مجهزترین مرکز آموزشی

انواع درب اتوماتیک و کاربرد هر یک

  0
 653

درب‌های اتوماتیک به دلیل راحتی و امنیتی که به کاربران ارائه می‌دهند، در بسیاری از محیط‌هایی که باید به‌صورت مداوم باز و بسته شوند، استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید برای ساختمان مانند رستوران، هتل، برج‌های مسکونی و... درب اتوماتیک استفاده کنید، لازم است که حتما اطلاعاتی در مورد انواع، استانداردها، مدل‌های درب اتوماتیک و... بدانید تا بهترین و درست‌ترین انتخاب را انجام دهید. آنچه در این مطلب می‌خوانید خلاصه‌ای از ویژگی‌ها، کاربردها و مزایا و معایب انواع درب های اتوماتیک است تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد نوع مناسب آن برای محل کار یا زندگی‌تان بگیرید.

مدل های درب برقی اتومات

درب اتوماتیک پارکینگ

درب‌های اتوماتیک پارکینگ به دلیل سهولت کاربرد و کاهش زمان و هزینه، در بسیاری از ساختمان‌ها مانند مجتمع‌های مسکونی و اداری، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و شرکت‌های تجاری بزرگ مورداستفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این نوع درب‌، می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به پیاده‌شدن از خودرو، وارد پارکینگ شده یا از آن خارج شوید. علاوه بر این، نصب این نوع در، باعث افزایش امنیت پارکینگ می‌شود. با استفاده از سیستم کنترل الکترونیکی، تنها کاربرانی که دسترسی مجاز به پارکینگ دارند، می‌توانند درب‌ را باز کنند از این رو، جلوی دسترسی افراد غیرمجاز به داخل پارکینگ را می‌گیرند.
درب‌های اتوماتیک پارکینگ نیز دارای برخی معایب هستند. یکی از این معایب، هزینه بالای نصب و راه‌اندازی آن‌هاست. همچنین، در صورت خرابی سیستم الکترونیکی درب، تعمیر آن ممکن است به دلیل پیچیدگی و مشکلات فنی، هزینه بالایی داشته باشد.

برای گذراندن دوره آموزشی نصب در اتوماتیک در آموزشگاه سفیر قرن، همین حالا با ما تماس بگیرید: 02166909076

درب اتوماتیک پارکینگی مدل کرکره ای

درب اتوماتیک مدل کرکره‌ای، یکی از انواع مدل درب اتوماتیک پارکینگ است که به‌صورت افقی باز و بسته می‌شود. این نوع درب‌ها به دلیل ساختاری که دارند، ایمنی بیشتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند. آنها معمولاً در پارکینگ‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود و به دلیل فضای کمی که برای نصب آن نیاز است، بسیار محبوب است.

مدل درب اتومات بازویی برای پارکینگ

درب اتوماتیک بازویی با استفاده از دو عدد بازوی مکانیکی باز و بسته می‌شود. این نوع درب معمولاً در پارکینگ‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود و به دلیل ظاهر زیبا و کیفیت ساخت بالا، بسیار محبوب است. به‌علاوه، مدل درب اتومات بازویی برای پارکینگ، در محیط‌هایی با فضای بزرگ و دسترسی راحت، گزینه مناسبی است.

درب پارکینگ اتوماتیک مدل ریلی

درب اتوماتیک مدل ریلی با استفاده از یک سیستم ریلی برای حرکت درب، عمل می‌کند. این نوع درب معمولاً در پارکینگ‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود و به دلیل کیفیت ساخت بالا و قابلیت تنظیم ارتفاع، بسیار محبوب است. استفاده از آنها مزایایی مانند سرعت بالا، عملکرد سریع و قابل‌اعتماد، ایمنی و امنیت بیشتر، صرفه‌جویی در فضا و طراحی زیبا و منحصربه‌فرد دارد.

پیشنهاد سفیر قرن: شرکت در  دوره آموزش نصب دوربین مداربسته

درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه‌ای یکی دیگر از انواع درب اتوماتیک است که با استفاده از یک سیستم اتوماتیک برای حرکت درب عمل می‌کند. این نوع درب، در محیط‌های مختلفی از جمله ساختمان‌های تجاری، فروشگاه‌ها، دفاتر و... استفاده می‌شود. معمولاً درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای برای جذب نگاه مشتریان و بهبود ظاهر ساختمان استفاده می‌شوند.

مزایای استفاده از این مدل درب اتومات، زیبایی و ظاهری دل‌نشین، بالابردن کیفیت ساختمان و افزایش ایمنی است. همچنین، با نصب این نوع درب، در استفاده از فضا صرفه‌جویی می‌شود و در محیط‌هایی با فضای کم، گزینه مناسبی برای نصب است.

انواع درب اتوماتیک برقی

یکی از مشکلات درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای، افزایش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات آنها است. ضمن اینکه این نوع از درب‌های اتومات به دلیل ظرفیت پایینشان در مقابل ضربه، به‌خصوص در محیط‌های با تردد زیاد، ممکن است آسیب ببینند.

درب اتومات شیشه ای مدل کشویی

درب اتوماتیک مدل کشویی، یک نوع از مدل های درب برقی اتومات شیشه‌ای است که باز و بسته‌شدن آن به‌صورت افقی و به سمت راست و چپ صورت می‌گیرد. استفاده از آنها در ساختمان‌ها و فضاهای عمومی، علاوه بر افزایش زیبایی و شکوه محیط، امکان استفاده راحت‌تر و همچنین بهبود کیفیت زندگی کاربران را فراهم می‌کند. این درب‌ها معمولاً با استفاده از حسگرهای مختلف، قادر به تشخیص حرکت و ورود و خروج افراد است.

درب شیشه ای اتوماتیک گرد

درب اتوماتیک گرد شیشه‌ای یکی از انواع درب اتوماتیک برقی است که در حرکت باز و بسته‌شدن، به‌صورت گردشی و در محور عمودی خود، چرخش می‌کند. این نوع درب معمولاً در محیط‌هایی با فضای کم و درب‌های ورودی و خروجی کوچک کاربرد دارد و با دوران ۳۶۰ درجه به‌صورت گردشی باز و بسته می‌شود و با یک سیستم اتوماتیک برای حرکت درب کار می‌کند.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

درب اتوماتیک شیشه‌ای گردان به‌عنوان یکی از درب‌های گران‌قیمت شناخته می‌شود که بیشتر در مکان‌های لوکس آن را نصب می‌کنند. از ویژگی‌های این مدل می‌توان به صرفه‌جویی در انرژی اشاره کرد. از این رو ساکنین مناطقی که اختلاف دمای قابل توجهی از دما را در شب و روز شاهد هستند، از این درب استفاده می‌کنند.


دوره آموزش سانترال در آموزشگاه سفیر قرن


درب اتوماتیک لولایی

این درب با استفاده از چشم الکترونیکی یا دستگاه کارت‌خوان، دستورات لازم را برای باز و بسته‌شدن دریافت کرده و اجرا می‌کند. این درب را می‌توانید در دو نوع تک لنگه و دولنگه در بازار مشاهده کنید. استفاده از درب اتوماتیک لولایی علاوه بر زیبایی ظاهری، تأثیر بالایی بر میزان امنیت محیط و همچنین کاهش مصرف انرژی دارد. همچنین، قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته‌شدن در برابر میزان تردد نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

درب اتومات تاشو آکاردئونی

این نوع درب اتوماتیک همان درب اتوبوسی است؛ چون از نظر کارکرد و ظاهر کاملاً شبیه به یکدیگر هستند. درِ برقی آکاردئونی می‌بایست در کمترین فضای ممکن، طوری اجرا ‌شود که هم به شکل اتوماتیک باز و بسته شده و هم فضای زیاد اشغال نکند تا امنیت و راحتی کاربران تأمین شود،  درست مثل درب اتوبوس!

انواع مدل درب اتوماتیک پارکینگ

سایر دوره های سفیر قرن: دوره آموزش الکترونیک

سایر مدل های درب اتوماتیک

برخی دیگر از انواع درب اتوماتیک که کاربرد کمتری دارند، عبارت‌اند از:

درب اتوماتیک بیمارستانی

این درب با دستگاه‌های کنترل تردد مانند دستگاه اثر انگشت و دستگاه کارت‌خوان هم‌خوانی دارد و این امر یک مزیت کاربردی برای درب بیمارستانی محسوب می‌شود. این درب از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شود و می‌تواند بدون هیچ‌گونه تماس با دست باز و بسته شود که این امر باعث می‌شود بیمار را به‌سرعت از قسمتی به قسمت دیگر انتقال داده یا بیمارانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، به‌راحتی در آن تردد کنند. مکان‌های مورداستفاده درب بیمارستانی عبارت‌اند از:

  • اتاق عمل؛
  • بخش سوانح سوختگی؛
  • رادیولوژی؛
  • عکس‌برداری؛
  • بخش‌های سی‌تی‌اسکن و سایر اتاق‌های بیمارستان مانند داروسازی، آزمایشگاه، لابراتوار، دیتاسنتر، اتاق سرور و...

شرکت در جدیدترین دوره تعمیرات موبایل سفیر قرن


درب‌های اتوماتیک منحنی

با طراحی زیبا و منحصربه‌فرد یکی از جذاب‌ترین نوع درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای هستند که به شکل نیم‌دایره، دایره کامل یا قوسی از یک دایره و کاملاً سفارشی ساخته و اجرا می‌شوند. استفاده از این درب‌ها در مکان‌هایی که در معماری آن‌ها از ترکیبات منحنی استفاده شده است، زیبایی و هارمونی دو چندانی را به وجود می‌آورد. نصب این درب‌ها اثر قابل‌توجهی در جلوگیری از اتلاف انرژی و نفوذ گردوخاک و دیگر عوامل طبیعی به داخل ساختمان دارد.

کلام آخر

در این مطلب از سفیر قرن به معرفی انواع درب اتوماتیکی و کاربرد آن‌ها پرداختیم؛ ضمن اینکه از مزایا و معایب نصب برخی از مدل‌های درب اتوماتیک نیز صحبت کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

برای شرکت در دوره های مختلف آموزشگاه سفیر قرن از جمله دوره  آموزش نصب کولر گازی، یا سایر دوره های مربوط به کارهای فنی می توانید از همین حالا اقدام کنید. کافیست با ما تماس بگیرید و در دوره مورد نظر خود شرکت نمایید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha