مجهزترین مرکز آموزشی

نحوه کار پکیج دیواری و بررسی مزایای آن

  0
 3871

پکیج دیواری چیست؟

منظور از پکیج دیواری، دستگاهی است که امروزه جایگزین مناسبی برای بخاری و آب گرم کن در آپارتمان های امروزی است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که دو عمل گرمایشی و آب گرم مصرفی را با سرعت و کیفیت بالایی تولید می کند. این دستگاه به صورت ایستاده در حد محل نصب یک کابینت وصل می شود. امروزه از پکیج های دیواری در ساخت ویلا ها و آپارتمان های بلند بسیار کاربرد دارد. این پکیج حتی می تواند برای ساختمان یک طبقه نیز استفاده شود. 

پکیج دیواری چگونه کار می کند؟

پکیج دیواری دستگاه بسیار قابلی برای تولید آب گرم است. برای وضوح مطلب می توان چنین تشریح نمود که با باز کردن شیر آب گرم در منزل، می تواند تشخیص دهد که قرار است آب خارج شود پس دستگاه از طریق سنسور حس گر خود شروع به روشن کردن مشعل از طریق جرقه می کند و بعد از آن به گرم کردن آب اقدام می شود تا با سرعت بالا آب خارج شده یک جریان آب گرم باشد. در واقع ترموستات میزان گازی که به مشعل می رود را مورد کنترل خود قرار می دهد تا دمای ایجاد شده برای تولید آب گرم بیش از مقدار تعیین شده نباشد. 

برای شرکت در  دوره آموزش سانترال همین حالا با آموزشگاه سفیر قرن تماس بگیرید.

سوخت پکیج چیست؟

پکیج های دیواری دستگاه های جدیدی هستند که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. خوب است بدانید که سوخت مصرفی این نوع پکیج ها از چه می تواند باشد. سوخت پکیج برای این دستگاه از انواع مختلفی بوده که نوع آن را نیز به صورت مجزا تعیین می کند.  به عنوان مثال می توان نوع مصرف سوخت برای پکیج ها را به صورت انواع پکیج تعریف کرد که به صورت انواع پکیج در مدل های دیواری و زمینی به فروش می رسند. در لیست زیر نوع مصرف پکیج را جهت اطلاع بیان می کنیم . سوخت ها عبارت هستند از:

  • گاز. این سوخت پکیج دیواری و زمینی بی صدا را با تولید پکیج گاز سوز  ایجاد کرده است. 
  • گازوئیل. این سوخت منجر به تولید پکیج گازوئیل سوزی شده است که به صورت زمینی با قابلیت نصب در موتور خانه یا انبار خارج از واحد مسکونی تولید می شود. 
  • دوگانه گاز و گازوئیل. این دو سوخت نیز به صورت پکیج زمینی با قابلیت نصب در موتور خانه یا انباری خارج از واحد مسکونی به تولید پکیج دوگانه سوز منجر شده است. 
  • برق. برق نیز برای تولید پکیج به صورت دیواری و زمینی بی صدا منجر به تولید پکیج برقی شده است. 

سایر دوره های سفیر قرن:  دوره آموزش برق ساختمان

مزایا و معایب پکیج دیواری کدام اند؟

مزایای پکیج دیواری بسیار است . این مزایا عبارت هستند از :

  • مهمترین مزیت آن بالا بودن راندمان انرژی در میزان مصرف برق است . 
  • بهترین و سالم ترین آب گرم بهداشتی را تولید می نماید . 
  • دارای ایمنی بسیار زیادی در حین و پس از نصب است .
  • سرویس و نگهداری آن نیز بسیار راحت و مستقل انجام می گیرد . 
  • بسیار کم هزینه تر از تهیه بخاری و آبگرم کنی است که امروزه در آپارتمان ها استفاده می شود . 
  • کارکرد آرام و بی صدای پکیج نیز قابلیتی پذیرفته شده برای استفاده از آن نسبت به سایر وسایل مشابه کارکردی آن است . 
  • سهولت در دسترسی و قرار گیری در محل . 

همچنین می توان برخی معایب پکیج دیواری را با عنوان معایب پکیج های دیواری بیان نمود که عبارت هستند از :

  • کاهش کارایی در فضایی بیش از 300 متر برای آپارتمان های بیش از مساحت بیان شده . 
  • اشغال فضای داخل واحد در هر طبقه آپارتمان . 
  • کم بودن عمر دستگاه در مقابل موتور خانه . 

برای شرکت در دوره برق صنعتی آموزشگاه سفیر قرن 

شاید بتوان بیان نمود مزایا و معایب پکیج ها در مجموع آن چه از قابلیت کارایی آن دریافت می شود می توان جایگزین بسیار مناسبی برای دستگاه های رادیاتور ، فن کوئیل ، کویل آبگرم ، یا گرمایش از کف باشد که دارای هزینه بسیار مناسب و پایینی است . و می تواند آسایش و راحتی بیشتری را در زمان نصب و استفاده داشته باشد .  

عملکرد پکیج در حالت زمستانی و تابستانی چگونه است؟

عبارت جالبی که برای پکیج های زمستانی و تابستانی وجود دارد دو واژه تابستانی و زمستانی است. به طور کلی پکیج دیواری در فصل تابستان به صورت پکیج دیواری تابستانی کار تولید آب گرم را انجام می دهد و در حکم یک آبگرم دیواری است. همین طور در فصل زمستان که نیاز به گرمایش داریم این پکیچ قادر به تولید گرما است. این تغییرات بر اساس تکنولوژی تعبیه شده در این دستگاه انجام می شود اما باید بدانید که اولویت اصلی این دستگاه با آبگرم مصرفی است. 


بیشتر بخوانید : راهنمای جامع برای نحوه نصب کولر گازی


بررسی مزایای پکیج دیواری نسبت به موتور خانه مربوط به چیست؟

از گذشته تا به حال از طریق موتورخانه برای مصرف گازوئیل و غیره جهت تعبیه وسایل گرمایشی در منزل و حتی آپارتمان ها استفاده می شود. امروزه با ورود تکنولوژی و فناوری روز، پکیج دیواری بهترین جایگزین به جای شوفاژ یا موتورخانه است. زیرا هم مصرف برق کمتر و نیز محل بسیار کمتری را همراه با مزایای دیگر منحصر به فردش برای آپارتمان نشین ها به دنبال دارد. 

میزان مصرف برق پکیج دیواری چقدر است؟

در خصوص میزان مصرف برق پکیج دیواری باید گفت این دستگاه بر اساس تکنولوژی و فناوری های امروز با مصرف برق بسیار بهینه ای طراحی و ساخته شده است . این طراحی تا حدی است که میزان مصرف برق آن را در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی و آبگرم کنی بسیار کم معرفی کرده است . 

کارایی پکیج شوفاژ دیواری بر چه اساسی است؟

این پکیج برای نصب در آپارتمان های بیش از مساحت تعیین شده 300 متر نمی تواند مثمر ثمر باشد. پکیج شوفاژ دیواری در تولید گرمایش رادیاتور ها برای تأمین آب گرم مصرفی به صورتی کار تولید آن را انجام می دهد که پیوستگی تولید در آن عاملی شده است تا از میزان رسوب در مبدل به مقدار زیادی جلوگیری کرده و آب گرم بیشتری تولید می شود. 

مرکز آموزش تخصصی سفیر قرن علاوه بر دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری، دوره دیگر تاسیسات یعنی دوره آموزش نصب کولر گازی را نیز بر گزار می کند. برای آشنایی با این دوره و سر فصل های آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

تلفن : ۶۶۹۰۹۰۷۵ - ۶۶۹۰۹۰۷۶ - 09124456426

اشتراک :
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha