مجهزترین مرکز آموزشی

دوره آموزشی نصب و تعمیرات کولر گازی

  0
 12865

از سال تاسیس در این آموزشگاه تاکنون حدود 8000 کارآموز آموزش دیده و وارد بازارکار شده اند که ضریب به 70% از آنها وارد بازارکار مشغول به فعالیت می باشند . اين شركت هدف خود را ارتقاء صنعت الکترونیک و سیستم های حفاظتی و امنیتی (دوربین های مداربسته ، درب های اتوماتیک ، هوشمند سازی ساختمان ، دوره برق صنعتی و ساختمان ، تعمیرات تخصصی آیفون های تصویری ، نصب کولر گازی ، تعمیر کولر گازی تلفن های سانترال ، دزدگیر اماکن و اعلام حریق ، کولرگازی و پکیج دیواری و ... ) در سطح کشور تعیین نموده و دراین راستا نظم، کوشش و صداقت را سرلوحه کار خود قرارداده و دستیابی به بالاترین کیفیت را مشخصه اصلی فعالیت آموزشگاه و نیل به تعالی می داند.  آیا دوست دارید در مورد پکیج ها و نحوه نصب و کارکرد آن ها بدانید؟ مقاله پکیج دیواری چیست؟ سفیر قرن را بخوانید

اطلاعات بیشتر در مورد کلاس آموزش نصب کولر گازی و آموزش تعمیر کولر گازی در ادامه آورده شده است. 

آنچه در ادامه مطالب این صفحه خواهید خواند:

هزینه دوره آموزش نصب کولر گازی (اسپیلت) در سفیر قرن

شروع دوره آموزش نصب اسپیلت، در ابتدا و نیمه هر ماه بوده و طول دوره به مدت یک ماه است. برای شرکت در این دوره، شهریه کلاس‌های عمومی یک میلیون تومان است. در صورتی که قصد دارید تخصصی‌تر و بهتر مباحث را فرا بگیرید می‌توانید در کلاس‌های خصوصی و نیمه خصوصی دوره سفیر قرن شرکت کنید. شهریه کلاس‌های نیمه خصوصی 1.800 میلیون تومان و شهریه کلاس‌های خصوصی 2.800 میلیون تومان است.

در ادامه درباره تاریخ شروع و پایان و هزینه و سرفصل های دوره آموزش نصب کولر گازی اسپیلت و آموزش تعمیرات کولر گازی آورده شده است که می توانید مشاهده کنید.

تاریخ شروع دوره طول دوره شهریه شهریه کلاس نیمه خصوصی شهریه کلاس خصوصی
اول و 15 هر ماه 1 ماه 1/000/000 تومان 1/800/000تومان 2/500/000 تومان

آدرس : میدان انقلاب - خیابان 16 آذر - نبش کوچه رهنما - پلاک 24 - طبقه دوم -آموزشگاه سفیر قرن

تلفن : ۶۶۹۰۹۰۷۵-۶۶۹۰۹۰۷۶- 09124456426

ایمیل : info@safiregharn.com

آموزش نصب کولر گازی اسپلیت

سرفصل های آموزش تعمیر کولر گازی و نصب آن

 در این دوره آموزشی شما به طور کامل با کارکرد ابزار و انواع کولرهای گازی آشنا خواهید شد. نحوه نصب پنل، کندانسر، و نحوه نصب پایه دیواری و پایه پنل را یاد می‌گیرید. همچنین با جوشکاری نقره و نحوه پرچ کردن آشنا می‌شوید. در این دوره، کار با وکیوم را نیز فرامی‌گیرید. با گازهای فریون آشنا شده و بهترین حالت لوله‌کشی را یاد می‌گیرید. همچنین در دوره آموزش نصب اسپیلت به آموزش میزان قدرت هوادهی برای مکان‌های مختلف، نحوه گرمایش و جداسازی کولر، عیب‌یابی و رفع عیب کولر را نیز می‌پردازیم. سرویس و راه‌اندازی کولر، انواع موتور، انواع خازن و نحوه شارژ گاز نیز به شما در این دوره از آموزش سفیر قرن آموزش داده می‌شود. بعد از آشنایی با کلیه قطعات، یادگیری نحوه نصب انواع کولرگازی، جوشکاری، برق‌کشی کولر و … با کمک استاد دوره نصب و تعمیر کولرگازی به رفع اشکال می‌پردازید.

  • ابزار شناسی و کارکرد با ابزار
  • شناخت کولرهای گازی
  • آموزش نصب پنل
  • آموزش نصب کندانسر
  • آموزش نصب پایه دیواری و پایه پنل
  •  آموزش نصب لوله کشی
  •  آموزش نصب پرچ کردن لوله
  •  آموزش جوشکاری نقره
  •  کار با وکیوم
  •  آموزش شارژ گاز
  •  شناخت گازهای فریون
  •  آموزش سیم کشی انواع کولرها
  •  شناخت بهترین حالت لوله کشی
  •  آموزش قدرت های کولر
  •  آموزش میزان قدرت هوادهی برای مکان
  •  آموزش حداکثر اضافه کردن لوله
  •  دلرکاری
  •  جمع کردن گاز
  •  جداسازی کولر
  •  آموزش گرمایش کولر
  •  عیب یابی کولر
  •  آموزش عیب یابی خازن، موتور،  پنل، کندانسر، برد کولر
  •  عیب یابی عملی نصب کولر، تعمیرات کولر
  •  آموزش سرویس و راه اندازی مجدد
  •  تعمیرات قطعات الکتریکی و مکانیکی
  •  جدا سازی قطعات کندانسر و قطعات پنل
  •  شناخت انواع موتور، کندانسور و انواع پنل
  • شناخت انواع قدرت لوله ها در کولر
  •  شناخت انواع خازن در کولر
  • شناخت نشت یابی کولر
  •  شناخت شارژ گاز R22 و گاز R410

 آموزش نصب کولر گازی و آموزش تعمیر کولر گازی به صورت عملی در کارگاه انجام می شود. ما در سفیر قرن دوره آموزش الکترونیک هم برگذار میکنیم.

کولرگازی از وسایل برقی مهمی است که نه در منزل و نه محل کار نمی‌توان آن را نادیده گرفت. وسیله‌ای که گذران تابستان‌ های داغ را برایمان دلچسب می‌کند. از آنجا که نصب کولر گازی، کار هرکسی نیست و تخصص ویژه‌ای را می‌طلبد، یادگیری این فن برای بسیاری به منبع درآمد خوبی تبدیل شده است. تخصصی که به توانمندی در کارهای الکتریکی و مهارت در لوله‌کشی کولر نیاز دارد. مراحل مختلف نصب کولر گازی به طور کامل در آموزشگاه سفیر قرن آموزش داده می‌شود و ما در ادامه‌ی این مطلب به طور ‌خلاصه مروری بر مراحل نصب اسپیلت خواهیم داشت.

آموزش تعمیر کولر گازی

مدرک نصب کولرگازی سفیر قرن

شما عزیزان بعد از گذراندن دوره کولرگازی در سفیر قرن، مدرک معتبر و بین‌المللی نصب کولرگازی را دریافت خواهید کرد. این مدرک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای بوده و می‌توانید برای ورود به بازار کار یا مهاجرت از آن استفاده کنید. برخی افراد نیز که به صورت تجربی مباحث و سرفصل‌های دوره کولرگازی را فراگرفتند، در صورت نیاز به مدرک می‌توانند با پرداخت مبلغی ناچیز در آزمون این دوره شرکت کرده و مدرک نصب کولرگازی سفیر قرن را دریافت کنند.

همچنین در نهایت با گذراندن دوره عملی و تئوری فنی و حرفه‌ای می‌توانید نسبت به دریافت کارت مدرک حرفه‌ای بین‌المللی اقدام کنید. با داشتن این کارت به راحتی می‌توانید جواز کسب‌وکار خود را داشته باشید.

دیگر دوره های سفیر قرن:  دوره آموزش icdl درجه 2

بازار کار نصب کولرگازی 

در صورتی که قصد درآمد بالا در این‌گونه رشته‌های فنی را دارید، در نظر داشته باشید که باید تخصص و مهارت کافی را در رشته نصب کولرگازی کسب کرده باشید. به این ترتیب، با توجه به افزایش تقاضا برای خرید کولرگازی و جایگزین شدن این دستگاه‌ها با سیستم‌های تهویه قدیمی، تقاضا برای نصاب و متخصص در این رشته نیز افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید به عنوان نصاب برای نمایندگی‌های شرکت‌های کولرگازی فعالیت کنید. همچنین می‌توانید به عنوان نصاب سیار به صورت خویش‌فرما یا همکاری با مدیران پروژه ساختمانی و عمرانی کسب درآمد کنید. میزان درآمد شما از این رشته بستگی به تخصص و مهارت شما دارد.

علاوه بر این موارد، در صورت داشتن سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک مغازه می‌توانید به عنوان نماینده فروش تجهیزات و قطعات جانبی کولرگازی فعالیت داشته باشید. البته در این مورد، میزان تبلیغات شما، محل مغازه و موقعیت قرارگیری آن، نیازسنجی بازار و موارد دیگر را باید در نظر بگیرید.

دوره های پیشنهادی سفیر قرن:  دوره آموزش سانترال

آموزش نصب کولر گازی و اسپیلت

دوره آموزش نصب اسپیلت سفیر قرن شما را به عنوان نصاب و متخصص آماده کرده به صورتیکه می توانید پس از پایان این دوره مستقیما وارد بازار کار شوید. در این جا سعی کردیم به صورت خلاصه آموزش نصب کولرگازی اسپلیت را برای علاقه مندان مرور کنیم. قطعا برای یادگیری کامل آن نیاز به کار عملی در یک کارگاه آموزشی خواهید داشت و این آموزش صرفا جنبه آشنایی اولیه برای شما خواهد بود.

کولرهای گازی شامل دو بخش (پنل) داخلی (indoor) و خارجی (outdoor) است. برای نصب پنل داخلی ابتدا باید مراحل زیرا طی کنید:

1. تعیین محل نصب یونیت داخلی 

یونیت داخلی باید در محلی نصب شود که از گرما، نور مستقیم خورشید، نشتی گاز و یا هر گونه غبار نفتی و یا شیمیایی محفوظ باشد. همچنین از برق، آنتن و هرگونه خطوط اتصال به تلویزیون، تلفن، رادیو، آیفون، سیستم امنیتی و ... حداقل 1 متر (3.3 فوت) فاصله داشته باشد. پنل داخلی باید حداقل 2.13 متر (7 فوت) با زمین فاصله داشته باشد. همین‌طور از طرفین و بالا حداقل 15 سانتی‌متر دارای فضای خالی باشد.

2. ایمن سازی صفحه نصب یونیت 

 با استفاده از یک تراز، جای صفحه (پایه) پنل را با فاصله‌هایی که در نظر گرفته‌اید، تعیین کنید. سپس با استفاده از مته، رول پلاک و پیچ، صفحه را محکم به دیوار نصب کنید.

3. ایجاد حفره در دیوار برای عبور لوله و کابل‌ها

 برای خارج کردن لوله تخلیه (Drainage Pipe)، کابل‌های سیگنال (Signal Cable) و لوله مبرد یا سردکننده (Refrigerant Pipe)، حفره‌ای با قطر 7.5 سانتی‌متر روی دیوار ایجاد کنید. دقت داشته باشید شیب لوله تخلیه رو به پایین باشد تا آب به‌خوبی تخلیه شود.

قصد شرکت در دوره های دیگر را دارید ؟ برای شرکت در دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان با ما تماس بگیررید

4. بررسی اتصالات الکتریکی

 کاور پنل جلویی کولر را بردارید و از اتصال کابل‌های برق به پایانه‌های پیچ و همچنین از بابت مطابقتش با نمودارهای مربوط به کولر گازی‌تان، مطمئن شوید.

5. اتصال لوله‌ها

 کابل‌ها و لوله‌ها را با چسب برق به یکدیگر محکم ببندید و از حفره به سمت بیرون خارج کنید. دقت داشته باشید لوله تخلیه آب در قسمت پایین باشد. با استفاده از دو آچار در جهت مخالف، لوله را به پنل داخلی محکم وصل کنید. همچنین از اتصال لوله تخلیه آب به پایه پنل داخلی مطمئن شوید.

6. تعیین موقعیت مناسب برای پنل خارجی

در ادامه آموزش نصب کولر گازی برای نصب پنل خارجی و کندانسور در فضای بیرون باید طبق مراحل زیر پیش بروید.  پنل خارجی کولر گازی (کنداسور) باید به دور از گرما، گردوغبار و عبور و مرور افراد باشد. همچنین برای عملکرد صحیح کنداسور، اطرافش باید حداقل 12 اینچ فضای خالی وجود داشته باشد. بعد از یافتن محل مناسب پایه‌های پنل را نصب کنید. بهتر است برای کاهش لرزش از زیرسازی لاستیکی استفاده کنید.

7. اتصال کابل برق

 با توجه به نمودار سیم‌کشی دستگاه، از اتصال صحیح کابل‌های برق اطمینان پیدا کنید. پس از آن به کمک گیره، کابل‌ها را محکم ببندید و مطمئن شوید خطر از جا در رفتن و یا جدا شدن کابل‌ها از پنل وجود ندارد.پس از پایان نصب پنل بیرونی، نوبت به راه‌اندازی کولر می‌رسد که باید به این ترتیب عمل کنید:

8. خارج کردن هوا و رطوبت از لوله خنک‌کننده 

برای این کار باید از پمپ خلا استفاده کنید. ابتدا درپوش‌ ها را بردارید و لوله پمپ خلا را به پورت سرویس وصل کنید. بعد از روشن کردن پمپ و رسیدن فشار به 10 میلی‌متر جیوه، پیچ تنظیم فشار پایین را ببندید و پمپ را خاموش کنید. تمامی اتصالات شیرها را از نظر نشتی تست کنید. پس از اطمینان از عدم نشتی، پمپ را جدا کرده و پورت سرویس و دریچه‌ ها را در جای خود قرار دهید.

9. عملیات پایانی 

 با انجام این ریزه کاری‌ ها می‌توانید به کار نصب پایان بدهید؛ با استفاده از نوار عایق، مفصل لوله را کاملا بپیچید. همچنین لوله‌های بین پنل داخلی و خارجی را حتما عایق‌بندی کنید تا تعرق لوله به دیوار آسیب نزند. لوله را با دقت به دیوار متصل کنید. فضاهای خالی حفره موجود در دیوار را با فوم پلی‌اورتان بادقت پر کنید. حتما یک پریز جداگانه و اختصاصی برای کولرتان در نظر بگیرید. باید بدانید که در صورت کسب مهارت های اولیه در پایان دوره آموزش نصب و تعمیر کولر گازی از شما تست گرفته می شود که در صورت قبول شدن در آن یک مدرک معتبر جهت ورود به بازار کار داده خواهد شد.

آموزش نصب و تعمیر کولر گازی و اسپلیت

دوره های دیگر موسسه سفیر قرن:  دوره آموزش نصب سیستم اعلام حریق

آموزش عیب یابی و تعمیر کولر گازی

نکته ای که باید در رابطه با آموزش تعمیر کولر گازی یا اسپلیت بدانید این است که اگر می خواهید در این کار حرفه ای باشید و همه فوت و فن کار را یاد بگیرید، باید هم بخش مدار اسپلیت و هم بخش مکانیک آن را به خوبی و دقیق یاد بگیرید.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی یا اسپلیت بخش مهمی از کار یک نصاب یا تعمیرکار حرفه ای است. در ابتدا شما حالت کلی و تئوری باید مشکلات الکتریکی سیستم های تهویه مطبوع را بدانید و همچنین علائم کلی کارکرد نامناسب یک کولر گازی یا اسپلیت یا هر نوع سیستم تهویه مطبوع دیگر را بتوانید تشخیص دهید.

در ادامه این بخش به برخی از مشکلاتی که ممکن است برای کولرهای گازی پیش بیاید و علائم کلی که نشانگر کارکرد نامناسب یک سیستم تهویه مطبوع هست را می توانید مشاهده کنید. توجه داشته باشید که تمامی این موارد به همراه آموزش کامل و عملی و به همراه دستگاه های موردنیاز در دوره آموزش تعمیر کولر گازی و اسپلیت به شما آموزش داده خواهد شد و این مطالب صرفا برای آشنایی دوستان علاقه مند به این حوزه می باشد.

مشکلات کولرهای گازی

مشکلات کولر های گازی می تواند شامل مشکلات الکتریکی و مشکلات مکانیکی کولر گازی باشد. 

  • مشکلات الکتریکی: مشکلات الکتریکی این سیستم ها را اغلب باید با آمپرسنج، ولت سنج و چنین ابزارهایی چک کرد. 
  • مشکلات مکانیکی: و مشکلات مکانیکی می تواند حاصل از شارژ نامناسب، مشکلات کویل ها و یا سیکل تبرید باشد.

علائم نشان دهنده کارکرد نامناسب دستگاه

علائم کلی که نشان دهنده کارکرد نامناسب سیستم هستند در لیست زیر آمده است:

  • سوپرهیت

سوپرهیت در واقع اختلاف دمای بین دمای تبخیر مبرد در اپراتور و دمای بخار تولید شده در خروجی اپراتور می باشد که برای جلوگیری از ورود احتمالی مایع به کمپرسور و اطمینان از تغذیه کمپرسور توسط بخار خالص باید در نظر گرفته شود. توجه داشته باشیدکه مقدار سوپرهیت بیان گر میزان مایع در اوپراتور است و مقدار زیاد آن بیانگر کمبود مایع و مقدار کم آن بیان گر زیاد بودن مایع نسبت به ظرفیت تبخیر اپراتور است.

  • ساب کولینگ

ساب کولینگ نشان دهنده اختلاف دمای اشباع مایع مبرد در کندانسور و دمای مایع در خروجی کندانسور است. در شرایط عادی ساب کولینگ بین 4C تا 7C می باشد. ساب کولینگ زیاد نشان دهنده مقدار زیاد مایع مبرد در کندانسور است که معادل 12C می باشد. اگر ساب کولینگ 0 باشد نشانگر کمبود مایع در کندانسور است.

  • فشار کم یا low pressure

مقدار LP پایین نشاندهنده ناتوانی اواپراتور در تامین بخار لازم برای قسمت مکش کمپرسور می باشد و lP بالا نشان دهنده عدم توانایی کمپرسور در تامین ظرفیت لازم برای مکش بخار تولید توسط اواپراتور است.

مشکلات موتور الکتریکی کمپرسور

یکی دیگر از مشکلاتی پیش می آید و نیاز به یک متخصص برای تعمیر کولر گازی هست، این است که کمپرسورهایی که برای سیستم‌های های تبرید کوچک به کار می روند معمولا تک فاز هستند. این ها ممکن است به یکسری مشکلات الکتریکی دچار شوند که شایع ترین آنها مشکلات مقاومت آنهاست.

پیشنهاد دوره :  دوره آموزش نصب آنتن مرکزی

جمع بندی

همان‌ طور که متوجه شدید، تعمیر کولر گازی و نصب کولر گازی تخصصی ویژه و سرشار از ریزه‌کاری و جزییات است. جزییاتی که کمک می‌کند نصب کولر بدون نقص و حرفه‌ای انجام شود. بنابراین اگر قصد دارید این در این فن خبره شوید و شغل پردرآمدی داشته باشید، آموزشگاه سفیر قرن، راهش را پیش رویتان خواهد گذاشت. راهی که در نهایت شما را به یک متخصص حرفه‌ای در این حوزه، تبدیل می‌کند.

مرکز آموزش تعمیر کولر گازی و آموزش نصب کولر گازی سفیر قرن علاوه بر آموزش نصب کولر گازی، دوره دیگر تاسیسات یعنی دوره آموزش نصب پکیج دیواری و همچنین دوره های دیگری مانند دوره آموزش نصب درب اتوماتیک را نیز بر گزار می کند. برای آشنایی با این دوره و سر فصل های آن با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

تلفن: ۶۶۹۰۹۰۷۵ - ۶۶۹۰۹۰۷۶ - ۰۹۱۲۳۰۸۴۶۳۲

اشتراک :

مدت زمان این دوره به مدت یک ماه است که در ابتدا و نیمه هر ماه آغاز می‌شود.

مؤسسه به طور کامل، دوره را به صورت کاربردی ارائه کرده است تا شما را برای ورود به بازار کار آماده کند. در هر صورت، در شرایطی که سازمانی از میان فارغ‌التحصیلان دوره سفیر قرن، نیاز به نیروی متخصص این رشته داشته باشد، مؤسسه، متخصصان واجد شرایط این دوره را به سازمان مربوطه معرفی می‌کند.

بله، مؤسسه سفیر قرن این امکان را برای شما فراهم کرده است. در صورتی که قصد دارید در این دوره شرکت کنید، امکان پرداخت اقساطی نیز برای شما فراهم است. 

در حال حاضر موقعیت قرارگیری مؤسسه به گونه‌ای است که دسترسی راحت هنرجویان را با تاکسی، مترو یا اتوبوس فراهم کرده است. برای یادگیری بهتر و درک عمیق‌تر مطالب، دوره‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز:
captcha