بهترین نرم‌افزارهای طراحی گرافیک


برای طراحی‌های گرافیکی لازم است حتماً از نرم‌افزارهای مخصوص آن استفاده کنیم؛ این نرم‌افزارها انواع مختلفی دارند و هر کدام کارایی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند. کسی که می‌خواهد این طراحی‌ها را انجام دهد باید بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌های خود، یک نرم‌افزار مناسب را انتخاب کند. همچنین نرم‌افزار با نوع طراحی که فرد می‌خواهد انجام دهد هم باید هماهنگ باشد و قابلیت‌های موردنیاز را داشته باشد.

با توضیحاتی که ارائه کردیم، قطعا حال می‌‌دانید که چقدر انتخاب بهترین نرم افزار طراحی گرافیک برای نیازهای شما اهمیت زیادی دارد. در این راهنما مقایسه‌ای از نرم‌افزارهای محبوب و نکات کلیدی برای انتخاب مناسبترین ابزار را بخوانید.

معیارهای انتخاب نرم افزار طراحی گرافیک

معیارهای کلیدی در انتخاب نرم افزار طراحی گرافیک

چندین معیار وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید راحت‌تر نرم‌افزار مناسب برای خود را انتخاب کنید. در هنگامی که می‌خواهید برای طراحی یک نرم‌افزار انتخاب کنید، باید به ویژگی‌های نرم‌افزار دقت کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید بهترین نتیجه را از آن نرم‌افزار بگیرید. در ادامه مهم‌ترین معیارهایی که باید در انتخاب بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک به آن توجه کنید را نوشته‌ایم.

قابلیت ها و ابزارهای طراحی

در هنگام انتخاب نرم‌افزار گرافیکی باید به قابلیت‌ها و ابزارهایی که در آن وجود دارد توجه کنید. هرچه ابزارها و قابلیت‌هایی که یک نرم‌افزار ارائه می‌دهد بیشتر باشد نرم‌افزار پیشرفته‌تر است و می‌تواند کارهای گرافیکی بیشتری را پشتیبانی کند. معمولا طراحان گرافیک حرفه‌ای از نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر استفاده می‌کنند تا بتوانند به‌تمامی ابزارهای طراحی دیجیتال در یک نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.

سهولت استفاده و رابط کاربری

اینکه شما بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن با یک نرم‌افزار کار کنید، خیلی مهم است و یک نرم‌افزار خوب و پیشرفته، قابلیت‌های خود را به‌گونه‌ای داخل نرم‌افزار قرار می‌دهد که استفاده از آن برای تمام افراد از جمله مبتدی یا حرفه‌ای امکان‌پذیر باشد. اگر دسترسی به قابلیت‌های مختلف نرم‌افزار به‌سادگی ممکن نباشد هم سرعت کار را پایین می‌آید و هم طراحی را مشکل‌ساز می‌کند.

هزینه و مدل های اشتراک

برای دسترسی به قابلیت‌های نرم‌افزار لازم است برای آن اشتراک تهیه کنیم که این هزینه‌های اشتراک و مدت‌زمان آن بسته به نرم‌افزار، ممکن است متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال بعضی از نرم‌افزارها را می‌توان با اشتراک یکبار مصرف و بعضی از آنها را با اشتراک‌های ماهانه یا سالانه تهیه کرد که نوع خرید اشتراک باید با هزینه و بودجه کاربر منطبق باشد.

از‌آنجایی‌که ممکن است لازم باشد تا کارهای گرافیکی توسط یک تیم طراحی، انجام شود پس این امکان که بتوان اشتراک را در میان چند حساب کاربری پخش کرد هم باید وجود داشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزش فتوشاپ مقدماتی و پیشرفته در آموزشگاه سفیر قرن کلیک کنید.

بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک برای حرفه ای ها

نرم‌افزارهای گرافیکی زیادی وجود دارند که قابلیت‌های متفاوتی هم ارائه می‌دهند ولی هرکس باید با‌توجه‌به تبحر و دیگر مواردی که در بالا گفتیم یک نرم‌افزار مناسب برای خود انتخاب کند. بر همین اساس در این بخش چند نوع نرم افزار طراحی گرافیک که برای افراد حرفه‌ای مناسب است را معرفی می‌کنیم.

Illustrator

نرم‌افزار Illustrator یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک است که توسط طراحان وب و طراحان گرافیکی برای ایجاد لوگو یا تصاویر، مورد‌استفاده قرار می‌گیرد و امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نرم‌افزار حتی امکان طراحی انیمیشن و بازی‌های کامپیوتری را هم در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به‌صورت اختصاصی برای طراحان گرافیکی حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است. دلیل اصلی محبوبیت این نرم‌افزار رابط کاربری آسان آن است و همچنین طراحی‌ها را می‌تواند باکیفیت بسیار بالا ارائه دهد.

Illustrator

Adobe Photoshop  وCorelDRAW

نرم‌افزار Adobe Photoshop نرم‌افزار بسیار قوی و کامل و از نرم افزارهای طراحی حرفه ای برای کارهای گرافیکی است که بیشتر توسط عکاسان و طراحان گرافیک حرفه‌ای مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. نرم افزار طراحی گرافیک فتوشاپ امکانات زیادی را برای کاربر فراهم می‌کند و بر اساس سیستم گرافیکی شطرنجی کار می‌کند و همین باعث می‌شود تا بتواند داده‌های پیکسلی را به بهترین نحو ممکن تفسیر کند. این نرم‌افزار می‌تواند خروجی فایل‌ها را باکیفیت بسیار بالا و فرمت‌های مختلف تصویری ارائه دهد.

نرم افزار طراحی گرافیک محبوب بعدی CorelDRAW است که بیشتر برای طراحی لوگو بر پایه ریاضیات کار می‌کند و برای افراد حرفه‌ای در زمینه طراحی گرافیک، بسیار مناسب است و به بهترین شکل ممکن می‌تواند در طراحی لوگو، کارت ویزیت و ساخت و ویرایش تصاویر به شما کمک کند.

Affinity Designer

اگر به دنبال یک نرم‌افزار گرافیکی فوق حرفه‌ای و سریع هستید، نرم‌افزار Affinity Designer می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای شما باشد. این نرم‌افزار قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهد و برای انواع طراحی‌های تصویر، لوگو، آیکون و... مناسب است. تمامی قابلیت‌هایی که برای طراحی گرافیکی لازم است را می‌توان در این نرم‌افزار پیدا کرد.

نرم افزارهای طراحی گرافیک مناسب برای مبتدیان

ازآنجایی‌که کار با نرم‌افزارهای گرافیکی پیشرفته نیاز به تبحر و تجربه دارد و لازم است آموزش‌های لازم را دریافت کنیم، پس استفاده از آنها برای افراد مبتدی سخت است. به همین دلیل نرم‌افزارهای ساده‌تری هم طراحی شده‌اند که برای افراد مبتدی مناسب هستند و می‌توانند قابلیت‌های مناسبی را ارائه دهند. در ادامه چند نوع از این نرم افزارهای گرافیکی برای مبتدیان را معرفی می‌کنیم.

Sketch

نرم‌افزار Sketch از آن دسته نرم‌افزارهایی است که رابط کاربری بسیار آسانی دارد ولی درعین‌حال قابلیت‌های بسیار زیادی را ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار حتی از فتوشاپ هم قابلیت‌های کامل‌تری دارد و می‌توان از آن برای طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، طراحی رابط کاربری یا سیستم‌عامل استفاده کرد. با وجود رابط کاربری آسان، این نرم‌افزار برای گرافیک کاران مبتدی بسیار مناسب است و می‌تواند نتیجه بسیار خوبی را هم ارائه دهد.

Gravit Designer

نرم افزار Gravit Designer یک نرم‌افزار بسیار عالی است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند؛ زیرا رابط کاربری پیچیده‌ای ندارد و کارکردن با آن، برای تمام افراد امکان‌پذیر است. این نرم‌افزار قابلیت‌های زیادی ارائه می‌دهد که کمک می‌کنند تا نرم افزار طراحی گرافیک کاملی را شاهد باشیم. از این نرم‌افزار می‌توان برای طراحی انواع لوگو، آرم و کاورهای وب‌سایت استفاده کرد.

Canva

نرم افزار canva یک نرم‌افزار بسیار جامع و کامل است که می‌تواند در زمینه ویرایش انواع عکس و ویدئو به شما کمک کند. این نرم‌افزار طیف وسیعی از ابزارها و قابلیت‌ها را در خود جای‌داده و می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربر را فراهم کند. این اپلیکیشن ‌می‌تواند طراحی‌های بسیار کاربردی را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهد زیرا رابط کاربری آن بسیار ساده است.

Canva

نرم افزارهای رایگان و منبع باز برای طراحی گرافیک

بیشتر نرم‌افزارهای گرافیکی نیاز به هزینه اشتراک و خرید دارند ولی برخی از نرم افزار طراحی گرافیک هستند که به‌صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرند و می‌توان بدون پرداخت هزینه، آنها را در اختیار داشت. در ادامه چند مورد از این نرم‌افزارها را معرفی می‌کنیم. با این نرم‌افزارها می‌توان طراحی گرافیک با نرم افزارهای رایگان را امتحان کرد و از نتایج آن شگفت‌زده شد.

Krita

نرم افزار Krita یکی از نرم‌افزارهای رایگان است که در محیطی شبیه به فتوشاپ می‌تواند قابلیت‌های زیادی را برای طراحی گرافیک و ویرایش عکس در اختیار کاربر قرار دهد. این برنامه بیشتر برای طراحان و نقاشانی که به‌صورت دیجیتالی کار می‌کنند مناسب است و می‌توان انواع طراحی‌ها برای انیمیشن و تصویرسازی را با آن انجام داد.

 Inkscape

یکی از نرم‌افزارهای بسیار قوی و کاربردی برای طراحی گرافیکی Inkscape است که بر اساس نمودارهای ریاضی کار می‌کند و به‌راحتی می‌تواند جایگزین Illustrator و CorelDRAW شود. زیرا رابط کاربری بسیار آسان‌تری داشته و قابلیت‌های فراوانی را هم در خود جای‌داده است که می‌تواند تمام نیازهای کاربر را فراهم کند. شاید تصور کنید این برنامه به دلیل رایگان بودن نمی‌تواند قابلیت‌های خیلی زیادی داشته باشد، ولی جالب است بدانید که می‌توان طراحی‌های بسیار حرفه‌ای و هر کاری که نرم‌افزارهای گرافیکی انجام می‌دهند را با این نرم‌افزار انجام داد.

GIMP

اگر قصد دارید از یک برنامه رایگان شبیه به فتوشاپ استفاده کنید GIMP انتخاب بسیار مناسبی برای شما است که می‌تواند تمام قابلیت‌های فتوشاپ را با ابزارها و قابلیت‌هایی که در خود دارد برای شما ارائه کند. همچنین این نرم‌افزار می‌تواند فایل‌های شما را با هر فرمتی که بخواهید ذخیره کند و رابط کاربری آن بسیار زیبا و آسان است و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند که این می‌تواند یک ویژگی بسیار خوب باشد.
 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره آموزش پریمیر در آموزشگاه سفیر قرن کلیک کنید.

چطور بهترین نرم افزار طراحی گرافیک را برای نیازهای خود انتخاب کنیم؟

هنگامی که می‌خواهید بهترین نرم افزار طراحی گرافیک را برای خود انتخاب کنید باید به این نکته توجه کنید که چه کاری می‌خواهید با نرم‌افزار انجام دهید. نسبت به کاری که می‌خواهید انجام دهید و امکانات نرم‌افزار، مناسب‌ترین نرم‌افزار برای خود را انتخاب کنید. همچنین باید به قابلیت‌ها و ارتباطی که می‌توانید با هر نرم‌افزاری برقرار کنید هم توجه کنید. چون اینکه به‌عنوان یک طراح گرافیک بتوانید کاملاً به نرم‌افزار مسلط باشید و از تمام امکانات و قابلیت‌های آن استفاده کنید، یک امر بسیار مهم است. در وهله بعد باید به میزان هزینه و نحوه اشتراک‌گذاری نرم‌افزار هم دقت کنید و نرم‌افزاری را انتخاب کنید که بتواند با بودجه و هزینه‌ای که در نظر دارید سازگاری داشته باشد.

بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک

نتیجه‌گیری

نرم‌افزارهای گرافیک برای این طراحی شده‌اند که بتوانیم به بهترین شکل ممکن خلاقیت‌ها و تصاویر ذهنی خود را به تصویر بکشیم. اینکه شما باتوجه‌به سطح مهارت و توانایی‌های خود بتوانید یک نرم‌افزار خوب را انتخاب کنید، می‌تواند در فرایند طراحی به شما کمک کند.

به‌طورکلی هر نرم افزار طراحی گرافیک می‌تواند امکانات خاص و ویژه‌ای ارائه دهد و هر کدام جنبه‌های مختلفی از طراحی را انجام دهد. در پایان انتخاب یک نرم‌افزار مناسب با خود شماست که برای انتخاب آنها می‌توانید از نکاتی که در بالا گفتیم استفاده کنید.

اشتراک :
مقالات مرتبط
تفاوت‌های حسابداری مدیریت و حسابداری مالی
تفاوت‌های حسابداری مدیریت و حسابداری مالی

چه تفاوت هایی بین حسابداری مدیریت و حسابداری مالی وجود دارد؟ این مقاله به بررسی تفاوت های اصلی، اهدا ...

پکیج دیواری مناسب برای خانه‌های کوچک
پکیج دیواری مناسب برای خانه‌های کوچک

انتخاب پکیج دیواری برای خانه های کوچک نیازمند دقت در معیارهایی چون کارایی انرژی و فضای نصب است. در ا ...

چگونه نصاب حرفه‌ای دوربین مدار بسته شویم؟
چگونه نصاب حرفه‌ای دوربین مدار بسته شویم؟

چگونه به یک نصاب حرفه ای دوربین مداربسته تبدیل شویم؟ در این مقاله، مراحل و مهارت های ضروری برای تبدی ...

مقایسه دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال؛ کدام بهتر است؟
مقایسه دوربین‌های آنالوگ و دیجیتال؛ کدام بهتر است؟

مقایسه دوربین های مداربسته آنالوگ و دیجیتال: کدام مناسب تر است؟ در این مقاله به بررسی مزایا، معایب و ...

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha


با عضویت در خبرنامه الکترونیکی از آخرین اخبار شروع کلاس و تخفیف ها با خبر شوید...