مجهزترین مرکز آموزشی

بهترین ژست‌های عکاسی برای خانم‌ها

  0
 4808

زمانی که قرار باشد از یک سوژه یا مدل خانم عکسبرداری کنید، باید یک انرژی و صبر مداومی داشته باشید که در کنار مهارت شما در عکاسی، بتواند مورد پسند خانم‌های زیبا و البته جزئی‌نگر قرار بگیرد.

یکی از زیباترین عکس‌هایی که می‌تواند در رزومه عکاسی‌تان بدرخشد، عکاسی از خانم‌ها است. البته هم شما هم سوژه باید از ژست‌های عکاسی اطلاع داشته باشید تا بهترین عکس را در لحظه ثبت کنید. در این مقاله، با بهترین ژست‌های عکاسی برای خانم‌ها همراه‌تان هستیم تا بتوانید بهترین عکس‌ها را از زیباترین حالت سوژه پیدا کنید و خالق عکس‌هایی باشید که هم خودتان و هم مخاطب از دیدن آن لذت ببرد. بسته به اینکه بخواهید از کدام زاویه از سوژه عکس بیندازید و کدام بخش از چهره او را ثبت کنید، ژست عکاسی متفاوت است.

ژست نیمرخ

در ژست نیمرخ مدل کمی به پهلو چرخیده و سپس مقداری سرش را بالا بیاورد. می‌توانید بگویید یکی از دستانش را روی گردنش قرار دهد. این عکس حس خوب و آرام‌بخشی را به مخاطب می‌دهد و برای خانم‌هایی با دستان کشیده و صورتی استخوانی معمولا مناسب است.

ژست نیمرخ برای عکاسی

ژست در حال حرکت

معمولا زمانی که تصمیم می‌گیرید یک عکس در حالت حرکت  بگیرید، باید انرژی و سرزنده و شادابی از ژستی که می‌گیرید، مشخص باشد. ممکن است مدل در حالت دویدن، پریدن یا راه رفتن باشد و این جا هنر شما است که با تنظیمات عکاسی، یک عکس جذاب ثبت کنید. نگران نباشید بعدا می‌توانید با فتوشاپ نقاط تار و لرزش‌ها را درست کنید.

بیشتر بخوانید: روش‌های عکاسی از سوژه متحرک و آموزش عکاسی از طبیعت

ژست در حال حرکت برای عکاسی

ژست ایستاده

این ژست می‌تواند به صورت تمام قد باشد و زیبایی اندام‌ سوژه را نشان دهد. ژست ایستاده یک ژست جذاب است که می‌تواند برای افرادی با پاهای بلند و کشیده، یک فرم زیبا باشد. می‌توانید با قرار دادن مچ پا به صورت ضربدری، با باریک نشان دادن لگن و مدل پاها، عکس زیبایی بیندازید.

ژست ایستاده برای عکاسی

ژست نشسته

این ژست می‌تواند حالت خودمانی و خاکی بودن سوژه را نشان دهد. در حالی که روی یک پله نشستید، یکی از پاهایتان را پایین‌تر از پای دیگر قرار داده و در حالی که زانوهایتان خم است می‌توانید یکی از دست‌هایتان را داخل موهایتان فرو ببرید و دست دیگر را بین پاها قرار دهید. کمی مایل شوید. یک، دو، سه، شات! می‌توانید هر دو دست را دور صورت‌تان که به زانو تکیه داده، قرار دهید. موقعیت دست و پا در ژست نشسته اهمیت زیادی دارد.

ژست نشسته برای عکاسی

ژست با دست زیر چانه به خصوص وسط جاده

جاده‌های طولانی و سرسبز یا حتی جاده‌های بیابانی که تا چشم کار می‌کند، آسمان آبی و زمین خاکی پیداست، بهترین گزینه برای اینجور ژست‌های عکاسی است. وسط جاده بنشیند و در حالی که یک زانو خم شده و زانوی خم شده دیگر، روی زمین است، یکی از دستان‌تان را زیر چانه بگذارید و با حالت چهره‌تان، حس خوبی به عکس بدهید. تصور کنید که زانو اینجا حکم میز دارد  و در حالی که آرنج‌تان روی میز است، دست‌تان زیر چانه و دست دیگر، به صورت افقی روی بازوی دیگر قرار گرفته است.

ژست دراز کشیده

جنگل‌هایی که زمین آن با برگ‌های پاییزی پوشیده شده، که با یک نم خیس باران زده است، می‌تواند ژست خوبی برای عکس‌های خوابیده باشد. در حالیکه با تغییر زاویه سر و دست‌ سوژه می‌توانید عکس‌های خوبی در این موقعیت داشته باشید.

ژست دراز کشیده برای عکاسی

عکاسی در فضای سرسبز دشت

یکی از بهترین ژست‌های عکاسی که می‌توانید در محیطی سرسبزی مثل دشت و صحرا بیندازید، ژست عکاسی با شانه خمیده است. با این ژست، علاوه بر اینکه سوژه حس دلبرانه بیشتری القا می‌کند، زیباتر به نظر می‌رسد. از سوژه بخواهید یکی از شانه‌هایش را کمی بالا آوردن و در حالی که سرش کمی متمایل به سمت پایین است، با موهایش بازی کند. زیبایی زنانه را می‌توان در این نوع ژست‌ها به خوبی نشان داد.

عکاسی در فضای سرسبز دشت

عکاسی در محیط‌‌های بسته

در فضایی که تنها سوژه عکاسی شما، مدل‌تان است، از ترکیب دست‌ و پاها غافل نشوید. در این نوع عکاسی می‌تواندی به سوژه بگویید همزمان که مشغول بازی با موهایش یا تکیه به دیوار است، آماده عکاسی باشد.

عکاسی در محیط‌‌های بسته

ژست تکیه دادن

اگر بناست به یک دیوار کاهگلی یک خانه قدیمی و سنتی تکیه دهید، قوز نکنید. بگذارید ابهت و شکوه دیواری که به آن تکیه داده به عکس‌تان هم منتقل شود. می‌توانید یکی از دستان‌تان را از آرنج به دیوار تکیه دهید و با دست دیگر عینک یا موهایتان را بگیرید.

ژست عکاسی در طبیعت

بسیاری از ما وقتی در سفرها و گشت و گذارهای خود به طبیعت می رویم دوست داریم که عکسی به یادگار در دل طبیعت داشته باشیم. ژست عکس مناسب طبیعت در هر جایی متفاوت است. نکته تاثیر گذار در عکاسی در طبیعت این است که بتوانید با طبیعت ارتباط بگیرید. مثلا اگر در جنگل هستید روی کنده درخت بنشینید، بدون اینکه پشتتان خمیده باشد، میتوانید به دست و پاهای خود زاویه دهید و سرتان را بالا بگیرید. اگر کوهنورد هستید، یکی از بهترین ژست های عکاسی در طبیعت کوهستان ایستادن در بلندی است. جایی امن را انتخاب کنید و طوری کادر دوربین را تنظیم کنید که پهنه طبیعت و ارتفاعی که بالا رفته اید مشخص باشد. ساده ترین ژست ها هم در این محیط تاثیر گذار است. می توانید راست قامت بایستید و رضایت خود از حضور در آن مکان را با لبخندی نشان دهید تا عکس مناسبی را ثبت کنید.

ژست در رهایی در باد

یکی از زیباترین ژست‌های عکاسی که خانم‌های مو بلند می‌توانند داشته باشند، رها کردن موهایشان در طبیعت، جاده، کنار دریا، جنگل و هر جایی که هوا با وزش باد همراه است. می‌توانید به صورت نیم رخ یا سه رخ قرار بگیرید و با یکی از دستان‌تان موها را پیچ و تاب دهید. یا با ترکیب این ژست با ژست حرکت که در بالا به آن اشاره کردیم، یک ژست فوق العاده زیبا بسازید. مثلا همزمان که باد می‌آید و موهایتان پیچ و تاب می‌خورد دستان‌تان را از هم باز کنید تا حس خوب رهایی را به مخاطب منتقل کند.

ژست در رهایی در باد برای عکاسی

چند نکته برای داشتن بهترین ژست عکاسی

اگر صفحه یکی از فشن بلاگرهای معروف اینستاگرام را که در زمینه ژست و استایل‌های جذاب و کژوال فعالیت دارد، دنبال کرده باشید، احتمالا ایده‌های جذاب زیادی بتوانید از ژست‌های آن‌ها بگیرید. در ادامه چند مورد را به خاطر داشته باشید که در داشتن ژست عکاسی خوب به شما کمک می‌کند.

  • سعی کنید لباس‌هایی را بپوشید که متناسب با اندام و رنگ چهره‌تان است.
  • هر چه لباس با طرح‌های ساده و شیک استفاده کنید، بهتر از لباس‌های با رنگ‌های شلوغ و به هم ریخته است.
  • برای عکاسی، دست‌هایتان را از جیب بیرون آورید.
  • اگر شانه‌ها را به سمت بالا بگیرید، گردن‌تان کوتاه‌تر به نظر می‌آید.
  • بهتر است در عکس‌های نیم رخ کمی زانوها خم باشد.
  • با نزدیک کردن یک شانه به دوربین، فرم بدن‌تان باریک‌تر به نظر می‌رسد.
  • نور خوب کیمیاست. بهترین مدل‌های عکاسی هم در یک محیط بد نور خوب نمی‌افتند.

برای داشتن یک ژست خوب و خوب افتادن در عکس، لبخندهای مصنوعی را فراموش کنید. لبخند ملیح و طبیعی که علاوه بر لب‌هایتان در چشم‌تان نیز مشخص باشد، تاثیر زیادی در داشتن یک عکس خوب دارد. بله اثر عصر افسردگی و ناراحتی است، اما بیایید به جای داشتن فاز غم در عکس‌ها آن چهره خندان و دختر شاد و پر شر و شوری که در وجودتان است، به دوربین چشمک بزند. مطمئن باشید بهترین عکس‌تان می‌شود.


آموزش دوره عکاسی مقدماتی تا پیشرفته سفیر قرن


البته ژست عکاسی با توجه به ایده عکاس و هدف او تعیین می‌شود. شما می‌توانید به سوژه بگویید چه ژستی را با چه حالت چهره‌ای بگیرد. در اینجا معمول‌ترین ژست‌های عکاسی گفته شده است. اما اینکه شما می‌خواهید سوژه با یک نگاه بی حس، یا ترس به لنز دوربین نگاه کند، و یا شادابی از چشمان و تمام اجزای صورتش بیرون بزند، بسته به ایده شما و موقعیت و هدف عکاسی دارد.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha