مجهزترین مرکز آموزشی

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

  0
 563

آشنایی با تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید پکیج، بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر کنجکاو هستید که بدانید پکیج زمینی و دیواری چه فرقی دارند؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

پکیج زمینی و دیواری چه فرقی دارند؟

پکیج دیواری چیست؟

در گذشته برای گرم نگه داشتن منازل از شوفاژ و رادیاتورها استفاده می‌شد که به موتور خانه نیاز داشتند. این مسئله باعث شده بود تا ساکنین منازل، ناچار به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای نگهداری موتور خانه‌ها باشند. علاوه بر این، بسیاری از منازل از داشتن چنین امکاناتی محروم بودند؛ چراکه اینکه موتورخانه نیاز به فضای جداگانه‌ای مانند یک اتاق یا انبار دارد؛ اما در حال حاضر برای گرم نگه داشتن ساختمان‌های مسکونی، از سیستم‌ پکیج استفاده می‌شود. پکیج در واقع یک سیستم گرمایشی است که شبیه به آبگرمکن عمل می‌کند و علاوه بر گرم کردن آب، کارهای یک موتور خانه را نیز به خوبی انجام می‌دهد.

به بیان دیگر می‌توان گفت که پکیج یک نوع سیستم گرمایشی بسیار محبوب و کاربردی است که باعث شده تا دیگر نیازی به موتور خانه و آبگرم کن در منازل نباشد. به طور کلی از پکیج برای گرم نگه داشتن منازل با استفاده از شوفاژها، فن کوئل‌ها، رادیاتور قرنیزی، گرمایش از کف و سایر سیستم‌های گرمایشی که با استفاده از آب گرم کار می‌کنند، استفاده می‌شود.

مزایای پکیج دیواری

یکی از مزایای پکیج دیواری این است که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند. این ویژگی باعث شده است تا پکیج دیواری برای منازل کوچک و آپارتمان‌ها مناسب باشد، ظاهر آن شبیه به یک آبگرمکن دیواری است. در این نوع پکیج، با باز کردن شیر آب، سنسورهای داخلی آن، آب را به سرعت گرم می‌کنند. این نوع پکیج، علاوه بر تامین آب گرم برای حمام، دستشویی، ظرفشویی و سایر نیازهای شما، آب گرم مورد نیاز برای گرمایش محیط را نیز تامین می‌کند. جالب است بدانید دود تولید شده توسط پکیج، با استفاده از یک دودکش، به بیرون منتقل می‌شود.

یکی دیگر از مزایای پکیج دیواری این است که امکان تنظیم دمای مطلوب را برای شما فراهم می‌کند و در هر واحد مسکونی به صورت کامل و جداگانه، می‌تواند از آن برای تنظیم دما استفاده شود. نصب و راه اندازی این سیستم، سریع و آسان است و به راحتی می‌توانید آن را نصب کنید. کارکردن این پکیج، آرام و بدون سر و صدا است، در عین حال مصرف انرژی کمتری نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی دارد. علاوه بر این، در مقایسه با سایر سیستم‌های مشابه، ایمنی بالاتری دارد. سادگی سیستم آن باعث شده است تا در صورت بروز مشکل، شما بتوانید به راحتی آن را در منزل خود تعمیر کنید. 

شرکت در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه سفیر قرن برای ورود به بازار کار

معایب پکیج دیواری

در کنار مزایای این سیستم گرمایشی پرکاربرد، می‌توان معایبی را نیز برای آن درنظر گرفت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

فرق پکیج زمینی با پکیج دیواری

از جمله معایب پکیج دیواری، طول عمر کم آن، نسبت به سیستم‌های مرکزی است. همچنین در خانه‌های بزرگ، این سیستم به خوبی کار نمی‌کند و کارایی آن کاهش می‌یابد. علاوه بر این، فشار آب پایین یا بالا و اکسیژن و رطوبت کم در محل نصب پکیج، می‌تواند عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین، در صورتی که در محل نصب پکیج دیواری، چنین مسائلی وجود دارد، سرویس دوره‌ای و رفع مشکلات پکیج ضروری است.

همچنین، نصب پکیج دیواری در بالکن ممکن است باعث ساخت لانه پرندگان در داخل آن شده و باعث مشکلات بهداشتی و حتی مرگ آن حیوان، شود. علاوه بر این، یکی از رایج‌ترین مشکلات پکیج دیواری، آبریزش آن است که می‌تواند باعث آسیب به کابینت‌های ام دی اف شود. منظره کابینت آسیب دیده که در زیر پکیج قرار دارد، واقعا ناخوشایند است.

سایر دوره های سفیر قرن: دوره آموزش نصب کولر گازی

پکیج زمینی چیست؟

سیستم گرمایشی پکیج زمینی، با تأمین همزمان گرمایش محیط و آب گرم مصرفی، نیازهای یک ساختمان را برطرف می‌کند. این دستگاه، کوچکتر و هوشمندتر از موتورخانه‌های قدیمی و آبگرمکن‌های آشپزخانه است و از این جهت، گزینه‌ مناسبی برای فضاهای کوچک و محدود به شمار می‌رود. دستگاه‌های پکیج زمینی ابعاد بزرگی دارند و برای نصب و راه‌اندازی روی زمین مناسب هستند. برخی از این دستگاه‌ها به دلیل تولید سر و صدای بلند، در فضا‌های بیرون از ساختمان نصب می‌شوند. با وجود این که نوع جدیدتر این سیستم با برق کار می‌کند و صدای بسیار کمتری دارد، بهتر است در محیط‌ بیرون خانه کار گذاشته شود.

مزایای پکیج زمینی

پکیج‌های زمینی با ظرفیت‌های حرارتی متنوع ساخته می‌شوند تا برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب باشند. پکیج‌های برقی زمینی سه لایه امنیتی هستند. در مقایسه با سایر سیستم‌‌های حرارت مرکزی، پکیج‌های زمینی سوخت مصرفی کمتری دارند. علاوه بر این، در مقایسه با موتورخانه‌های مرکزی، پکیج‌های زمینی فضای کمتری را اشغال می‌کنند و نیازی به لوله کشی‌های گسترده و فراوان ندارند.. پکیج‌های زمینی موجب تامین گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی به صورت مداوم و پیوسته می‌شوند و دارای مخزن آب گرمی هستند که مانع از نوسانات دمایی می‌شود.

معایب پکیج زمینی

در مقایسه با پکیج دیواری، پکیج زمینی دارای مصرف سوخت بیشتری است و همچنین صدای بسیار بیشتری تولید می‌کند. همچنین برای تنظیم فشار آب در پکیج زمینی، نیاز به دسترستی داریم، در حالی که این عملیات در پکیج دیواری به صورت خودکار انجام می‌شود. همچنین، پکیج زمینی به مساحت بیشتری نسبت به پکیج دیواری نیاز دارد و در داخل ساختمان فضای بیشتری را اشغال می‌کند.

بیشتر بخوانید: علت صدای انفجاری پکیج چیست؟

پکیج دیواری و پکیج زمینی چه تفاوتی دارند؟

پکیج دیواری بخریم یا پکیج زمینی؟

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی به کاربرد مورد نظر و شرایط شما بستگی دارد. بنابراین، برای انتخاب مناسب بین این دو گزینه، نیاز است که از مزایا و معایب هر یک آگاه شوید تا بهترین تصمیم را بگیرید.

  • فضای قابل استفاده: پکیج دیواری به دلیل نصب روی دیوار، فضای کمتری را اشغال می‌کند، اما پکیج زمینی جای بیشتری را می‌گیرد.
  • مصرف سوخت: پکیج زمینی به دلیل ظرفیت بزرگتر و انتقال بهتر حرارت، مصرف سوخت کمتری نسبت به پکیج دیواری دارد.
  • صدا: پکیج زمینی صدای کمتری بیشتری نسبت به پکیج دیواری تولید می‌کند.
  • آب‌گیری: در پکیج دیواری، آب‌گیری به صورت خودکار انجام می‌شود؛ اما در پکیج زمینی باید فشار آب به صورت دستی تنظیم شود.
  • عمر مفید: عمر مفید پکیج زمینی بیشتر از پکیج دیواری است.
  • هزینه سرویس و نگهداری: هزینه سرویس و نگهداری پکیج دیواری نسبت به پکیج زمینی کمتر است.

معرفی دوره های دیگر آموزشگاه سفیر قرن: دوره آموزش نصب دزدگیر اماکن

جمع بندی

در بررسی تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی به این نتیجه رسیدیم که پکیج دیواری، یک گزینه مقرون به صرفه برای گرم کردن منازل است، اما در نظر گرفتن معایب آن در انتخاب مناسب‌ترین سیستم گرمایشی برای منزل شما، ضروری است. ما در این مقاله به سوال پکیج دیواری و پکیج زمینی چه تفاوتی دارند؟ پاسخ دادیم و اکنون شما همه چیز را در مورد فرق پکیج زمینی با پکیج دیواری می‌دانید. امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha