مجهزترین مرکز آموزشی

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای چگونه است؟

  0
 792

رفتن به کشور دیگر و بهدست آوردن تجربه جدید مانند تحصیل و کار در آن خواسته افراد زیادی است؛ اما گاهی اوقات سؤالاتی مانند آیا مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای امکان‌پذیر است یا خیر، باعث می‌شود که به قدر کافی تلاش نکنید. در این شرایط، آگاه شدن از مسیری که باید از جایی که هستید، طی شود؛ به شما کمک بسیاری می‌کند. در ادامه قرار است برایتان از تمام اطلاعات لازم برای مهاجرت از طریق ارائه مدرک فنی و حرفه ای صحبت کنیم.

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

اعتبار مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت

خبر خوشی که در همین ابتدای مطلب باید به شما بدهیم، اعتبار مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت بالا است. از آنجایی که ایران جزئی از سیستم بین‌المللی ILO است، مدرک دوره فنی حرفه‌ای آن هم در میان کشورهای دیگر اعتبار دارد و می‌توانید از آن برای مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای دیگر استفاده کنید.

پیشنهاد آموزش در آموزشگاه سفیر قرن:  دوره آموزش الکترونیک

بهترین رشته های فنی حرفه ای برای مهاجرت

نمی‌توان به قطع گفت که بهترین رشته برای مهاجرت از طریق مدارک فنی حرفه‌ای وجود دارد و نام آن رشته‌ها را در فهرستی قرار داد؛ در واقع عواملی که هنگام تصمیم‌گیری برای مهاجرت به کمک مدرک فنی حرفه‌ای دخیل هستند، بیش از هر چیزی اهمیت دارند. شما باید علاوه بر رشته، به کشوری که قصد دارید به آن مهاجرت کنید، نگاهی بیاندازید و شرایط آن را برای رشته‌های مختلف بررسی کنید. همین‌طور، هدف مهاجرت هم عامل دیگری است که باید هنگام مهاجرت به آن توجه کرد. شما باید قبل از برداشتن هر گام مشخص کنید که می‌خواهید برای چه هدفی مانند کار، تحصیل یا سرمایه‌گذاری به کشور دلخواه خود بروید. اما به طور کلی رشته‌هایی که شانس بیشتری برای مهاجرت از طریق مدارک فنی حرفه‌ای دارند عبارت‌اند از:

  • مرتبط با کامپیوتر
  • مرتبط با مکانیک شامل تعمیرات و نگهداری و...
  • مرتبط با صنعت ساختمان‌سازی
  • مرتبط با صنایع نفت و گاز
  • مرتبط با صنایع شیمی، مهندسی شیمی، پلیمر
  • رشته‌های فنی مرتبط با گردشگری، هتلداری
  • مرتبط با معدن و تجهیزات معدنی و...

برای شرکت در دوره آموزش نصب دوربین مداربسته همین حالا با ما تماس بگیرید: 02166909076


کدام کشورها با مدرک فنی حرفه ای ویزا می دهند؟

شرایط مهاجرت با استفاده از مدرک فنی حرفه ای در کشورهای مختلف متفاوت است. درواقع، اولین قدمی که برای مهاجرت برمی‌دارید به این بستگی دارد که به کدام کشور می‌خواهید مهاجرت کنید. سپس، روش مهاجرت است که تعیین می‌کند چه کارهایی باید برای رسیدن به این خواسته خود بردارید. مهاجرت برای تحصیل، کار کردن و سرمایه‌گذاری سه روشی هستند که با داشتن مدرک فنی حرفه‌ای می‌توانید برای آن اقدام کنید. در ادامه چند کشور پرتقاضا و شرایط آن‌ها را برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای خیاطی و مانند این رشته را توضیح می‌دهیم.

مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت است که هر ساله متقاضیان فراوانی دارد. دیپلم، مدرک فنی حرفه‌ای مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان لازم است. اما علاوه بر این، زبان این کشور را هم باید در سطح B2 بدانید. همین‌طور، تمکن مالی برای زندگی در آلمان مساله مهمی است. شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد می‌توانید هزینه‌های زندگی در حدود ۱۰۰۰ یورو را تأمین کنید. همچنین، از اهمیت رزومه کاری و تحصیلی پربار و چشم‌گیر هم با مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به آلمان غافل نشوید تا بتوانید امتیاز بالاتری نسبت به افراد دیگری که درخواست داده‌اند، کسب کنید.

دوره آموزشی نصب در اتوماتیک در آموزشگاه سفیر قرن برای ورود به بازار کار

مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به آلمان

مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به کانادا

کانادا در سال‌های اخیر راه ورود به کشورش را به روی مهاجران هموارتر کرده است و در حال جذب استعدادهای فراوان به سمت خود است. تجربه کاری تمام وقت 2 ساله برای این کشور مساله مهمی است. اگر این امکان برایتان وجود نداشته است، نگران نشوید، شما با نشان دادن 5 سال سابقه کار و حداقل 15 ساعت کار در هفته، می‌توانید برای مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه‌ای اقدام کنید. همین‌طور، زبان انگلیسی یا فرانسوی هم باید بدانید. در این مورد دو مهارت صحبت کردن و شنیدن بسیار مهم هستند و حداقل باید نمره معادل CLB 5 را در آزمون‌های مختلف دریافت کنید. علاوه بر تمام مسائل بالا، دریافت پیشنهاد شغلی یا پذیرش تحصیلی هم با مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به کانادا موردنیاز است.

مدرک فنی حرفه‌ای برای مهاجرت به سوئد

کشور سوئد یک مقصد مناسب دیگر برای مهاجرت با استفاده از مدرک فنی حرفه‌ای است. شما می‌توانید مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای آرایشگری و سایر رشته‌ها را به این کشور به‌راحتی تجربه کنید. داشتن مدرک دیپلم و 3 سال تجربه کار در آن زمینه، امتیازتان را نسبت به رقبا افزایش می‌دهد. سپس، با توجه به انتخاب خودتان می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی، کاری یا سرمایه‌گذاری با مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت به سوئد اقدام کنید.


با شرکت در دوره تعمیرات موبایل و دوره آموزش سانترال سفر قرن به راحتی وارد بازار کار شوید.


سایر شرایط برای مهاجرت به مدرک فنی و حرفه‌ای

برای این‌که شانس خود را برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای افزایش دهید، لازم است به موارد مختلفی توجه داشته باشید. اولین مورد، سن است. شما نمی‌توانید هر زمان که دلتان خواست برای مهاجرت از طریق مدرک فنی حرفه‌ای اقدام کنید. برای مثال، در کشور آلمان با مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای تنها می‌توانید تا سن ۲۵ سالگی اقدام کنید. حداقل سن هم برای درخواست با دیپلم ۱۸ سال است.

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای کامپیوتر

تجربه کاری یک امر مهم برای دریافت پیشنهاد شغلی است. شما باید در سال‌های اخیر به‌صورت ثابت و پاره‌وقت تجربه کاری داشته ‌باشید. این تجربه نباید به‌صورت داوطلبانه و بدون دستمزد باشد. بلکه باید حداقل ۱۵ ساعت در هفته کاری با درآمد را تجربه کرده ‌باشید. ۳ تا ۵ سال یک زمان مناسب است که امتیاز شما را برای مهاجرت بالا می‌برد.

برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای کامپیوتر یا رشته‌های دیگر تمکن مالی هم اهمیت دارد. هنگام درخواست برای دریافت ویزای کشور مقصد لازم است مدارکی را به همراه داشته باشید که نشان دهد شما می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی برآیید و نیازی به کمک دولت کشور مقصد ندارید. مقدار این مبلغ به کشور مقصد بستگی دارد و برای بعضی از کشورها تنها برآوردن بخشی از هزینه‌ها برای مدت کوتاه چند ماهه کافی است.
دانستن زبان کشور مقصد یک امتیاز مهم و ضروری است. زمانی‌که قصد دارید برای کار یا تحصیل با مدرک فنی حرفه‌ای راهی کشور دیگری شوید، لازم است زبان آن‌ها را بدانید. گاهی اوقات این آشنایی تنها برای صحبت کردن روزمره و ارتباط با مردم کافی است؛ اما گاهی اوقات هم نیاز دارید که به هر چهار مهارت گوش دادن، خواندن، صحبت کردن و نوشتن مسلط باشید.

معرفی دوره های آموزشی سفیر قرن: آموزش نصب کولر گازی

کلام آخر

در این مقاله برایتان از مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای صحبت کردیم. گفتیم که شما می‌توانید با این مدرک به کشورهای مختلفی درخواست دهید. همین‌طور، شرایطی را که لازم است هنگام مهاجرت به آن‌ها توجه داشته‌باشید، نام بردیم. اگر شما هم دلتان می‌خواهد که از این طریق راهی کشور دیگری شوید تا پیشرفت سریع‌تر و بهتری را تجربه کنید، می‌توانید مهارت‌های مختلف فنی را یاد بگیرید.

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha