مجهزترین مرکز آموزشی

مهارت های هفتگانه ICDL چیست؟

  0
 8324

icdl  چیست؟

یکی از سؤالات افرادی است که قصد دارند در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف استخدام شوند؛ در واقع icdl مخفف کلمه " International Computer Driving License " است، که به مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر گفته می‌شود. اهمیت ICDL یکی از موضوعات مهم در هر حوزه شغلی است، به همین جهت هر مرکزی که قصد استخدام کارمندی را دارد، تاکید دارند که فرد مورد نظر به این مهارت‌ها تسلط داشته باشد و این افراد را در اولویت استخدامی خود قرار می‌دهد. ناگفته نماند بسیاری از دانشجویان و افرادی که در حال تحصیل هستند، هم بهتر است این مهارت‌ها را کسب کنند. ما در این مقاله به سؤال مهارت‌ های icdl چیست؟ جواب خواهیم داد تا برای آزمون مهارت‌ های هفتگانه icdl آماده شوید. پس با ما همراه باشید.

اهمیت یادگیری مهارت‌ های ICDL 

بعد از دانستن icdl چیست؟ به اهمیت یادگیری و کاربرد ICDL پی خواهید برد و ازآنجایی‌که حوزه شغلی یکی از حوزه‌های پررقابت است، داشتن یک شغل خوب هم مستلزم کسب مهارت‌های حرفه‌ای است. به طور مثال موفقیت در آزمون مهارت ‌های هفتگانه icdl نه‌تنها باعث می‌شود که افراد شانس پیداکردن و استخدام‌شدن را داشته باشند، بلکه می‌توانند با استفاده از مدرک icdl در کشورهای دیگر نیز مشغول به کار شوند، چرا که این مدرک در 149 کشور اعتبار دارد؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین مدارک استخدامی به شمار می‌رود.

همین حالا در دوره آموزش ICDL مبتدی و پیشرفته ثبت نام کنید!

اهمیت ICDL

چه کسانی لازم است ICDL را یاد بگیرند؟

همان‌طور که به اهمیت ICDL اشاره کردیم، مشخص شد بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیازمند افرادی هستند که در عصر کامپیوتر، سواد کامپیوتری هم داشته باشند؛ بنابراین اگر کارمند اداره هستید به کسب این مدرک فکر کنید تا پیشرفت شغلی بیشتری داشته باشید؛ اگر دانش‌آموز و دانشجو هستید، یادگیری مهارت هفتگانه از الزاماتی است که به شما در پیشبرد درس و پژوهش کمک قابل‌توجهی خواهد کرد.

همچنین اگر در تلاش هستید که از طریق پیداکردن یک موقعیت شغلی به خارج از کشور مهاجرت کنید، قبل از اقدام برای ویزای کار، مدرک icdl خود را بگیرد. در واقع، از یک مدیر تا یک کارمند ساده هرکدام باید در حد قابل قبولی با این مهارت‌ها آشنا شوند.


اگر قصد شرکت در دوره آموزش ادیوس را دارید، به راحتی در کلاس های سفیر قرن ثبت نام کنید.


مهارت‌ های هفتگانه ICDL 

مهارت‌های icdl شامل هفت مهارت کامپیوتری است که در استاندارد بین‌المللی تعریف شده است و سرفصل‌ها و نرم‌افزارهای آن در تمام کشورهای دنیا به‌صورت مشترک آموزش داده می‌شوند. در زیر به هرکدام از این نرم‌افزارها و آموزش‌ها اشاره خواهیم کرد.

ورد (word) 

وقتی از افراد می‌پرسند که icdl چیست؟ اولین مهارتی که به ذهن افراد خطور می‌کند، word است.  Microsoft Word یکی از نرم‌افزارهایی است که بر پایه کلمه طراحی شده و تمام ساختار آن با کلمات و ویرایش آن سروکار دارد. در بیشتر شرکت‌ها استفاده از این نرم‌افزار برای تایپ متون مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جزوه‌های دانشگاهی تا کتاب‌های نویسندگان و لیست اقلام مختلف در یک شرکت و... همه به‌وسیله این نرم‌افزار تایپ می‌شوند.

اکسل (Excel)

یکی دیگر از مهارت ‌های هفتگانه icdl برای آزمون استخدامی اکسل است. با استفاده از این نرم‌افزار داده‌ها و گزارش‌های مختلف در فرمت جدول ثبت می‌شوند. علاوه بر ثبت، اکسل، محاسبات داده‌ها را بررسی و تحلیل می‌کند. با استفاده از این نرم‌افزار تهیه گزارش‌های کاری بسیاری آسان و منظم خواهد بود.

اکسس (Access) 

وقتی به دنبال این هستید که بدانید مهارت ‌های icdl چیست ؟ با نرم‌افزار اکسس آشنا خواهید شد. در واقع اکسس یکی از بهترین نرم‌افزارهای مایکروسافت است که باعث می‌شود، ما بانکی از داده‌های مختلف مثل (اطلاعات مشخصات کالاها، تعداد فروش، قیمت کالاها، اطلاعات مشتریان) را داشته باشیم و در نهایت می‌توانیم گزارش‌های دقیق و مفصلی با استفاده از آن به دست بیاوریم.

پاورپوینت (PowerPoint) 

یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهایی که در دوره icdl باید آن را یاد گرفت، پاورپوینت است. نرم‌افزاری نمایشی که با طراحی اسلایدهای مختلف گرافیستی به‌وسیله این نرم‌افزار، اطلاعات موردنظر را طراحی و برای مخاطب موردنظر به نمایش می‌گذارید. به طور مثال در کنفرانس‌های مختلف آموزشی این نرم‌افزار برای ارائه و معرفی پروژه بسیار کاربردی است.

بیشتر بخوانید: انواع هزینه ها در حسابداری

کاربرد ICDL

آموزش اینترنت 

اینترنت شبکه‌ای است که بر پایه ارتباطات طراحی شده و استفاده از آن در دنیای امروز یکی از ضروریات است. انسان، کامپیوتر و اطلاعات سه رکن اصلی اینترنت هستند. هر فردی که خودش را برای آزمون مهارت های هفتگانه icdl آماده می‌کند، باید به طور کامل با (جستجو در سایت‌ها، ذخیره‌سازی، ارسال ایمیل و . ...) آشنا شود. 


همین حالا در دوره آموزش نرم افزار سپیدار ثبت نام کنید: ۰۲۱۶۶۹۰۹۰۷۶ 


آموزش ویندوز

وقتی صحبت از این می‌شود که icdl چیست؟ باید به آموزش ویندوز نیز اشاره کرد، در واقع ویندوز سیستم‌عاملی است که به طور پیش‌فرض از سمت شرکت مایکروسافت، روی کامپیوترها نصب شده است. این سیستم‌عامل در بین کاربران کامپیوتر از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار و کارکردن با آن بسیار راحت است؛ تقویم، انواع ویرایشگرهای اسناد و متون، برنامه‌های مختلف کامپیوتری از جمله امکانات ویندوز برای کاربران است. به همین دلیل ICDL در سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

یادگیری IT

IT مخفف عبارت Information Technology به معنی فناوری ارتباط است که با یادگیری آن شما می‌توانید با علم برنامه‌نویسی، سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، شبکه‌های اجتماعی و ... آشنا شوید که در صورت تمایل و نیاز در یکی از این حوزه‌ها به‌صورت حرفه‌ای کار کنید.  یادگیری IT این امکان را به شما می‌دهد که خودتان سایت طراحی کنید یا گزارش‌های شغلی را مدیریت کنید؛ بنابراین در دنیای تکنولوژی یادگرفتن IT از ضروریات است.

مدرک icdl چیست و چه کاربردی دارد؟

مدرک icdl مدرکی بین‌المللی است که نشان می‌دهد، شما به مهارت‌های هفتگانه کامپیوتری مسلط هستید و امتیاز قابل قبولی را کسب کرده‌اید. مدرکی که برای هرکسی می‌تواند لازم و ضروری باشد. چه معلم باشید یا کارمند یک شرکت، چه دانشجو باشید یا یک طراح، چه مهندس باشید یا پزشک، دانستن مهارت ‌های هفتگانه icdl باعث می‌شود که در حوزه کاری خودتان بسیاری از کارهای روزمره یا حرفه‌ای را به بهترین نحو پیش ببرید. بسیاری از افراد هم ترجیح می دهند دوره های مانند دوره آموزش الکترونیک را بگذرانند و وارد بازار کار شوند. حتی این افراد هم به آموزش icdl احتیاج دارند.

جمع‌بندی

در جهان مدرن امروز که کوچک‌ترین کارها به‌وسیله کامپیوتر انجام می‌شود و جهان، جهان تکنولوژی است، یادگیری مهارت‌های هفتگانه icdl از مهم‌ترین آموزش‌هایی است که برای هرکسی لازم است؛ بنابراین در اولین فرصت در پی یادگیری این مهارت‌ها باشید. هرچند که شاید این‌طور به نظر برسد، مهارت‌ های هفتگانه icdl برای آزمون استخدامی طراحی شده‌اند. اما باید گفت که جدا از مسائل شغلی، تحصیلی و پژوهشی، هر فردی که برای انجام کارهای بسیار ساده از کامپیوتر استفاده می‌کند، بهتر است به دنبال یادگیری این مهارت‌ها باشد.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha