مجهزترین مرکز آموزشی

روش های موثر و قانونی برای کاهش مالیات سازمان ها

  0
 1087

مالیات که از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت است، باتوجه‌به سطح درآمدی هر شرکتی می‌تواند متفاوت باشد. ناگفته نماند سقف پرداخت مالیات هرسال در حال تغییر است. با این اوصاف هر شرکتی در سال، دغدغه پرداخت آن را دارد و دنبال راه حلی است که مبلغ کمتری را پرداخت کند. ازاین‌رو مهم است بدانید که مسئله کاهش مالیات سازمان‌ ها چیست و از چه اهمیتی برخوردار است. ما در این مقاله از سفیر قرن در مورد روش‌ های موثر برای کاهش مالیات سازمان‌ ها خواهیم گفت. لطفا با ما همراه باشید.

 کاهش نرخ مالیات شرکت ها

کاهش مالیات سازمان‌ ها و دلایل آن

همان‌طور که پرداخت مالیات دلایل قانونی دارد، کاهش مالیات سازمان‌ ها و شرکت‌ها نیز قوانین و دلایل قانع‌کننده مخصوص به خود را دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
کاهش مالیات باعث افزایش درآمد افراد می‌شود. برای این منظور لازم است حسابدار بر حسابداری مالیاتی مسلط باشد.

یکی از فرضیاتی که درمورد کاهش نرخ مالیات شرکت ‌ها بیان شده است این است که با کاهش مالیات درآمد قابل تصرف افراد افزایش پیدا می‌کند. متقابلاً امکان اینکه، این افزایش درآمد وارد چرخه تولید و مصرف شود، بیشترخواهد شد.

کاهش مالیات باعث افزایش درآمد دولت می‌شود

وقتی که نرخ مالیات زیاد باشد، شرکت‌ها و سازمان‌ها سعی می‌کنند به دلایل غیرواقعی قوانین مالیاتی را زیر پا بگذارند، بنابراین در صورت کاهش مالیات سازمان ‌ها و شرکت‌ها دست از خوداظهاری غیرواقعی برمی‌دارند.

کاهش مالیات باعث پرداخت به‌موقع می‌شود

پرداخت به‌موقع مالیات یکی از دغدغه‌های مهم دولت است تا باتوجه‌به آن، برای خدمات عمومی برنامه‌ریزی کند. ازاین‌رو وقتی که دولت به نامه درخواست کاهش مالیات شرکت ‌ها به طور منطقی و منصفانه رسیدگی کنند، شرکت‌ها می‌توانند در زمان مقرر شده مالیات خود را بپردازند.


سایر دوره های سفیر قرن: دوره آموزش icdl پیشرفته


راهکارهای قانونی کاهش مالیات برای سازمان‌ ها و شرکت‌ ها

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، پرداخت مالیات یکی از چالش‌های مهم برای هر فرد حقیقی و حقوقی است، چرا که آنها اعتقاد دارند مالیاتی که برای آنها در نظر گرفته شده است عادلانه نیست و سعی در کاهش آن دارند. در زیر به برخی از راهکارهای قانونی که منجر به کاهش مالیات سازمان ‌ها می‌شود اشاره می‌کنیم.

فرم اظهارنامه مالیاتی را به موقع تکمیل کنید

اولین اقدامی که یک سازمان یا شرکت برای اینکه از جریمه‌شدنش جلوگیری کند این است که هرسال تا اول تیرماه فرم اظهارنامه مالیاتی خود را به‌صورت دقیق تکمیل کند. این سروقت بودن باعث می‌شود که آن شرکت به‌عنوان یک شرکت خوش‌حساب معرفی شود و در اگر این روند تا 3 سال مداوم اتفاق بیفتد 5 درصد مالیات از سازمان کم خواهد شد.

خوش‌حساب باشید

علاوه بر اینکه در یک‌زمان مقرر شده اظهارنامه خود را تکمیل می‌کنید بهتر است که اقساط مالیاتی خود را سروقت پرداخت کنید که بازهم در این صورت که 3 سال به طور مداوم این روند را ادامه دهید، مشمول دریافت جایزه خوش‌حسابی می‌شوید و تخفیف مالیاتی 5 درصدی برای شرکت یا سازمان شما در نظر گرفته می‌شود.

با افراد قابل‌اطمینان شریک شوید

یکی از متداول‌ترین راه‌های کاهش مالیات سازمان‌ ها داشتن شریک است. چرا که وقتی میزان درآمد یک شرکت بالاتر برود، میزان مالیات هم‌افزایش پیدا خواهد کرد. ازاین‌رو تأثیر شریک در مالیات را نادیده نگیرید، بهتر است که افرادی را به‌عنوان شریک در نظر بگیرید که قابل‌اطمینان باشند؛ مثلا اعضای خانواده را تحت پوشش شرکت خود به‌عنوان کارمند در نظر بگیرید و دارایی شرکت بین این آنها تقسیم کنید.

مدارک و اسناد مربوط به هزینه‌ها را به طور دقیق و با جزئیات ارائه دهید

هنگام محاسبه مالیات، هزینه‌ها و استهلاک اموال از میزان پرداختی مالیات کم می‌شود. از این رو، بهتر است فاکتورهای کوچک‌ترین هزینه‌های ممکن مثل هزینه‌های پذیرایی، پارکینگ و ... به طور کامل و دقیق نگهداری و برای کاهش نرخ مالیات شرکت ‌ها ارائه شود.

از آخرین اخبار مالیاتی اطلاعات کسب کنید

ازآنجایی‌که دنیای اقتصاد و مالیات دستخوش تغییرات فراوانی است، بهتر است که به طور مداوم از این اخبار مطلع شوید. چرا که ممکن است خبری از تخفیفات و معافیت مالیاتی درج کنند و مشمول شما هم شود؛ بنابراین فرصت‌ها با کسب اطلاعات از دست ندهید.

به خیریه‌ها کمک کنید

درصورتی‌که به مراکز خیریه کمک کنید و فاکتورهای مربوط به کمک‌رسانی خود را به اداره مالیات ارائه دهید، مشمول دریافت کاهش مالیات سازمان‌ ها خواهید بود.


دوره آموزش حسابداری آموزشگاه سفیر قرن با اساتید مجرب


 شرایط معافیت مالیاتی شرکت‌ ها

معافیت مالیاتی یعنی اینکه دولت برای حمایت از توسعه اقتصادی برای برخی فعالیت‌ها معافیت در نظر می‌گیرد که به طور موقت از پرداخت مالیات منع می‌شوند. هدف دولت از این کار بردن نقدینگی جامعه به سمت طرح‌های عام‌المنفعه و کم‌بازده است. برای اینکه بدانید که در لیست اصناف معاف از مالیات هستید و این معافیت چه شرایطی دارد، به مواد زیر توجه کنید.

میزان حقوق

یکی از شرایط دریافت معافیت مالیاتی داشتن کمترین حقوق ممکن است که این میزان سقف در آمد هرسال توسط دولت از طریق مجلس اطلاع‌رسانی می‌شود.

حمایت از حوزه کشاورزی و عشایری

یکی از سیاست‌های دولت حمایت از قشر کشاورز، روستایی و عشایر است، بنابراین سرمایه‌گذاری در هرکدام از این بخش‌ها، افراد را از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

حمایت از مراکز آموزشی

ازآنجایی‌که حوزه‌هایی چون تربیت، آموزش و ورزش برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مراکز آموزشی، اماکن نگهداری از معلولین ذهنی و حرکتی، مراکز ورزشی و تربیتی معاف از پرداخت مالیات هستند.

هزینه‌های درمانی

یکی دیگر از حوزه‌های مورد حمایت دولت طرح‌های بهداشت و سلامت است، بنابراین موارد درمانی و بیمه عمر مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

کلاس آموزش نرم افزار سپیدار برای حسابدارها و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند.

واحدهای صنعتی

واحدهای صنعتی از قبیل کارخانه‌ها، در لیست اصناف معاف از مالیات قرار دارند، این واحدها معمولاً در خارج از تهران و در محدوده حبله‌رود گرمسار، رودخانه زیاران، رودخانه‌های دماوند، جاجرود، دارآباد، دربند، اوین، فرحزاد، کن، کرج و کردان قرار دارند. 

نامه درخواست کاهش مالیات

درخواست کاهش مالیات سازمان ‌ها باید به‌صورت مکتوب برای رئیس سازمان امور مالیاتی فرستاده شود. ازاین‌رو با رعایت اصول نامه‌نگاری اداری و استفاده از ماده‌های قانون درخواست خود را با توضیحات کافی در راستای کاهش مالیات مکتوب کنید و برای سازمان امور مالیاتی بفرستید.

تاثیر شریک در مالیات

بخشنامه کاهش مالیات سازمان ‌ها

بخشنامه کاهش مالیات سازمان ‌ها بخشنامه‌ای است که هرسال منتشر می‌شود و بر اساس آن، قوانین مربوط به کاهش مالیات با جزئیات از حمایت سرمایه گذران گرفته تا تخفیفات و معافیت‌ها در آن ذکر شده است.


شرکت در کلاس آموزش نرم افزار هلو، کاربردی، جهت ورود به بازار کار


جمع‌بندی

یکی از معمول‌ترین و مهم‌ترین منابع درآمدی دولت، دریافت مالیات از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تأمین درآمدهای عمومی است. دولت با استفاده از مالیات، خدمات اجتماعی و رفاهی را به مردم کشورش ارائه می‌دهد؛ اما باتوجه‌به اینکه پرداخت مالیات در خیلی از مواقع چالشی بزرگ برای افراد است، بهتر است که راهکارهایی برای کاهش مالیات سازمان‌ ها و شرکت‌ها در نظر بگیرید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha