مجهزترین مرکز آموزشی

بازار کار و آینده شغلی برقکاری ساختمان

  0
 372

شغل‌های فنی جزء مشاغل پردرآمد در ایران به حساب می‌آیند. در این بین بازار کار برق کار ساختمان بسیار عالی است و افرادی زیادی دوست دارند، وارد این مسیر شوند. قطعا ورود به این حوزه به دانش و اطلاعات کافی نیاز دارد. شما باید قبل از هر چیزی با مزایا و معایب، سرمایه موردنیاز، درآمد و ... در مورد این شغل آشنا شوید. در این مقاله از سفیر قرن به کلیه سوالات شما در مورد بازار کار این شغل پاسخ داده‌ایم؛ پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

بازار کار برق کار ساختمان

شغل برقکاری سلختمان

احتمالا تاکنون سیستم برقکاری منزل شما دچار مشکل شده است. در این شرایط برای برطرف‌کردن مشکل باید با یک فرد برق‌کار ساختمان در ارتباط باشید. شخص برق‌کار وظیفه تشخیص، تعمیر و نصب انواع سیستم‌های برقی را برعهده دارد. به عبارت‌دیگر وظایف شغل برق‌کاری ساختمان شامل موارد زیر است:

  • برقکاری ساختمان براساس قوانین موجود
  • نصب و سرهم کردن سیستم‌های روشنایی داخل ساختمان
  • تشخیص و عیب‌یابی سیم‌کشی
  • نصب و تعمیر سیستم‌های امنیتی ساختمان
  • نصب و تعمیر انواع آیفون
  • نورپردازی داخلی و خارجی ساختمان
  • نصب سیستم ارت جهت جلوگیری برق‌گرفتگی و اتصال کوتاه
  • نصب و راه‌اندازی سیستم‌های اعلام حریق، کرکره برقی، جک برقی

مزایا و معایب شغل برق کاری ساختمان

هر شغلی که شما انتخاب کنید، مزایا و معایب خاص خود را دارد. برقکاری ساختمان هم از این موضوع مستثنی نیست. قطعا اطلاع از مزایا و معایب در انتخاب شغل مناسب خودتان کمک می‌کند. از آنجایی‌که صنعت ساختمان‌سازی روزبه‌روز در حال گسترش است و همه ساختمان‌ها به سیستم برقی نیاز دارند؛ با توجه به این امر بازار کار برق کار ساختمان بسیار مناسب است و قطعا با انتخاب این شغل به درآمد خوبی می‌رسید.

در کنار مزایای برق‌کاری ساختمان، معایبی هم می‌توان برای این شغل برشمرد. مهم‌ترین و شاید بدترین عیب‌ این شغل خطر برق‌گرفتگی است. یک شخص هرچقدر هم نکات ایمنی را رعایت کند، باز هم احتمال خطا و بروز اتفاقات ناگوار وجود دارد. البته این شغل می‌تواند معایب دیگری هم داشته باشد که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • ساعت‌کاری طولانی
  • کار کردن در محیط‌ها و شرایط‌ کاری دشوار

درآمد برق کاری ساختمان

سرمایه مورد نیاز شغل برقکاری

هزینه موردنیاز برای شغل برقکاری متغیر است. اولین و شاید مهم‌ترین هزینه‌ای که باید در نظر داشته باشید، حضور در دوره‌های تخصصی برق‌کاری ساختمان است. شما برای شروع کار در این حوزه باید در یک دوره مناسب شرکت کنید تا بتوانید اصول اساسی برقکاری ساختمان آشنا شود. برای شرکت در چنین دوره‌ای باید بین 3 تا 5 میلیون هزینه در نظر بگیرید.

بعد از طی کردن دوره و به دست آوردن مهارت مناسب به لوازم و تجهیزات هم نیاز دارد. ابزارها در شغل برقکاری ساختمان نقش اساسی را دارند و بدون آن‌ها نمی‌توان کار خاصی را پیش برد. کیفیت تجهیزات با کیفیت و سرعت کار شما رابطه مستقیم دارد؛ پس در زمان تهیه وسایل موردنیاز خودتان، دقت زیادی به خرج دهید و بهترین تجهیزات را تهیه کنید.

حال پس از طی کردن دوره و تهیه ابزارها می‌توانید برای محل کار خودتان مغازه اجاره کنید. البته اجاره کردن مغازه ضروری نیست؛ چراکه بسیاری از برق‌کارها می‌توانند به‌صورت سیار در شرکت‌ها، کارخانه‌ها، مراکز نظامی، فروشگاه‌ها، ادارات و ... به فعالیت خود ادامه دهند. حتی در برخی موارد با در نظر گرفتن هزینه کمی برای تبلیغات می‌توان مشتری را جذب کرد و به فعالیت در سطح شهر پرداخت.

بازار کار برق کار ساختمان

برقکاری ساختمان یکی از مهم‌ترین شغل در حوزه ساختمان‌سازی است؛ چراکه یک برقکار وظایف مهمی در تجهیز و تکمیل ساخت برعهده دارد. با توجه به رشد شهرنشینی و ساخت ساختمان‌های جدید مسکونی، تجاری، صنعتی بازار کار برق کار ساختمان پر رونق است و می‌توان در این حوزه به درآمد خوبی رسید.

میزان درآمد برقکار ساختمان

درآمد برق کار ساختمان را نمی‌توان به‌صورت دقیق پیش‌بینی کرد؛ چراکه میزان درآمد به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اگرچه این شغل جزء شغل‌های فنی پردرآمد به حساب می‌آید؛ اما عواملی مانند مهارت، دانش و تجربه تاثیر بسیار کلیدی بر درآمد افراد شاغل در این حرفه دارد. هر اندازه کیفیت کار شما بالاتر باشد، قطعا درآمد شغل برق کار هم بالاتر خواهد رفت. البته برای رسیدن به درآمد بالا در این شغل، عوامل دیگری هم نقش دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • داشتن مهارت ارتباطی بالا
  • داشتن انصاف در کار
  • استفاده کردن از تبلیغات
  • داشتن تلاش و پشتکار فردی
  • مشتری‌مداری

چگونه درآمد شغل برقکاری را افزایش دهیم؟

اگرچه درآمد برق کاری ساختمان جزء مشاغل پردرآمد به حساب می‌آید؛ اما افرادی در این حوزه تازه کار هستند، نباید در همان ابتدا توقع درآمد بالایی باشند. برای رسیدن به یک درآمد مناسب باید مدت 2 الی 3 سال کار کنید و تجربه به دست آورید. برای اینکه بتوانید درآمد خودتان در این شغل را بالا ببرید می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • با شرکت در دوره‌های تخصصی، مهارت خودتان را بالا ببرید
  • شبکه ارتباطات خودتان را گسترش دهید
  • خدمات باکیفیت ارائه دهید
  • در کار خودتان خلاقیت و نوآوری داشته باشید

درآمد برق کار ساختمان

آینده شغلی برقکاری ساختمان

همه ساختمان‌ها شامل اداری، مسکونی، تجاری، آموزشی و ... به دسترسی برق و سیم‌کشی نیاز دارند. البته کار یک برق‌کار ساختمان فقط به سیم‌کشی محدود نمی‌شود؛ بلکه یک شخص برقکار باید با انواع دروبین مداربسته، انواع دزدگیر اماکن، آیفون‌های صوتی و تصویری، درب‌های اتوماتیک و کرکره برقی آشنا باشد. پس می‌توان گفت دامنه فعالیت یک شخص برقکار بسیار وسیع است؛ در نتیجه امکان اشباع شدن بازار کار برق کار ساختمان بسیار سخت است.

شما به عنوان یک برقکار به جای اینکه بتوانید به فعالیت خودتان در این حوزه ادامه دهید، باید هر روز به مهارت‌های خودتان اضافه کنید. پس باید با شرکت‌های در دوره‌های مختلف با روش سیم‌کشی و نصب انواع دزدگیرها، آیفون‌ها، دوربین‌های مداربسته، درب‌های اتوماتیک، سیستم‌های روشنایی ساختمان و سیستم‌های جدیدتر آشنا شود تا بتوانید در این حوزه به‌عنوان یک شخص خبره فعالیت کنید.

جمع‌بندی

برقکاری ساختمان جزء مشاغل فنی با درآمد خوب در جامعه است. بسیاری از افراد دوست دارند، وارد این شغل شوند؛ اما اطلاعات کافی در مورد آن ندارند. اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب یک دوره تخصصی مناسب برای بالابردن مهارت شماست. مجتمع آموزشی سفیر قرن با ارائه دوره‌های تخصصی برق صنعتی به شما برای ورود به این شغل کمک می‌کند.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha