

پکیج‌های دیواری در هنگام کارکردن، سروصدای مختصری دارند به همین جهت در خانه های کوچک که فضای کافی ندارند این سروصدا ممکن است آزاردهنده باشد و آرامش را از اعضای خانه سلب کند. ممکن است این خانه‌ها فضایی در بیرون از منزل نداشته باشند که بتوانند پکیج را نصب کنند؛ به همین دلیل باید توجه کرد که دستگاهی که خریداری می‌کنید، صدای زیادی نداشته باشد. البته به‌طورکلی صدای پکیج‌های دیواری نسبت به سیستم‌های قدیمی موتورخانه‌ای بسیار کم‌تر است؛ ولی ممکن است این مقدار صدا در هنگام استراحت و زمانی که نیاز به آسایش دارید، برای شما آزاردهنده باشد. به همین دلیل بهتر است که در هنگام انتخاب پکیج به میزان صدای آن توجه داشته باشید.

قابلیت نصب و نگهداری آسان

نصب پکیج‌های دیواری باید توسط نمایندگان متخصص انجام شود؛ نصب این دستگاه‌ها نسبت به موتورخانه‌ها آسان‌تر است و برای نگهداری از آن هم نیاز به شرایط خاص و ویژه‌ای ندارید. یکی از مزایای پکیج دیواری این است که نگهداری از آنها هم آسان است و به‌غیراز سرویس‌های دوره‌ای نیاز به اقدام خاصی برای نگهداری آنها نیست. نصب پکیج‌ها باید در مکان مناسب و با شرایط استاندارد انجام شود تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

البته از دیگر مواردی که می‌توان برای نگهداری بهتر پکیج انجام داد، این است که هر چند وقت یکبار دودکش و خروجی‌های پکیج را چک کنیم، نسبت به رسوب‌گیری پکیج‌ها بی‌اعتنا نباشیم، حتماً فیلترهای آب را چک کنیم تا از تمیزبودن و سالم‌بودن آنها اطمینان داشته باشیم، لازم است حتماً پکیج‌ها به یک محافظ الکترونیکی برق وصل شوند، با سیستم زمستان و تابستان پکیج آشنا باشیم و در فصل‌های مختلف آن را در حالت‌های مناسب قرار دهیم، توجه به بررسی و سرویس پمپ پکیج هم بسیار مهم است.

پکیج نباید در محلی قرار بگیرد که خیلی سرد باشد یا فضا آن‌قدر خفه باشد که نتواند کارایی مناسبی از خود نشان دهد در این صورت فشار زیادی به آن وارد می‌شود و ممکن است دچار مشکلات جدی‌تری شود. اگر این موارد را انجام دهید طول عمر دستگاه بالاتر می‌رود و همچنین میزان بازدهی انرژی آن هم بیشتر می‌شود.



شرکت در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه سفیر قرن برای ورود به بازار کار

معرفی انواع پکیج های دیواری مناسب برای خانه های کوچک

انواع مختلفی از پکیج وجود دارند که می‌توانیم باتوجه‌به کارایی و دیگر پارامترهای موجود، مناسب‌ترین نوع آن را برای خانه خود انتخاب کنیم. تولیدکننده‌ها آنها را برای مشتریان خود تولید و عرضه کرده‌اند تا بتوان باتوجه‌به فضای موردنظر و کارایی‌های مورد انتظار، انتخاب مناسبی داشت. در ادامه چندین نوع پکیج دیواری برای خانه های کوچک را معرفی و ویژگی‌های آن را بررسی می‌کنیم.

پکیج های دیواری بدون مخزن

پکیج‌های دیواری بدون مخزن هیچ فضا و محفظه‌ای برای نگهداری آب در خود ندارند و نحوه کار آنها به این صورت است که آب را مستقیماً از لوله‌های آب سرد دریافت کرده به‌سرعت گرم می‌کنند و به لوله‌ها انتقال می‌دهند. اگر به دنبال پکیج دیواری کم جا هستید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما همین محصول است. ویژگی مثبت این نوع از پکیج‌ها این است که سرعت گرم‌کردن آب در آنها بالا است.

دررابطه‌با‌ این پکیج‌ها باید بگوییم که تا حد مشخصی ظرفیت گرم‌کردن آب را دارند و ممکن است اگر شیر آب به مدت طولانی باز باشد، نتواند گرمای مناسب را به رادیاتورها انتقال بدهد. مزیت بزرگ این نوع از پکیج‌ها این است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند و مناسب‌ترین نوع پکیج دیواری برای خانه های کوچک محسوب می‌شوند.

پکیج های دیواری بدون مخزن

پکیج های دیواری با مخزن

پکیج‌های دیواری مخزن‌دار برخلاف نوع قبلی، دارای یک محفظه از جنس استیل هستند که می‌توانند مقداری از آب گرم را در خود ذخیره کنند و به‌صورت هم‌زمان بدون نوسانات دمایی، آب گرم موردنیاز برای رادیاتورها و آب گرم مصرفی منزل را فراهم کنند. بهترین پکیج دیواری برای خانه های کوچک این مدل است.

پکیج های دیواری با مصرف کم انرژی

ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین مسائل در دنیای امروز مصرف انرژی و صرفه‌جویی در آن است؛ پس مسلماً وسایل و لوازمی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند محبوب‌تر بوده و به سلامت محیط‌زیست هم کمک می‌کنند. پکیج‌های کم‌مصرف می‌توانند به‌صورت هم‌زمان هم آب گرم مصرفی خانه و هم آب رادیاتورها را فراهم کنند و این آب را در سیستم خانه به گردش در بیاورند. این نوع از پکیج‌ها برای مناطقی که با ضعف برق روبرو هستند، بسیار مناسب است و مصرف انرژی را هم تاحد زیادی کاهش می‌دهد که همین در نهایت باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

نتیجه‌گیری

استفاده از پکیج‌های دیواری برای سیستم گرمایش خانه بسیار رونق پیدا کرده است و انواع مختلفی از این پکیج‌ها تولید شده است و به دست مصرف‌کننده می‌رسد. نکته مهم برای خرید این پکیج‌ها این است که حتماً قبل از نصب با یک مشاور و متخصص در این زمینه صحبت کنیم تا بتواند بهترین راهنمایی‌ها را دررابطه‌با خرید پکیج دیواری برای خانه های کوچک ارائه کند و کمک کند تا بهترین و مناسب‌ترین نوع پکیج را باتوجه‌به متراژ و شرایط منزل انتخاب کنیم. اگر سوالی در این زمینه دارید که در این مطلب پاسخ آن را نیافتید، حتما در بخش نظرات مطرح کنید تا کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ دهند.

اشتراک :
مقالات مرتبط
تفاوت‌های حسابداری مدیریت و حسابداری مالی
تفاوت‌های حسابداری مدیریت و حسابداری مالی

چه تفاوت هایی بین حسابداری مدیریت و حسابداری مالی وجود دارد؟ این مقاله به بررسی تفاوت های اصلی، اهدا ...

بهترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیک
بهترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیک

انتخاب بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای نیازهای شما اهمیت زیادی دارد. در این راهنما مقایسه ای از ن ...

چگونه نصاب حرفه‌ای دوربین مدار بسته شویم؟
چگونه نصاب حرفه‌ای دوربین مدار بسته شویم؟

چگونه به یک نصاب حرفه ای دوربین مداربسته تبدیل شویم؟ در این مقاله، مراحل و مهارت های ضروری برای تبدی ...

مقایسه دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال؛ کدام بهتر است؟
مقایسه دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال؛ کدام بهتر است؟

مقایسه دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال: کدام مناسب تر است؟ در این مقاله به بررسی مزایا، معایب و ...

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


با عضویت در خبرنامه الکترونیکی از آخرین اخبار شروع کلاس و تخفیف ها با خبر شوید...