مجهزترین مرکز آموزشی

بهترین نرم افزار های تدوین فیلم

  0
 390

خوشبختانه در دنیای گسترده امروزی نرم افزارهای متعدد و کاربردی برای تدوین فیلم وجود دارد، اما آنچه به‌عنوان مهم‌ترین عوامل مؤثر انتخاب در هر نرم‌افزاری علی‌الخصوص نرم افزار های تدوین فیلم قلمداد می‌شود، کارایی، میزان فنی بودن نرم‌افزار و رایگان بودن آن است؛ اما قبل از انتخاب و کار با نرم افزار ادیت ویدئو، شاید آشنایی با تعدادی از نرم افزارهای مخصوص ادیت فیلم و انیمیشن بتواند نقش مؤثری را در انتخاب نهایی شما داشته باشد، پس قبل از هر اقدامی توصیه می‌کنیم برای آشنایی با انواع نرم افزار ادیت فیلم این مقاله از سایت سفیر قرن را بادقت مطالعه کنید.

نرم افزار ادیت ویدئو

نرم‌افزار افترافکت After Effect 

یکی از قدرتمندترین و خلاقانه‌ترین نرم افزار های تدوین فیلم Adobe After Effects است، این ابزار رایگان و کاربردی درواقع یک نرم افزار مناسب برای انیمیشن ۲.۵ بعدی است، ازاین‌روی معمولاً از این برنامه برای انیمیشن‌سازی و ترکیب تصاویر متحرک در ساخت فیلم استفاده می‌شود. این نرم افزار که دارای صد افکت متنوع است، نخستین‌بار در سال ۱۹۹۳ ساخته شد و از زمان ساخت این برنامه تا به امروزه ۵۰ نسخه متنوع از این نرم افزار تهیه‌شده است. جالب است بدانید که این نرم افزار ویرایشگر ویدیو در سال ۲۰۱۹، برنده جایزه اسکار برای دستاوردهای علمی و فنی شد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه جذاب می‌توان به موارد ذیر اشاره کرد.

  • ساخت انیمیشن وکتور دوبعدی
  • امکان دست‌کاری و جان‌بخشی به تصاویر
  • امکان ساخت انیمیشن سه‌بعدی پایه
  • وجود جلوه‌های بصری متنوع

نرم افزار فاینال کات Final Cut 

Final Cut Pro یکی از بهترین نرم افزار های تدوین فیلم برای دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل ios شناخته می‌شود، این نرم افزار کاربردی نخستین‌بار در سال ۱۹۹۰ تهیه شد، این برنامه با هر بار بروز رسانی دچار تحولات جالب و شگرفی خواهد شد که همین تغییرات، می‌تواند زمینه را برای شهرت این برنامه فراهم کند. جالب است بدانید که نرم افزار Final Cut Pro X در کنار ویرایش فیلم‌ها و کلیپ‌ها امکان کوتاه‌کردن، مرتب‌کردن آن‌ها و... را نیز به کاربر می‌دهد. این نرم افزار همچنین به کاربران این اجازه را می‌دهد که فیلم‌های چند دوربینی و با فرمت‌های متنوع را تدوین کنند. ضمن اینکه امکان شماره‌گذاری، افزودن کلمه یا متن، لحاظ‌کردن هر نوع افکت، امکان حذف نویز، تنظیم فوکوس، فشرده سای ویدئو و... در این نرم افزار Editing Video and Film وجود دارد.

نرم افزار ادیوس Edius 

ادیوس یکی دیگر از بهترین نرم افزار های تدوین فیلم رایگان محسوب می‌شود که از کارایی بسیار مطلوبی برخوردار است. این نرم افزار بسیار حرفه‌ای یک ابزار مناسب و خلاقانه برای افراد فعال در صنعت فیلم‌سازی، ساخت ویدئو و... است ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های هیجان‌انگیز آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • وجود ۲۵۰ فیلتر متنوع
  • مجهز به رندر پس‌زمینه برای عدم قطع فرایند ویرایش در حین کار
  • قابلیت اولویت‌بندی کارها
  • پشتیبانی از پلاگین‌های VST
  • قابلیت تبدیل ابعاد
  • رنگ کاربری گرافیکی منحصربه‌فرد
  • دارای عملکرد بهینه صوتی

نرم افزار کورل استودیو Corel Video Studio 

Corel VideoStudio یک نام مشهور و آشنا درزمینهٔ ویرایش ویدیو است. نسخه اول این نرم افزار نخستین‌بار در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این نرم افزار دارای کاربری بسیار آسان و ابتدایی است و معمولاً از آن برای ضبط صدا روی ویدئوهای حرفه‌ای استفاده می‌شود. اگرچه این نرم افزار دارای کاربری بسیار آسان است، اما معمولاً برای کار با این نرم افزار بهتر است، ابتدا شیوه استفاده از ابزارها و نحوه کار با آن‌ها را آموخت. در انتها این نکته را متذکر می‌شویم که اگر قصد نصب این ابزار را دارید بهتر است بدانید که فقط از نسخه‌های ۶۴ بیتی این نرم افزار در ویندوزهای ۷، ۸ و ۱۰ قابل‌اجرا است.

بهترین نرم افزار های تدوین فیلم

نرم‌افزار Premiere Pro 

Adobe Premiere Pro ازجمله برترین نرم افزار های تدوین ویدیو شناخته می‌شود که دارای قابلیت‌های بی‌پایان ویرایش ویدیو است. این نرم افزار که دائماً در حال به‌روزرسانی است ویژگی‌های شگرفی را در خود جای‌داده است که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

قابلیت تفسیر فیلم

در برخی موارد ممکن است فیلم منتخب بر اساس یک فریم استاندارد فیلم‌برداری نشده باشد، اما این نرم افزار باقابلیت‌های شگرف خود فیلم را تفسیر می‌کند و قسمت‌های غیر استاندار آن را اصلاح یا حذف می‌کند. ضمن اینکه در برخی مواقع امکان تغییر فریم را نیز به شما خواهد داد.

تصحیح رنگ خودکار

در برخی مواقع و درصورتی‌که رنگ ویدئو چندان صحیح نیست، می‌توان به کمک پنل اصلاح رنگ تغییراتی را در ویدئو ایجاد کرد، البته این نکته را نباید فراموش کرد که علی‌رغم خودکار بودن این ابزار در برخی مواقع نیاز است کاربر به‌صورت دستی رنگ ویدئو را تغییر دهد.

نمای مقایسه

این ویژگی هیجان‌انگیز در این برنامه باعث شده تا کاربران پس از اعمال هر جلوه متوجه تغییرات شوند. این نما دارای سه گزینه چیدمان است و می‌توان از طریق آن تغییرات اعمال‌شده بر روی ویدئوها را مشاهده کرد.

نرم‌افزار تدوین CyberLink PowerDirector 365 

CyberLink PowerDirector 365 یک نرم افزار غنی یک‌ساله با ویژگی‌هایی نظیر انواع افکت‌ها، آهنگ‌های موسیقی پس‌زمینه، کلیپ‌های صوتی، بسته‌های سبک هوش مصنوعی و ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. CyberLink PowerDirector 365 یکی از برترین نرم افزار های تدوین ویدئو است که می‌تواند برای تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام، فیس‌بوک و... گزینه مناسبی باشد. این ابزار قابلیت سازگاری با انواع گوشی‌های هوشمند، امکان طراحی تصویر در تصویر، طراحی تم، افزودن افکت، کاهش نویز و... را دارد؛ اما در کنار تمام موارد فوق این نرم افزار دارای ویژگی‌های جذابی دیگری نیز هست که می‌توانید در سطر زیر آن‌ها را مطالعه کنید.

  • دسترسی نامحدود به افزونه‌ها و افکت‌های برتر CyberLink برای ویرایش ویدیو
  • دسترسی نامحدود به بسته‌های سبک هوش مصنوعی CyberLink
  • پشتیبانی قوی نرم افزار
  • دسترسی نامحدود به آهنگ‌های موسیقی پس‌زمینه و کلیپ‌های صوتی
  • قابلیت تنظیم خودکار متن برای ولاگرها
  • پشتیبانی از فرمت و دوربین حرفه‌ای
  • پیش‌نمایش ویرایش ویدیو 4K
  • قابلیت تنظیم کدورت، چرخش و انحراف
  • افزایش عملکرد CPU و GPU
  • مجهز به ابزارهای برش و زوم
  • کاربری آسان

نرم‌افزار تدوین Adobe Premiere Elements 

Adobe Premiere Elements یکی از نرم افزارهای مقرون‌به‌صرفه، آسان برای ویرایش و تدوین فیلم است. این ابزار درحالی‌که بسیار مبتدی است، می‌تواند به‌صورت کاملاً حرفه‌ای فیلم‌ها را تدوین کند؛ اما برای کارایی بهتر با آن به کاربران توصیه می‌شود قبل از شروع نحوه کار با آن را یاد بگیرند. در انتها باید گفت که Adobe Premiere Elements نیز مانند سایر ابزارهای تدوین دارای افکت‌های متنوع، ابزارهای کاربردی، پشتیبانی نسبتاً قوی و... است.

نرم افزار تدوین 6. Pinnacle Studio

6. Pinnacle Studio ازجمله ابزارهای مجهز و نسبتاً پیچیده تدوین فیلم شناخته می‌شود. امکان افزودن چندین آهنگ، اعمال فیلترها، افزودن جلوه‌های سرعت و حرکت، ایجاد اسلایدهای هوشمند برای نمایش فیلم و... ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار تدوین هستند. این نرم افزار یک ابزار کاملاً کاربردی برای تدوین، میکس، ویرایش فیلم، دوبله و... است.

نرم افزار های تدوین ویدیو

نرم افزار تدوین Movavi Video Editor

Movavi Video Editor Plus یک نرم‌افزار ویرایش ویدئو بصری است که برای کاربرانی ساخته‌شده است که می‌خواهند ویدئوهایی حرفه‌ای بسازند. ازآنجایی‌که رابط کاربری این برنامه بسیار آسان است، ازاین‌روی افراد مبتدی نیز می‌توانند به‌راحتی با این نرم افزارکار کنند. طیف وسیعی از ابزارهای کاربردی، وجود جلوه‌های ویژه، افکت‌های متنوع و... ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار هستند.

نرم افزار Magix Video Pro X

Magix Video Pro X یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش حرفه‌ای ویدئو برای ویندوز ۷، ویندوز ۸ و ویندوز ۱۰ شناخته می‌شود. متأسفانه این نرم افزار با سیستم macOS سازگار نیست، بنابراین کاربران اپل نمی‌توانند از این ابزار استفاده کنند. ویرایش پیشرفته صدا و ویدئو، جلوه‌های بصری و قالب‌های حرفه‌ای پروژه ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار شناخته می‌شوند. اگر همواره به دنبال ساخت پروژه‌های حرفه‌ای هستید، Magix Video Pro X یک گزینه مناسب برای شما است که می‌توانید به کمک آن حرفه‌ای‌ترین انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و... را بسازید.

نرم افزار sony vegas pro

ازجمله بهترین نرم افزارهای تدوین فیلم می‌توان به sony vegas pro اشاره کرد، این نرم افزار دارای پنل درجه‌بندی رنگ، قابلیت تنظیم رنگ را در طول یک پروژه به کاربر می‌دهد. امکان تنظیم صدا، قابلیت تبدیل گفتار به متن به طور خودکار، امکان رهاسازی فایل برای تسریع کارها، پنل کنترل رنگ‌ها و... ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار شناخته می‌شوند.

نرم افزار Davinchi resolvr

نرم افزار Davinchi resolvr یک نرم افزار کامل برای ویرایش و تدوین فیلم است. خوشبختانه نسخه رایگان این برنامه نسبت به سایر برنامه‌ها دارای ویژگی‌های بیشتری است. ازجمله مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار می‌توان به ابزارهای متعدد رنگ و HDR، کلاژ ویدئویی، افکت‌ها متنوع، کاهش نویز، پشتیبانی از دوربین‌های حرفه‌ای و... اشاره کرد.

نرم افزار VSDC Video Editor Pro

نرم افزار VSDC Video Editor Pro یک برنامه جالب برای ویندوز ۷،۸،۱۰،۱۱ است. امکان ایجاد متن برای انیمیشن، فیلترهای هنری مبتنی بر هوش مصنوعی، کاربری آسان و فضایی امن ازجمله مزایا و ویژگی‌های این برنامه شناخته می‌شوند؛ اما نکته مهمی که باید در خصوص VSDC Video Editor Pro دانست این است که این نرم افزار دارای نسخه آزمایشی رایگان و نسخه کامل غیررایگان است، به بیان ساده‌تر می‌توان گفت: برای نصب نسخه کامل این نرم افزار کاربر باید هزینه‌ای حدود ۲۰ دلار بپردازد.

نرم افزار ادیت فیلم

 جمع‌بندی

 در فضای رقابتی کنونی درزمینه تولید محتوای تصویری، آنچه می‌تواند نقش مؤثری را ایفا کند، انتخاب یک نرم افزار مناسب در جهت تدوین فیلم و ویدئو است؛ اما برای انتخاب یک نرم افزار شناخت ویژگی‌های، معایب و مزایا، رایگان بودن یا نبودن و... از اهمیت زیادی برخوردار است و باید قبل از هر اقدامی این موارد مورد بررسی قرار بگیرند، شما مخاطب سایت سفیر قرن هستید و از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله هرچند کوتاه توانسته باشد، دیدگاه وسیعی را در شما مخاطب گرامی درزمینهٔ انتخاب نرم افزار ویرایش فیلم ایجاد کرده باشد.

 اما باوجود تمام نرم افزارهای معرفی‌شده در مقاله فوق تنوع در نرم افزارهای تدوین فیلم باعث شده تا ما در جهت تکمیل‌تر شدن این مقاله به کمک شما نیاز داشته باشیم، پس شما نیز بهترین نرم افزارهای مناسب برای تدوین فیلم را همراه با بیان ویژگی‌های و تجربیات خود با سایت سفیر قرن به اشتراک بگذارید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha