مجهزترین مرکز آموزشی

دوره آموزشی نصب آنتن مرکزی

  0
 13505

کلاس آموزش نصب آنتن مرکزی در سفیر قرن

زمانی که شرکت های سازنده قصد داشتند آنتن های مرکزی را تولید کنند در ابتدا توجه خاصی نسبت به این موضوع از خود نشان داده اند که باید کلاس آموزش نصب آنتن مرکزی به خوبی همراه با فیلم آموزش نصب آنتن مرکزی برای تمامی افراد و حتی مشتریانی که ممکن است آن ها را خریداری کنند شکل گیرد. 

این کلاس ها همچون دوره ای می باشد که برای آشنایی کامل مقدماتی و نصب آنتن ها برای ساختمان ها صورت می گیرد. تمامی این دوره ها در کارگاه های کاملا مجهز و پیشرفته ای توسط مدرس حرفه ای در زمان و تاریخ خاصی برگزار خواهد شد که در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید.

آنچه در ادامه خواهید خواند:

دوره آموزش نصب آنتن مرکزی

توجه: کامل ترین آموزش نصب آیفون تصویری در آموزشگاه سفیر قرن. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

هزینه برگزاری دوره های آنتن مرکزی در تهران

این دوره در سفیر قرن، به صورت سه جلسه دو ساعته برگزار می‌شود. با توجه به موقعیت آموزشگاه سفیر قرن که در مرکز شهر و در میدان انقلاب قرار دارد، دسترسی شما عزیزان به آموزشگاه از هر نقطه‌ای که هستید، راحت است. دوره نصب آنتن مرکزی به دو صورت نیمه خصوصی و خصوصی برگزار می‌شود. شهریه کلاس‌های نیمه خصوصی 1 میلیون تومان و شهریه کلاس‌های خصوصی 1.5 میلیون تومان است.

رشته  مدت برگزاری شهریه کلاس نیمه خصوصی شهریه کلاس خصوصی
نصب آنتن مرکزی 3 جلسه 2 ساعته 1/000/000 تومان 1/500/000 تومان

سرفصل‌های دوره آموزشی نصب آنتن مرکزی

در دوره نصب آنتن مرکزی، شما با اجزای به کار رفته در آنتن مرکزی آشنا می‌شوید و طریقه نصب آنتن مرکزی را یاد می‌گیرید. در این دوره، محاسبات snr ، فیلترها و مسدود کننده‌ها، ترکیب کننده‌ها، روش توزیع bus نصب کانال و پیش تقویت کننده‌ها به شما آموزش داده می‌شود. با یادگیری نحوه نصب آنتن مرکزی، می‌توانید بر نصب آنتن مرکزی تلویزیون و ساختمان مسلط شوید. همچنین آموزش نصب آنتن دیجیتال را نیز در این دوره فرامی‌گیرید.

در دوره سفیر قرن، با انواع آنتن مرکزی، حالت‌های سیم‌کشی و کابل و کانکتور برای نصب آنتن، آشنا خواهید شد. به طور کلی سرفصل‌هایی که در دوره آموزش نصب آنتن مرکزی به شما ارائه می‌شود، شامل موارد زیر است: 

  • آموزش مربوط به اجزایی که در آنتن مرکزی تشکیل شده است
  • آموزش محاسباتی که مربوط به snr می شود
  • آموزش برای نصب و ایجاد بالن
  • آموزش فیلتر و مسدود کننده ها
  • آموزش مربوط به ترکیب کننده هاmixer
  •  آموزش نصب آنتن مرکزی تلویزیون
  •  آموزش نصب آنتن مرکزی ساختمان  
  • آموزشات مربوط به انشعاباتی که تقسیم کننده هستند
  • آموزش روش توزیع bus
  • موزش ها مرتبط با پایین آمدن سیگنال
  • موزش پیش تقویت کننده ها
  • موزش نصب کابال ها 
  • موزش روش توزیعstar
  • آموزش مرتبط با نحوه نصب آنتن مرکزی برای ساختمان هایی که 4 واحدی ( 6 واحدی، 8 واحدی، 10 واحدی، 12 واحدی، 16 واحدی و 20 واحدی) هستند
  • معرفی آنتن های مرکزی ، انواع حالت های سیم کشی
  • آموزش انواع کابل و کانکتور مورد استفاده  و نصب قطعات مورد استفاده در حالت های مختلف
  • آموزش نصب انواع تقویت کننده ها چند باند، پیش تقویت کننده ها ، تقویت کننده های خطی
  • تقسیم کنندهای انشعابی و عبوری ، مبدل های آنالوگ به دیجیتال
  •  نصب مدولاتور ، مبدل اتصال دوربین مداربسته به آنتن مرکزی
  • و...

هر یک از این سرفصل ها و آموزشات بصورت فیلم آموزش نصب آنتن مرکزی از سوی شرکت های سازنده ارائه می گردد.


توجه: دوره آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاه سفیر قرن


نصب آنتن مرکزی برای آپارتمان‌ها

آنتن‌های مرکزی را می‌توانیم به عنوان یک سیستم کاملا مجهز به حساب آوریم که دربرگیرنده تجهیزاتی همچون:

  • دریافت کننده‌ها
  • تقویت اجزا
  • تقسیم و انتقال دهنده سیگنال‌های مربوط به تلویزیون است

 هدف اصلی نصب آنتن مرکزی برای آپارتمان‌ها این است که سیگنال‌های مرتبط به تلویزیون‌های آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی تامین شود. برای اینکه بتوانید به راحتی آنتن‌های مرکزی مربوط به ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها را نصب کنید می‌توانید فیلم آموزش نصب آنتن مرکزی را مشاهده کنید. در ساختمان‌هایی که تعداد زیادی گیرنده تلویزیونی وجود دارد (مانند هتل‌ها و برج‌های مسکونی) در صورتی که بخواهیم برای هر گیرنده یک آنتن مجزا نصب کنیم مشکلاتی مانند موارد ذکر شده در زیر بروز خواهند کرد:

  1. محدودیت فضایی پشت بام برای نصب تعداد زیادی آنتن
  2. اثر انعکاسی و القایی آنتن‌ها بر یکدیگر
  3. هزینه بالای نصب آنتن برای تک تک گیرنده‌ها و سیم‌کشی آنتن تا گیرنده
  4. از بین رفتن زیبایی ظاهر ساختمان و به وجود آمدن جنگلی از آنتن‌ها
  5. حجم بالای سیم کشی آنتن‌ها تا گیرنده

دوره نصب آنتن مرکزی مناسب چه افرادی است؟

براساس نتایج بدست آمده گفته شده است که نصب آنتن مرکزی به عنوان یک رشته شناخته شده است و زیر مجموعه رشته‌های برق و الکترونیک است، علاقمندان زیادی در این زمینه قصد دارند آن‌ها را در دوره‌های مختلفی آموزش ببینند و در نصب و راه‌اندازی آن‌ها حرفه‌ای شوند. اگر بخواهیم به کاربرد اصلی این نوع آنتن اشاره کنیم باید بگوییم در جاهایی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد که ساختمان‌ها مرتفع هستند و از تعداد واحدهای زیادی ایجاد شده‌اند. علاقمندان به این رشته می‌توانند در دوره‌های مختلف آموزش نصب آنتن مرکزی ساختمان شرکت کنند. در ادامه گفته می‌شود اگر زمانی افراد نتوانستند در این دوره بطور حرفه‌ای آموزش ببینند، می‌توانند از طریق فیلم آموزش نصب آنتن مرکزی تمامی سرفصل‌های مرتبط به آموزش را مشاهده کنند و بر اساس توضیحات گفته شده در این زمینه حرفه‌ای شوند.

مهارت‌های کارآموزان پس از پایان دوره 

افرادی که عنوان کارآموز دوره های متفاوت و متوالی را پشت سر گذراندند می توانند با کسب مدارک معتبر در زمینه آموزش نصب آنتن مرکزی ساختمان و آنتن دیجیتال در بخش های مختلف می توانند کار خود را شروع کنند. آموزش هایی که به عنوان مهارت به کارآموزان آموزش داده می شود شامل موارد زیر است:

  • نصب آنتن مرکزی ماهواره
  • نصب آنتن مرکزی دیجیتال
  • نصب آنتن مرکزی تلویزیون
  • نصب آنتن مرکزی ساختمان  
  • و...

اگر قصد ورود به بازار کار را دارید دوره آموزش حسابداری در سفیر قرن برای شما مناسب است.

آیا پس از پایان کلاس نصب آنتن مرکزی به کارآموز گواهی داده می شود؟

زمانی که آموزش نصب آنتن مرکزی به زبان ساده در تمامی دوره ها و کلاس های مختلف برای علاقه مندان به این رشته طی چندین جلسه برگزار گردید و کارآموزان با توجه به آموزش هایی که به آن ها داده می شود بطور کامل حرفه ای شوند به آن ها از طرف مراکز فنی و حرفه ای گواهی معتبری به عنوان یک مهارت فنی تعلق می گیرد و به راحتی این گونه افراد می توانند نصب آنتن مرکزی آپارتمان ها و ساختمان ها انجام دهند و در این زمینه مشغول به فعالیت شوند.

نصب آنتن مرکزی برای ساختمان

بازارکار نصب آنتن مرکزی

آنتن‌های مرکزی یکی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌هایی بود که به دلایل مختلفی به بازار آمد. از جمله عدم دسترسی به پشت‌بام برج‌های بزرگ، عدم وجود فضا برای نصب تعداد بالای آنتن در هر ساختمان، هزینه بالای نصب آنتن برای هر واحد ساختمانی، ایجاد سیم‌کشی‌های متعدد، اختلال در تداخل آنتن‌ها و بسیاری از موارد دیگر، باعث استقبال از آنتن‌های مرکزی شد. به دنبال این استقبال و افزایش ساختمان و برج‌های چند واحدی، تقاضا برای شغل نصاب آنتن مرکزی نیز افزایش پیدا کرد. 

نصب آنتن مرکزی یکی از شاخه‌های کار رشته برق است که می‌توانید پس از پایان تحصیلات یا کسب تجربه‌های لازم، وارد این رشته شده و کسب درآمد کنید. از آن جایی که روز به روز به تعداد ساختمان‌های چند واحدی اضافه می‌شود، نصب سیستم آنتن مرکزی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. به‌ خصوص در ساختمان و برج‌های بزرگ، آنتن مرکزی از لحاظ کیفیت تصویر و هزینه، مقرون به صرفه است. در شهرهای پیشرفته‌تری همچون تهران یا اصفهان، می‌توانید شاهد بازار کار خوب این رشته باشید. چراکه با افزایش برج‌نشینی، نیاز به این تخصص نیز افزایش پیدا می‌کند در نتیجه مشتریان بیشتری خواهید داشت. درآمد شما بسته به مهارت و تخصصی که در این حوزه دارید و همچنین منطقه و شهری که در آن کار می‌کنید، متفاوت است. 

شما به عنوان فرد متخصص برای نصب آنتن مرکزی، اغلب در فضاهای کاری همچون بالای پشت بام ساختمان‌ها، برج‌ها یا هتل‌ها فعالیت دارید. کار شما به گونه‌ای است که چندان ارتباط مستقیمی با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف ندارید. 

آموزش نصب آنتن مرکزی 

به طور کلی زمانی که قصد دارید نسبت به نصب آنتن مرکزی در ساختمان‌های بزرگ، بپردازید، دو سطح نصب پیش رویتان قرار دارد:

  1. در صورتی که برای نصب آنتن نیاز به تقسیم‌کننده یا اسپلیت داشته باشید، اجرای آنتن مرکزی در سطح متوسط است.

  2. در صورتی که برای نصب آنتن مرکزی نیاز به امپلی فایر مخصوص آنتن مرکزی داشته باشید، اجرا در سطح وسیع است. 

پیشنهاد: دوره آموزش الکترونیک از پایه تا پیشرفته

در ادامه نحوه نصب آنتن مرکزی را با هم به صورت تئوری و جزئی بررسی می‌کنیم، در دوره آموزش نصب آنتن مرکزی موسسه سفیر قرن، به طور کامل این مبحث را فرا خواهید گرفت:

طراحی سیستم آنتن مرکزی 

در ابتدا برای جلوگیری از افت سیگنال نیاز است که بر اساس نقشه ساختمان، محل پریزهای آنتن و آپلی فایر یا تقویت‌کننده‌های سیستم آنتن مرکزی را علامت‌گذاری کنید. کابل‌کشی آنتن مرکزی نیز باید در مسیری مستقیم و با توجه به اسپلیترها انجام شود. سپس به دنبال مکان مناسب برای نصب آنتن مرکزی باشید. در نظر داشته باشید که اطراف آنتن مرکزی نباید درخت باشد. به بالاترین قسمت ساختمان رفته و آنتن را در ارتفاع بالا قرار دهید. 

محکم کردن براکت 

براکت یک سیستم متصل‌کننده دارای پیچ و قطعات است که آنتن را سر جایش محکم می‌کند. به این ترتیب، بایستی آنتن مرکزی را سر جایش با براکت محکم کنید.

نصب آمپلی فایر و تقویت آنتن

یک سر آنتن را به آمپلی فایر مدل باند و سر دیگر را به اسپلیتر متصل کنید. بعد از آن به وسیله اسپلیتر خروجی به واحدهای ساختمان بگیرید. در نظر داشته باشید هر خروجی واحد باید به یک آمپلی فایر خطی و اسپلیتر وصل شود تا کیفیت هر خروجی برای هر واحد افزایش پیدا کند. تقویت‌کننده باید به برق وصل شود. در این موارد، معمولاً تقویت کننده را به تابلو برق آسانسور واقع در اتاقک آسانسور متصل می‌کنند. در صورتی که ساختمان دارای اتاقک آسانسور نبود، در زمان سیم‌کشی برق ساختمان، بایستی یک پریز در سر پله برای اتصال تقویت‌کننده آنتن مرکزی در نظر گرفته شود. 

انتقال کابل از پشت بام به طبقات 

برای این کار نیاز به لوله‌ای به نام رایزر دارید. رایزر آنتن مرزی، از پایین‌ترین طبقه ساختمان تا پشت‌بام ادامه دارد که سیم‌کشی آنتن را در دل خود قرار داده است. در ساختمان‌های بلند که نیاز به چندین تقویت‌کننده است، در مسیر رایزر، از تقویت‌کننده‌های دیگر استفاده می‌شود. 

انتقال کابل از طبقات به واحد ساختمانی

در این مرحله می‌خواهیم کابل آنتن را به گیرنده‌های داخل واحدها هدایت کنیم؛ برای این کار نیاز به اسپلیتر است.

اتصال کابل آنتن به پریز

حالا کابل آنتن مرکزی خروجی را با توجه به تعداد خروجی‌های اسپلیتر به پریزهای آنتن واحدها وصل کنید. در نظر داشته باشید که در هر مرحله بعد از سیم‌کشی آنتن مرکزی، بایستی میزان سیگنال خروجی آنتن با سیگنال‌سنج اندازه‌گیری کنید. سیگنال مناسب برای گیرنده‌های تلویزیون برای نمایش تصویر باکیفیت بین 52 الی 82 دسی بل میکروولت است. بنابراین نیاز است که بعد از نصب ترکیب‌کننده‌ها، سیگنال خروجی اندازه‌گیری شده و بعد از ورود به هر طبقه و سپس نصب پریز نیز این اندازه‌گیری را انجام دهید. تا هر زمان سیگنال خروجی از آنتن مرکزی تلویزیون کمتر بود، در محل موردنظر، تقویت‌کننده نصب کنید. 

تمامی این موارد به شما عزیزان در دوره آموزش نصب آنتن مرکزی موسسه سفیر قرن به طور کامل و تخصصی آموزش داده می‌شود. 

مرکز آموزش تخصصی نصب آنتن مرکزی سفیر قرن علاوه بر کلاس آموزش نصب آنتن مرکزی، دوره دیگر سیستم‌های حفاظتی و نظارتی یعنی دوره آموزش نصب درب اتوماتیک را نیز برگزار می‌کند. برای آشنایی با این دوره و سرفصل‌های آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

تلفن : ۶۶۹۰۹۰۷۵ - ۶۶۹۰۹۰۷۶ - ۰۹۱۲۳۰۸۴۶۳۲

اشتراک :

شما با گذراندن 3 جلسه 2 ساعته می توانید این دوره را طی کرده و برای ورود به بازار کار اقدام کنید. در صورت نیاز، امکان برگزاری جلسات بیشتر وجود دارد.

بله، پس از گذراندن دوره و حرفه ای شدن در مهارت نصب آنتن مرکزی، از طرف مراکز فنی و حرفه ای گواهی معتبر صادر می شود.

بله کلاس ها در سفیر قرن به صورت عملی و پروژه محور برگزار می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha