مجهزترین مرکز آموزشی

اصول و نحوه کابل کشی دوربین مداربسته

  0
 774

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن هوشیاری نه تنها مهم بلکه نیاز روز است. آن روزهایی که پیداکردن سارق کار دشواری بود، گذشته است. منطقی به نظر می‌رسد که دوربین‌های مداربسته‌ای که در هر گوشه‌وکنار شهر تعبیه شده است، بهترین کیفیت را داشته باشد و مردم بدانند که چگونه دوربین مناسب را انتخاب کنند. به‌هرحال، درک اهمیت آنچه در پشت نصب و کابل کشی دوربین مداربسته و انواع کابل آن وجود دارد، ضروری است. در این مقاله از سفیر قرن، همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

طریقه کابل کشی شبکه دوربین مداربسته

اهمیت کابل کشی در نصب دوربین مدار بسته

کابل کشی در نصب دوربین مداربسته برای انتقال تصویر و صدا بسیار مهم است و می‌تواند کیفیت تصویر و صدا را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار دهد. اگر کابل‌ها به‌درستی کشیده نشوند، ممکن است با مشکلاتی مانند نویز و کاستی در تصویر و صدا و همچنین، درصورت نصب نامناسب کابل‌ها در محیط، ممکن است با مشکلاتی مانند نفوذ آب و خرابی در شرایط نامساعد مواجه شوید.
بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، رعایت استانداردها و اصول سیم‌کشی است. بنابراین، برای داشتن یک سیستم مداربسته بهتر و قابل‌ اعتماد، کابل کشی دوربین‌ مداربسته باید بادقت و احتیاط انجام شود و به‌هیچ‌عنوان نباید این مرحله را نادیده گرفت.

سایر دوره های سفیر قرن: دوره آموزش icdl

لوازم و ابزارهای کابل کشی دوربین مدار بسته

لوازم و ابزارهای موردنیاز برای کابل کشی دوربین مداربسته عبارت‌اند از:

  1. کابل‌های مخصوص دوربین مداربسته؛
  2. قیچی کابل‌ها؛
  3. نوار عایق برق؛
  4. پیچ‌ومهره؛
  5. گل‌سری کابل (باتوجه‌به نیاز)؛
  6. دریل و ابزار حفرکننده؛
  7. نردبان و سطل جهت دسترسی به محل نصب؛
  8. متر و ابزار اندازه‌گیری برای بررسی طول کابل و محاسبه نیاز به کابل؛
  9. برچسب‌های شناسایی برای کابل‌ها و تجهیزات؛

لازم است که هنگام کار با ابزارهای برقی، به مواردی مانند ایمنی، اتصال برق دوربین مداربسته ، قطع برق و عدم استفاده از ابزارهای خراب یا دارای اشکال توجه کنید.

با شرکت در کلاس آموزش نصب دوربین مدار بسته سفیر قرن، به صورت تخصصی این حوزه را فرا بگیرید و کسب درآمد کنید.

انواع کابل دوربین مداربسته

نحوه سیم کشی دوربین مدار بسته بسیار مهم است. انواع مختلف کابل‌ها و کابل کشی های دوربین مداربسته عبارت‌اند از:

  • کابل کواکسیال (Coaxial Cable): برای اتصال دوربین‌های مداربسته با استفاده از سیگنال آنالوگ به دوربین مداربسته به کار می‌رود. این کابل از دو رشته هادی تشکیل شده است که یک ‌رشته برای انتقال سیگنال و رشته  دیگر برای اتصال به زمین به کار می‌رود.
  • کابل UTP: برای انتقال سیگنال دیجیتال به کار می‌رود و شامل چهار جفت رشته‌ای است که به‌صورت تفکیک شده در آن قرار دارد.
  • کابل HDMI: برای اتصال دوربین مداربسته به نمایشگرهایی با ورودی HDMI به کار می‌رود و شامل 19 سیم برای انتقال سیگنال تصویر و صدا است.
  • کابل فیبر نوری: برای انتقال داده‌های بلند پهنا و معمولاً برای اتصال دوربین‌هایی با فاصله‌های طولانی به سوییچ‌ها و روترها استفاده می‌شود. این کابل از الیاف نوری تشکیل شده است و قابلیت انتقال سیگنال‌های بلند پهنایی را دارد.
  • کابل تبدیل: برای اتصال دوربین مداربسته به سیستم‌های نظارت تصویری با ورودی مختلف به کار می‌رود. این کابل از یک‌سری مبدل برای تبدیل سیگنال به فرمت موردنیاز سیستم بهره می‌برد.
  • کابل اترنت شبکه (Ethernet Cable): برای ارتباط دوربین‌های مداربسته با سوئیچ‌ها یا روترهای شبکه به کار می‌رود و شامل چندین جفت رشته‌ای است که به‌صورت تفکیک شده در آن قرار دارد.

معرفی سایر دوره های آموزشگاه: دوره آموزش نصب درب اتوماتیک آموزشگاه سفیر قرن

افزایش طول کابل دوربین مدار بسته

انواع کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته

انواع مختلفی از کابل کشی شبکه دوربین مدار بسته وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز و شرایط، بهترین را انتخاب کنید. برای آموزش کاربردی می توانید در دوره آموزش برق صنعتی آموزشگاه سفیر قرن شرکت کنید.

کابل‌کشیUTP

جهت اتصال دوربین های مداربسته به دستگاه ضبط و یا سوئیچ شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کابل‌کشی STP

این کابل از نظر ساختاری شبیه به کابل UTP است، با این تفاوت که درون آن صفحه فلزی قرار دارد که از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری می کند.

کابل‌کشی Coaxial

برای انتقال تصویر و صدا به کار می رود و معمولا برای انتقال اطلاعات به دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

کابل‌کشی  Fiber Optic

این کابل برای انتقال داده های بسیار زیاد و با سرعت بالا استفاده می‌شود و به دلیل مقاومت بالا در برابر نویزهای الکترومغناطیسی، مناسب برای استفاده در محیط‌های صنعتی و شرایط سخت است.

نحوه کابل کشی دوربین مداربسته

طریقه کابل کشی شبکه دوربین مداربسته یکی از مهمترین مراحل نصب سیستم مداربسته است. برای کابل کشی بهتر است از کابل‌های UTP یا COAX استفاده کنید. این کابل‌ها برای انتقال تصویر و صدا به کار می‌روند و به دلیل اینکه در برابر نویز مقاوم هستند، بسیار مناسب هستند. اگر قصد شرکت در دوره آموزش سانترال را دارید، این مباحث به شما کمک می کنند.

نحوه اتصال کابل دوربین مداربسته

برای کابل‌کشی و سربندی دوربین‌ مداربسته ، ابتدا باید مسیر کابل را از جایی که دوربین نصب خواهد شد تا دستگاه DVR یا NVR انتخاب کنید. سپس کابل را از دوربین تا دستگاه DVR یا NVR کشیده و به طور محکم و ایمن آن را به دیوار یا سقف نصب کنید. برای نصب دوربین‌ها در محل‌های باز، بهتر است از جعبه‌های محافظ استفاده کنید تا دوربین‌ها در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف محافظت شوند. در نهایت، بعد از کشیدن کابل باید آن را به دستگاه DVR یا NVR و دوربین‌های مداربسته متصل کنید. برای این کار، از کانکتورهای BNC و RJ45 استفاده می‌شود. پس از اتصال کابل‌ها، باید تنظیمات دستگاه DVR یا NVR را برای نمایش تصاویر از دوربین‌ها پیکربندی کنید. مراقب باشید که کابل را به دوربین‌ها و دستگاه DVR یا NVR به‌درستی و به طور کامل وصل کنید و از همه مهم‌تر، برای ایمنی، کابل را از منابع برق یا سایر تجهیزات الکتریکی دور نگه دارید.

سایر دوره های آموزشگاه سفیر قرن: دوره آموزش نصب کولر گازی

اصول کابل کشی دوربین مداربسته

نحوه اتصال کابل دوربین مداربسته بسیار مهم است. این کار باید به‌گونه‌ای صورت بگیرد که دوربین‌ها به طور صحیح و کاملاً قابل ‌اعتماد به دستگاه DVR متصل شوند. اولین اصل سیم‌کشی، استفاده از کابل باکیفیت و مناسب برای انتقال تصویر و صدا است. بهترین گزینه برای این کار، کابل‌های RG59 و RG6 است. دومین اصل، طول کابل‌ها است. طول کابل برای هر دوربین باید به‌گونه‌ای باشد که نویز و کاستی سیگنال به حداقل برسد. افزایش طول کابل دوربین مدار بسته از حد استاندارد به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

مهم است که حداکثر طول کابل دوربین مدار بسته ۹۰ متر باشد. سومین اصل سیم کشی، اتصالات است. برای اتصال دوربین به کابل، باید از اتصالات برقی باکیفیت استفاده کرد و مطمئن شد که اتصالات بدون لغزش و استحکام کافی دارند. با رعایت این سه اصل سیم‌کشی، می‌توانید دوربین‌های مداربسته خود را به‌صورت صحیح نصب ‌کرده و از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کنید.

حرف آخر

کابل کشی دوربین مداربسته علاوه بر اینکه می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت تصویر دوربین داشته باشد، باید در نظر گرفت که آیا کابل کشی به درستی صورت گرفته است یا خیر. برای کابل کشی دوربین مداربسته باید از نوع کابل مناسب استفاده و مراحل سیم کشی را به درستی انجام داد. بعد از اتمام کار، صحت اتصال سیم‌ها را تست کنید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha