مجهزترین مرکز آموزشی

چگونه با عکاسی درآمد کسب کنیم؟

  0
 1830

عکاسی، هنری است که اگر به آن علاقه داشته باشید، می‌توانید با گذراندن دوره‌های آزاد هم آن را فرا بگیرید. یا حتی اگر تمایلی به گذراندن دوره‌های آزاد ندارید، با تمرین و تکرار زیاد می‌توانید تبدیل به یک عکاس ماهر شوید. همه چیز به علاقه، نگاه شما به دنیا و ممارستی که در این مسیر به خرج می‌دهید، برمی‌گردد. اما آیا به این فکر کرده‌اید که چگونه می‌توان از این هنر هیجان‌انگیز کسب درآمد کرد؟ آیا می‌توان به عکاسی به چشم یک شغل نگاه کرد؟ چگونه؟

شاید شما هم به عنوان یک عکاس تازه‌کار به این مساله فکر کرده باشید. عکاسی شغل بسیار جذابی است. معمولا به طور آزادانه و برای خودتان کار می‌کنید و به هیچ سازمان و ارگانی وابسته نیستید. محل کار شما جای ثابتی ندارد و می‌توانید همیشه در حرکت باشید و حتی آزادانه به شهرهای مختلف رفت‌وآمد کنید.

کسب درآمد از عکاسی

برای اینکه بتوانید از این حرفه کسب درآمد کنید اول از همه نیاز به یک دوربین حرفه‌ای دارید. بعد نیاز به تمرین زیاد برای قوی‌تر کردن مهارت و نگاه‌تان در این حیطه دارید. پیشنهاد سوم، راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی برای به نمایش گذاشتن کارهایتان است. هرچه فعالیت خود را گسترده‌تر کنید، بیشتر دیده خواهید شد و کسب‌وکارهای مختلفی به کار کردن با شما از خودشان علاقه نشان می‌دهند. باتوجه به گسترده‌تر شدن فضای مدیا و محبوب شدن پلتفرمی مثل اینستاگرام، شما می‌توانید بیش از پیش به مشتریان احتمالی خود متصل شوید.

برای کسب درآمد باید زمینه کاری خودتان را مشخص کنید. ضمن اینکه می‌توانید در چند حوزه کار کنید. به عنوان مثال می‌توانید به عنوان عکاس در کسب‌وکارها مشغول شوید یا به عنوان عکاسی صنعتی، مدلینگ، محصول، آتلیه، رویداد و... فعالیت کنید.


مطالعه بیشتر: فوکوس چیست؟ آموزش فوکوس در عکاسی


درآمد عکاسی چگونه است؟

برای اینکه فعالیت خود را در این حوزه شروع کنید، اول تجهیزاتی را تهیه کنید که قیمت بسیار بالایی ندارند. بعدها که پیشرفت کردید می‌توانید تجهیزات خود را حرفه‌ای و تکمیل کنید. در مرحله بعد باید بدانید که عکاس مثل یک کارمند نیست که هرماه سر موقع حقوقش را دریافت کند. باید بدانید که ممکن است در یک ماه چندین سفارش کار داشته باشید و یک ماه هیچ سفارشی نداشته باشید.

چگونه از عکاسی پول در بیاوریم

این موضوع نباید موجب ناامیدی شما شود و از ادامه دادن در راهی که به آن علاقه دارید، منصرفتان کند. توجه داشته باشید که بخشی از درآمدتان را همیشه صرف خرید لنزهای تازه و جدید بکنید و مابقی را برای زمانی که ممکن است هیچ سفارشی نداشته باشید، پس‌انداز کنید. هزینه عکس‌ها با عکاس به صورت شاتی محاسبه می‌شود. هر عکاس باتوجه به میزان شهرت و حرفه‌ای بودنش ممکن است نرخ متفاوتی برای عرضه هر شات به مشتری داشته باشد. همه چیز به پشتکار و فعالیت شما برمی‌گردد.


بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی سیاه و سفید با موبایل


راه‌های کسب درآمد از عکاسی

راه‌های کسب درآمد از عکاسی بی‌شمارند. همه چیز به علاقه شما برمی‌گردد. اما در ادامه این مطلب چند حوزه مختلف عکاسی را به شما معرفی می‌کنیم که برحسب میزان علاقه‌تان از بین آن‌ها انتخاب کنید.

عکاسی عروسی

یکی از پول‌سازترین حوزه‌های حرفه‌ای، عکاسی از عروس و دامادها در مراسم‌شان است. بسیار از عکاس‌ها به عکاسی از عروسی علاقه نشان می‌دهند چون همیشه مشتری خود را دارند. در این جا مشتری‌های شما می‌توانند همه مردم باشند. شما قرار است در مهم‌ترین رویداد زندگی افراد از آن‌ها عکاسی کنید و ممکن است این موضوع برای شما جذاب باشد. چون عکس‌هایی که قرار است بیندازید، تا آخر عمر با آن‌ها خواهد بود و همیشه دیده خواهد شد. هیجان‌انگیز و زیبا نیست؟

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که احتمالا در ماه‌هایی از سال که مراسم‌های عروسی برگزار نمی‌شوند هیچ مشتری نخواهید داشت و نیاز به کسب مهارت بازاریابی هم دارید. باید روابط عمومی بسیار قوی داشته باشید و بتوانید شرایط استرس‌زای عکاسی عروسی را تحمل کنید.

عکاسی از مشاغل کوچک

همانطور که در ابتدای مقاله درموردش حرف زدیم، کسب‌وکارهای کوچک فعالیت خود را در اینستاگرام گسترده کرده‌اند. این کسب‌وکارها نیاز به عکاسی محصول دارند و باید آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. می‌توانید با این مشاغل همکاری کنید و از محصولاتشان عکس بیندازید. درآمد عکاسی تبلیغاتی به نسبت سایر حوزه‌ها بیشتر است و دلیل آن هم بازار کار گسترده آن است. کسب‌وکارها و برندهای مختلفی وجود دارند که نیاز به عکاس خوب دارند. چرا شما یکی از همین عکاس‌های خوب نباشید؟


بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی از کودکان


عکاسی پرتره

زیرمجموعه‌های عکاسی پرتره نسبتا زیادند. عکس‌های مدرسه، عکس‌های شرکتی و پرسنلی، عکس‌های استودیویی و... همه زیرمجموعه این حوزه هستند. برای اینکه در عکاسی پرتره موفق شوید، اول از همه باید سبک خود را پیدا کنید و بعد به گسترش دایره ارتباطی خود بپردازید. عکاسی مد هم می‌تواند زیر مجموعه این دسته‌بندی باشد. به همین دلیل است که روی مهارت ارتباطی تمرکز زیادی داریم. چون شاید مدل پشت دوربین نتواند پوزهایی که مدنظر شماست را بگیرد، به همین دلیل شما به این مهارت ارتباطی نیاز دارید که درخواست خود را مطرح کنید. برای آشنایی بیشتر با عکاسی پرتره مقاله آموزش عکاسی پرتره را در سفیر قرن بخوانید.

درآمد عکاسی تبلیغاتی

عکاسی خبری

اگر به حوزه خبری علاقه دارید و دوست دارید رویدادهای مهم را ثبت کنید، اینجا جای شماست. این را هم درنظر بگیرید که اگر قرار باشد به عنوان یک عکاس خبری مشغول به کار شوید، هم می‌توانید در یک ارگان خاص دولتی یا دفاتر روزنامه کار ثابت پیدا کنید و درآمد ثابت داشته باشید و هم می‌توانید به عنوان یک عکاس خبری آزاد فعالیت کنید.

عکاسی در فضای مجازی

فضای مجازی بستر بسیار مناسبی برای به شهرت رسیدن عکاسان است. اگر در این پلتفرم‌ها فعال هستید، احتمالا با خواندن این عنوان نام چند عکاس معروف در اینستاگرام و فیسبوک به ذهنتان خطور کرده است. عکس‌های خود را در این فضا به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید به عنوان یک اینفلوئنسر فعالیت کنید و از محصولات مختلف عکاسی کنید و آن را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. توصیه می‌کنیم اگر به فعالیت در این حوزه علاقه‌مند هستید، مهارت‌های مارکتینگ را هم یاد بگیرید تا از مسیرهای بهتری برای بیشتر دیده شدن بروید.


برای شرکت در دوره آموزش عکاسی آموزشگاه سفیر قرن، با ما تماس بگیرد: 02166909076


عکاسی سفر

عکاسی سفر عنوان بسیار جذابی دارد، اما سختی‌های خاص خود را هم دارد. آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری، اماکن تاریخی و زیارتی و... می‌توانند بازار کار شما باشند. احتمالا شما مجبور باشید برای انجام پروژه‌های خود مدام در سفر باشید. به همین دلیل است که می‌گوییم سختی‌های خودش را هم دارد. شرایط را بسنجید ولی اگر به این حوزه علاقه دارید، همه تلاشتان را برای موفق شدن در این راستا به‌کار بگیرید.

راه‌های کسب درآمد از عکاسی

برگزاری نمایشگاه

فرقی نمی‌کند در چه حوزه‌ای عکاسی می‌کنید. برگزاری نمایشگاه را حتما در دستور کار خود قرار دهید. البته نباید به این فکر کنید که کارهای شما با قیمت‌های هنگفتی خریده می‌شود. تمام هدف شما از برگزاری نمایشگاه‌های عکاسی باید بیشتر دیده شدن و شهرت باشد. همچنین روابطی که شما در این نمایشگاه‌ها برای خودتان می‌سازید در آینده به بهبود بازار کارتان کمک خواهد کرد.

ویرایش و روتوش عکس‌ها

یکی دیگر از منابع کسب درآمد عکاس‌ها ویرایش است. البته همه عکاس‌ها به این حوزه علاقه ندارند. چون قریب به اتفاق آن‌ها دوست دارند اگر قرار است عکس کسی را روتوش و ادیت کنند، عکس‌هایی باشد که متعلق به خودشان هستند. اما این حوزه بازار کار خوبی دارد. همه عکس‌ها نیاز به ادیت دارند. به عنوان یک عکاس، مهارت ادیت و کار با نرم‌افزارهای ادیت عکس را یاد بگیرید تا حرفه‌ای‌تر عمل کنید. البته این فعالیت برای عکاس‌ها یک کار جانبی پاره وقت است که همیشه انتظارشان را می‌کشد. اگر دوست دارید درآمد بیشتری کسب کنید، ادیت و روتوش عکس را برای مردم و کسب‌وکارها درنظر داشته باشید.

درآمد عکاسی

دستیار عکاس

پیش از این گفتیم که ممکن است در روزهای خاصی از ماه، هیچ پروژه‌ای نداشته باشید. در این روزها می‌توانید با عکاسان دیگر که پروژه‌هایی در دست دارند، کار کنید و درآمد داشته باشید. همچنین این مسیر یکی از بهترین مسیرها برای رسیدن به روابط و تجربه‌های بیشتر است. عکاسان حرفه‌ای بیشماری هستند که برای انجام پروژه‌های خود نیاز به یک دستیار دارند. همیشه گوش به زنگ باشید و وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی این افراد را دنبال کنید. شاید بتوانید در اوقاتی که سفارش و پروژه‌ای ندارید با آن‌ها همکاری کنید.

جمع‌بندی

کسب درآمد از عکاسی همیشه یکی از دغدغه‌های اساسی عکاسان بوده است. هر عکاسی در روزهای اول شروع فعالیت حرفه‌ای‌اش، صرفا به دلیل علاقه‌ای که به این هنر و حرفه داشته، کار خود را شروع کرده است. اما بعدها به این موضوع فکر کرده که چطور می‌تواند از این مسیر جالب کسب درآمد هم داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم چند روش برای فعالیت حرفه‌ای در این حوزه معرفی کنیم. اما به یاد داشته باشید که در این رشته با تمرین زیاد، ساختن روابط انسانی قوی، همکاری با عکاسان دیگر، داشتن وبسایت شخصی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از کلید‌های اصلی موفقیت شما هستند.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha